اعتبار 750 میلیارد ریالی برای احیای اماکن و بافت تاریخی کاشان


اعتبار 750 میلیارد ریالی برای احیای اماکن و بافت تاریخی کاشان

شهردار کاشان گفت: برای ساماندهی معابر بافت تاریخی و نجات بخشی برخی عناصر ارزشمند آن در سال 1401 مبلغ 750 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که این مبلغ حدود 18 درصد از بودجه عمرانی شهر را تشکیل می‌دهد.

حسن بخشنده امنیه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گردشگری یکی از مؤلفه‌های اساسی توسعه در دنیای امروز است که علاوه بر مزیت‌های اقتصادی و تجاری، دارای ثمره‌های اجتماعی و زیست‌محیطی است.

وی از بهسازی خیابان استاد رضا عباسی با هدف حیات شبانه در محور فرهنگی شهر کاشان خبر داد و افزود: این پروژه در قالب عملیات فاز سوم بهسازی خیابان میرعماد اجرا شده و از ابتدای خیابان استاد رضا عباسی تا میدان سنگ به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع را در برگرفته است.

بخشنده امنیه اظهار کرد: پروژه بهسازی خیابان استاد رضا عباسی با هدف آرام‌سازی ترافیک معبر، ایجاد فضای سبز، تسهیل در رفت و آمد، ارتقای کیفیت بصری محیط با حذف خودرو محوری و ترویج فرهنگ پیاده‌روی و ایجاد شرایط مراجعه روزانه به بنگاه‌های اقتصادی اجرا شده است.

وی افزود: زیرسازی خیابان، اجرای ۱۱۰۰ مترمربع کف فرش پیاده‌رو، ۱۸۷۰ مترمربع کف فرش خیابان، ۸۸۰ متر جدول‌گذاری، ۸۰ باکس فضای سبز، اختصاص و اجرای مسیر ویژه نابینایان، اجرای تأسیسات برق زمینی و سیستم آبیاری قطره‌ای، گل‌کاری باغچه‌ها و...از جمله اقدامات در این پروژه بوده است.

شهردار کاشان با تأکید بر استمرار اقدامات مدیریت شهری برای احیا و بازآفرینی محلات و معابر تاریخی تصریح کرد: اعتبار صرف شده برای اجرای پروژه بهسازی خیابان استاد رضا عباسی بیش از ۳۷ میلیارد ریال بود.

بخشنده امینه افزود: صنعت گردشگری، فرصتی است که به واسطه آن می‌توان با ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی، تعاملات فرهنگی را تقویت کرد و حتی از آن به عنوان عاملی برای حفاظت از اقلیم و منابع طبیعی بهره برد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان، تصریح کرد: تا قبل از شیوع کرونا سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر از کاشان و اطراف آن بازدید می‌کردند که بیشتر این آمار مربوط به تعطیلات نوروز و فصل گلاب‌گیری بوده است.

شهردار کاشان تأکید کرد: کاشان با انتخاب صنایع خلاق و نرم فرهنگی مانند تئاتر، صنایع دستی و... علاوه بر معرفی خود از تریبون رسانه‌های ملی و فراملی، سعی کرد جایگاه خود را به‌عنوان یک مقصد ایده آل گردشگری معرفی و تثبیت کند.

بخشنده امینه گفت: رونق صنعت گردشگری علاوه بر مؤلفه‌ها و ویژگی‌های ذاتی و همچنین زیرساخت‌ها و امکانات حیاتی، نیازمند آموزش جامعه میزبان است که این آموزش‌ها ضمن ایجاد فضای ذهنی مثبت در گردشگران موجب پایداری گردشگری و نهایتاً توسعه آن خواهد شد.

وی با اشاره به تقویت دیپلماسی شهری و ارتباطات بین‌المللی به‌عنوان یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری کاشان، افزود: امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری یکی از این رویکردهای تازه است که می‌توان به قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای نجف از عراق، شینینگ از چین، و سارایوو از بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.

شهردار کاشان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و همه‌جانبه ناگزیر به توسعه گردشگری به‌عنوان یک صنعت پاک و مولد هستیم، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعتلای این صنعت مهم در جامعه خود استفاده کنیم تا جامعه‌ای پیشرو، سالم و توسعه یافته داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس