اعلام تاخیر 2 ساعته در آغاز به کار ادارات هفت شهرستان در خوزستان


اعلام تاخیر 2 ساعته در آغاز به کار ادارات هفت شهرستان در خوزستان

اهواز - ایرنا - دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان گفت: بنا بر مصوبه این کارگروه، زمان شروع کار اداره ها در هفت شهرستان این استان امروز یکشنبه با 2 ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

محمدجواد اشرفی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زمان شروع فعالیت همه ادارات و دستگاه های اجرایی به جز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس۱۱۵، خدمات شهری شهرداری ها، بخشهای عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان ها وآتش نشانی ها در شهرستانهای اهواز ، کارون، باوی، بندرماهشهر، شوشتر، رامشیر و امیدیه در روز یکشنبه ۲۲ اسفند با ۲ ساعت تاخیر خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان در خصوص ماندگاری توده گرد و خاک در مناطقی از استان تا امروز (یکشنبه) و تایید شرایط اضطرار هوا توسط معاونت بهداشت استان و بررسی وضعیت جوی، میزان غلظت و مناطق تحت تاثیر پدیده گرد و خاک توسط کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان و تبادل نظر اعضای کارگروه این تصمیم اتخاذ شده است.

اشرفی اضافه کرد: امروز همچنین فعالیت همه مقاطع تحصیلی، مراکز آموزشی و آموزش عالی این شهرستانها بصورت مجازی (برخط) است.

بر اساس این گزارش، شهرهای خوزستان از صبح شنبه درگیر گرد و غباری شده که منشاء آن کانون‌های کشور عراق اعلام شده است.

مرکز پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان شنبه شب با انتشار اطلاعیه، نسبت به ماندگاری توده گرد و خاک در مناطق شمالی، شمال غربی، غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی استان از اواخر وقت امروز (شنبه) تا اواخر وقت یکشنبه هشدار داده است.

به گفته کریمی معاون حفاظت محیط زیست خوزستان، نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان صبح روز شنبه تشکیل جلسه داده و با استناد به پیش بینی هواشناسی خوزستان مبنی بر روند کاهشی گرد و غبار، تعطیلی ادارات در روز شنبه را منتفی دانست.

طبق قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶، شرایط اضطراری آلودگی هوا، مواقعی تعریف شده است که با استمرار پایداری جوی (بر اساس اعلام سازمان هواشناسی) و یا افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها (بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست) شرایط به گونه‌ای در کوتاه مدت، سلامت انسان و محیط زیست را دچار مخاطره جدی کند.

بر اساس ماده ۳ این قانون در این مواقع، باید ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی، برای پیشگیری از اثرات زیان‌بار و مقابله با منابع آلوده کننده هوا برقرار شود و بلافاصله مراتب از طریق رسانه‌های همگانی، به اطلاع عموم برسد.

در استان‌ها این مسوولیت بر عهده کارگروه اضطراری آلودگی هوا به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گذاشته شده است.

اغلب شهرهای خوزستان از ۳۰ بهمن تا ۶ اسفند و از ۱۳ تا ۱۹ اسفند با گرد و غبار شدید مواجه بوده اما در این مدت کارگروه آلودگی هوای خوزستان تنها ۲ روز اداره ها را تعطیل کرده است.

این کارگروه برای دوم اسفند ادارات و مراکز آموزشی شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر، ایذه و مسجدسلیمان را تعطیل و برای ۱۴ اسفند ساعت کاری تمامی اداره های خوزستان را با ۲ ساعت تاخیر و اداره های شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر و بهبهان را تعطیل اعلام کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا