هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود/سخنرانی آیت‌الله جوادی در افتتاحیه


هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود/سخنرانی آیت‌الله جوادی در افتتاحیه

حجت‌الاسلام جعفری با اعلام برگزاری هفدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به میزبانی مسجد مقدس جمکران، گفت: این همایش با سخنرانی ‌آیت‌‌الله العظمی جوادی‌آملی آغاز می‌شود و با ارائه مقالات در سه نوبت ادامه می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدصابر جعفری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، اظهار کرد: این همایش در آستانه نیمه شعبان المعظم، 12 شعبان، سه شنبه، 24 اسفندماه به صورت یک‌روزه در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

دبیر هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ادامه داد: این همایش با محور و موضوع اصلی «انتظار، گام اول طرح کلی حرکت رهبران الهی» و چهار زیرموضوع برگزار می شود؛ انتظار به معنای نیروسازی، ویژگی های نیروها متناسب با حرکت انبیاء و نیروهای تراز این حرکت، روش انبیاء در نیروسازی و حرکت جریان کفر برای نیروسازی و نهایتاً ساماندهی و مدیریت نیروها چهار زیرموضوعی هستند که ذیل محور اصلی این همایش بررسی می شوند.

وی با اعلام وصول 120 مقاله توسط دبیرخانه همایش، گفت: از این تعداد 80 درصد به محور اول یعنی انتظار به معنای نیروسازی اختصاص دارد، چون هر حرکت و نهضتی وابسته به نیروی انسانی و انسان های ترازی است که بتوانند آن مسیر و اهدافی را پیش ببرند. هدف انقلاب اسلامی تربیت چنین نیروها و انسان هایی است.

حجت الاسلام جعفری درباره برنامه همایش بین المللی دکترین مهدویت، اعلام کرد: این همایش در سه نوبت صبح، ظهور و عصر برگزار می شود. آیت الله العظمی جوادی آملی، آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران سخنرانان افتتاحیه این همایش در نوبت صبح هستند.

وی ادامه داد: سپس در ادامه برنامه های نوبت صبح همایش، مقالات محور اول و دوم ارائه می شوند؛ در نوبت ظهر مقالات خارجی ارسالی به همایش و نهایتا در نوبت عصرگاهی مقالات محورهای سوم و چهارم ارائه می شوند. پس از پایان ارائه مقالات، آئین اختتامیه با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می شود.

دبیر هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت درباره برنامه های جانبی این همایش، ابراز کرد: تجلیل از مهدی یاوران در حوزه های مختلف پژوهشی، دفاعی، خلاقیت، سلامت و ...، تقدیر از خانواده معظم شهدا و رونمایی از آثار جدید در بخش صبحگاهی، ازجمله این برنامه ها است.

وی با ابراز خرسندی از کمیت و کیفیت مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال دو نیمه شعبان یکی از فروردین ماه و دیگر در اسفند ماه داشتیم و دو همایش هم برگزار شده و می شود، میزان و کیفیت آثار مطلوب است.

گفتنی است، انتشار مقالات برتر در فصل‌نامه‌های علمی پژوهشی مشرق موعود، عصر آدینه و علمی ترویجی پژوهش‌های مهدوی، اعطای رتبه فرهنگی دانشگاه به مقالات برتر از جمله امتیازات این همایش بین المللی به شمار می رود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول