خطیب‌زاده: وزارت خارجه از توسعه دیپلماسی شهرداری مشهد حمایت می‌کند


خطیب‌زاده: وزارت خارجه از توسعه دیپلماسی شهرداری مشهد حمایت می‌کند

مشهد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهرداری مشهد در زمینه دیپلماسی شهری فعالیت خوبی داشته است و وزارت امور خارجه از توسعه ارتباط مشهد با شهرهای آسیای میانه حمایت می کند.

به گزارش شهرداری مشهد سعید خطیب‌زاده شنبه شب در دیدار با شهردار مشهد افزود: یکی از اولویت‌های دولت و رییس جمهور، سیاست همسایگی است و در همین رابطه وزارت خارجه نیز اولویت خود را تقویت روابط با همسایگان قرار داده است و نقش استان‌ها و شهرهای مرزی از جمله خراسان‌ رضوی و شهر مشهد در تحقق این سیاست مهم است.

وی ادامه داد: در مجموع توسعه ارتباط شهرداری مشهد با شهرهایی مانند دوشنبه و تاشکند در چهارچوب دیپلماسی شهری خوب است و حرکت در این مسیر باید رو به‌جلو باشد.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: آمادگی لازم در شهرداری مشهد برای توسعه دادن دیپلماسی شهری در کشورهای آسیای میانه وجود دارد.

سید عبدالله ارجائی افزود: میز مشترک ایران، افغانستان، عراق، تاجیکستان و چین در مشهد ایجاد شده و فعالیت‌های خوبی نیز در این چهارچوب انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حاشیه سفر به تاجیکستان و شرکت در مجمع شهرداران آسیایی دیدارها و گفت‌وگوهایی با شهرداران تاشکند، دوشنبه، وزیر گردشگری و جمعی دیگر از مقامات حاضر در این مجمع انجام شد که پس از اطلاع از ظرفیت‌های مشهد برای توسعه روابط دو جانبه اعلام آمادگی کرده‌اند.

شهردار مشهد گفت: آمادگی داریم تا با همکاری وزارت خارجه فعالیت خود را در حوزه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه گسترش دهیم.

ارجائی افزود: شهرداری مشهد از معدود شهرداری‌هایی است که معاونت اقتصادی دارد و سعی شده از این طریق بوروکراسی‌های موجود در مسیر سرمایه‌گذاری خارجی کاهش یابد و فرآیندهای سرمایه‌گذاری کوتاه شود.

دیدار با استاندار خراسان رضوی، دیدار با انجمن‌ استادان و دانشجویان خارج از کشور و حضور در جلسه اتحادیه دانشجویان مستقل از جمله برنامه‌های سفر یک روزه سخنگوی وزارت امور خارجه به مشهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش