​خرید ارز دیجیتال دروازه ورود به دنیای بلاک چین


به نوعی می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) به دلیل وجود بلاک چین (زنجیره‌ی بلوکی) یکی از امن ترین دارایی های افراد محسوب می‌شود، برای این منظور ما در این مطلب علاوه بر خرید ارز دیجیتال به بستر فوق العاده ای که شبکه blockchain برای رمز ارزها فراهم کرده است خواهیم پرداخت.

به نوعی می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) به دلیل وجود بلاک چین (زنجیره‌ی بلوکی) یکی از امن ترین دارایی های افراد محسوب می‌شود، برای این منظور ما در این مطلب علاوه بر خرید ارز دیجیتال به بستر فوق العاده ای که شبکه blockchain برای رمز ارزها فراهم کرده است خواهیم پرداخت.

بلاک چین چیست؟

چند سالی می‌شود که واژه‌ی بلاک چین خیلی به گوشمان می‌خورد. اما این عبارت یعنی چه؟ اگر بخواهیم به صورت تحت اللفظی آن را معنا کنیم این واژه متشکل از بلاک به معنای بلوک و چِین (CHAIN) به معنای زنجیره است. یعنی یکسری بلوک که به واسطه‌ی زنجیره‌ای به هم متصل هستند. در اوایل بیان این ساختار، هدف از ایجاد آن بستری جهت ذخیره اطلاعات بود. یعنی یک دیتابیس عظیم که بر یک جا فوکوس نداشته باشد. اما بعدها این ساختار ذخیره اطلاعات به وسیله شخصی با نام Satoshi Nakamoto جهت اختراع اولین کریپتوکارنسی انسانها یعنی بیت کوین استفاده شد. او با استفاده از این استراکچر یک ارز دیجیتال غیر فیزیکی که به هیچ نهادی وابسته نبود را ایجاد کرد که توانست در میان مردم کمتر از ۱۱ سال محبوبیت زیادی را پیدا کند. اما چه ویژگی های منحصر به فردی را این کوین برای جهانیان به ارمغان آورد؟

مهمترین نکته آن عدم وابستگی به کشورهای زورگو بود به این صورت که دیگر نیازی ندارید زمان انتقال دارایی خود تحریم ها را دور بزنید یا… کاهش کارمزد ویژگی مهم بعدی آنهاست یعنی اینکه دیگر شما موظف به پرداخت کارمزدهای زیاد بانکی نیستید و تنها با یک کارمزد بسیار پایین می توانید از خدمات رمز ارزها استفاده کنید. امنیتی به مراتب بیشتر از بانک دیگر ویژگی هیجان انگیز ارزهای دیجیتال است. برای مثال فرض کنید اتریوم در کیف پول متامسک خود دارید و می‌خواهید آن را انتقال دهید. در طی انتقال دارایی شما کاملا امن می‌ماند. البته رمز کیف پول خودتان را باید کاملا مراقبش باشید تا به دست کسی نیفتد. تا زمانیکه از کد ریکاوری کیف پولتان مراقبت کنید هیچ اتفاقی برای رمز ارز شما نخواهد افتاد. شما با استفاده از استراکچر بلاک چین می‌توانید تمامی تراکنش های انجام شده را به راحتی و با استفاده از یک ترکر مانند اتراسکن مشاهده کنید البته بدون مشخص شدن نام افراد.

و بسیاری از قابلیت های جذاب مانند متاورس و ارائه NFT ها که با استفاده از زنجیره بلوکی به راحتی می توان از آنها بهره مند شد.

چگونه در بلاک چین ارز دیجیتال بخریم؟

برای حضور در بلاک چین و استفاده از قابلیت های جذاب آن باید به سراغ یک صرافی خرید ارز دیجیتال بروید. صرافی های خوبی مانند بایننس، هوبی، اوکی اکسچنج در دنیا هستند که خدمات بی نظیری را ارائه می‌دهند. البته این قابلیت ها برای ایرانیان نیست به جز یک صرافی و آن هم اوکی اکسچنج که یک پلتفرم داخلی و با سابقه است. زیرا بقیه صرافی ها ایران و کاربرانش را محدود کرده اند. البته که صرافی اوکی اکسچنج هم از رقبای خارجی اش چیزی کم ندارد به علاوه اینکه قابلیت واریز و برداشت ریالی، کیف پول ارز دیجیتال امن، صندوق پشتیبان، اپلیکیشن اندروید و iOS و چندین قابلیت دیگر و کاربردی را داراست.

خرید ارز دیجیتال از اوکی اکسچنج

خرید بیت کوین، اتریوم، یا هر ارز دیگری به راحتی از اوکی اکسچنج مقدور است. برای این کار وارد وب سایت این صرافی شده و به صورت کاملا غیر حضوری و بدون نگرانی از کرونا ثبت نام و احراز هویت خودتان را انجام دهید. سپس به بخش تبادل سریع (خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت آنی) بروید و نام ارزی که به دنبالش هستید را سرچ کنید. بعد از آن به آسانی هر مقداری که خواستید را خریداری کنید؛ به دنیای ارزهای رمزنگاری شده خوش آمدید.

فروش ارز دیجیتال به اوکی اکسچنج

مثل خرید ارز دیجیتال، فروش آن نیز در OK-EX امکان پذیر است و به راحتی و آنی می‌توانید ارزهای خود را به ریال تبدیل کرده و بعد به کارت خود بزنید.

این نکته هم بد نیست بدانید که در اوکی اکسچنج علاوه بر تبادل سریع بخشی با نام تریدر وجود دارد که در آن می‌توانید پیشنهاد قیمتی خود را برای خرید یا فروش رمز ارزتان بدهید و سپس در صف قرار بگیرید تا اوردر شما انجام شود. بنابراین در تریدر بر خلاف بخش تبادل سریع معامله‌ی شما دیگر به شکل آنی نیست و بستگی به عرضه و تقاضای بقیه کاربران دارد.

جمع بندی

برای سخن نهایی می‌خواهیم بگوییم که اگر به دنبال همگام شدن با پیشرفت دنیا هستید، حتما خرید ارز دیجیتال را برای یکبار هم که شده امتحان کنید. با این کار گامی بزرگ در جهت مدرن کردن خود برداشته اید و در کنارش می‌توانید به سرمایه گذاری و کسب درآمد نیز بپردازید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر