شناخت امام زمان(عج) از حیاتی‌ترین‌ ارکان برای تحقق جامعه اسلامی است


شناخت امام زمان(عج) از حیاتی‌ترین‌ ارکان برای تحقق جامعه اسلامی است

قم-ایرنا-تولیت مسجد مقدس جمکران موضوع مهدویت در هنر و تولیدات فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و گفت: شناخت امام زمان(عج) توسط جامعه و مردم از حیاتی‌ترین ترین ارکان برای تحقق یک جامعه اسلامی است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان در حاشیه بازدید از محل برگزاری کارگاه‌های جشنواره «به عشق مهدی(عج) هواداریم» در مسجد مقدس جمکران، در گفت و گویی افزود: درروایات آمده‌است که «مرگ کسی یا جامعه‌ای که امام زمانش را نشناسد، مرگ جاهلیت است». البته از این روایت می‌توان این برداشت را کرد که زندگی فرد و جامعه‌ای که امام زمانش را نشناسد نیز، زندگی جاهلیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: شناخت و معرفت امام زمان(عج) تبعا دارای ابعاد مختلفی بوده که یکی از جهات آن مسئله انتظار است، آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) وظیفه ما در مقام عمل است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت هنر و تولیدات فضای مجازی برای آماده سازی جامعه جهت انتظار، بیان داشت: البته در ارتباط با مسائل دینی بلاخص بحث انتظار، هنر یکی از ابزارهای مهم بوده که راه را برای شناخت مسائل هموار کرده و باعث ترسیم درست آن در ذهن آحاد جامعه می‌شود. همچنین مقوله مهدویت نیز از این معنا مستثنی نبوده و برای القای آن در جامعه لاجرم بایستی از هنر و تولیدات فضای مجازی به اشکال مختلف آن بهره ببریم.

وی همچنین گفت: امام راحل فرمودند «ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد مخالفیم». بنابراین تمامی ابزارهایی که از آن در جهت القای مفاهیم به عنوان هنر و تولیدات فضای مجازی استفاده می‌بریم بایستی بهره جست.

وی در ادامه هنرجویان حاضر در این جشنواره را «سربازان امام زمان» نامیده و در ادامه افزود: در حال حاضر سربازان امام زمان در شبستان امام حسن عسکری مسجد مقدس جمکران در عرصه هنر اجتماع کرده‌اند و با همه وجود و عشقشان به امام زمان، تولیداتی را در انواع عرصه‌های هنر ایجاد می‌کنند.

رحیمیان همچنین در پایان بیان کرد: بنده وظیفه دارم از آنها (شرکت کنندگان) سپاسگزاری و تشکر کنم. همچنین خدمتگزاری و تهیه امکانات ممکن برای آنها را از وظایف خود می‌دانیم.

جشنواره به عشق مهدی(عج) تحت عنوان هواداریم با تاکید بر موضوع مهدویت طی ۳ روز و به صورت کارگاهی، از جمعه ۲۰ اسفند ماه در شبستان امام حسن عسکری(ع) مسجد مقدس جمکران آغاز شده و تا امروز نیز این رویداد ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...