چگونه با کودکانمان از جنگ صحبت کنیم؟


این روزها و در پی حمله روسیه به اوکراین، اخبار جنگ در تمامی رسانه ها به...

چگونه با کودکانمان از جنگ صحبت کنیم؟

این روزها و در پی حمله روسیه به اوکراین، اخبار جنگ در تمامی رسانه ها به طور وسیعی پوشش داده می شود که این موضوع می تواند برای برخی مخاطبان از جمله کودکان ایجاد استرس کند. در این یادداشت، راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه می شود.

به گزارش سیناپرس، اگر اخبار مرتبط با جنگ و حوادثی مانند حمله روسیه به اوکراین، فرزندان شما را ترسانده است، راه های مختلفی وجود دارد که به آنها کمک می کند تا احساس امنیت بیشتری کنند.

کریستوفر لینچ، مدیر پزشکی رفتاری کودکان در بیمارستان کودکان گوریب در نیوجرسی، درباره موضوع فوق گفت: در وهله نخست مهمترین کاری که می توانید با کودکانتان انجام دهید این است که با ان ها صادق بوده و گفتگو کنید.کودکان اغلب اوقات می توانند بفهمند که والدینشان چه زمانی اطلاعات را از آن ها مخفی می کنند. اگر شما در مورد یک موضوع خاص مانند جنگ، تصویر کاملی را ارائه ندهید، ممکن است آن ها تصورات اشتباهی در مورد موقعیت داشته و فکر کنند که در خطر هستند.

به باور روان شناسان، کودکان از توضیحات صادقانه در مورد آنچه اتفاق می ‌افتد بهره می ‌برند، اما این توضیحات باید متناسب با سن و سطح رشد کودک باشد. به گزارش سیناپرس، در ادامه برخی نکات در مورد نحوه صحبت با فرزندان در مورد جنگ و رفع اضطراب آنها آمده است:

• از کلمات و مفاهیم مناسب سن کودکتان استفاده کنید که آن ها بتوانند موضوع را به طور صحیح درک کنند. از آنها بخواهید آنچه را که شنیده‌ اند تکرار کنند، این مساله می‌تواند به شناسایی نیاز به توضیح کمک کند.

• به فرزندان خود اطمینان دهید که در امنیت هستند. بچه ‌ها باید بدانند که بزرگ‌ سالان اطراف آن‌ ها بر شرایط کنترل داشته و می ‌دانند برای حفظ امنیت چه کاری انجام دهند. به گزارش سیناپرس، در این مورد، بچه ها ممکن است نیاز داشته باشند که بفهمند جنگ از آن ها بسیار دور است و آنها به خوبی محافظت می شود.

• اگر بچه ها بتوانند به نحوی به جنگ زدگان کمک کنند، از نظر روحی برایشان بسیار مفید است. اقداماتی مانند اهدای کالا یا کمک هزینه، تهیه کارت یا بنر برای کودکان جنگ زده، به فرزندان شما کمک می کند تا احساس کنند در حال ایجاد تفاوت مثبت هستند.

• اخبار رسانه هایی را که فرزندتان در معرض دریافت آن ها است کنید و در صورت لزوم آن را محدود کنید. به گزارش سیناپرس، شما باید بدانید که آنها اطلاعات خود را در مورد جنگ از کجا دریافت می کنند تا بتوانید در صورت نیاز ابهامات آن ها را روشن کرده یا دسترسی به اطلاعات را محدود کنید.

در خاتمه گفتنی است حتی اگر حال بچه ها خوب به نظر برسد، والدین باید با آنها صحبت کنند تا افکار و احساسات آنها ارزیابی شود. صحبت کردن با فرزندان در مورد جنگ به آنها نشان می دهد که صحبت کردن در مورد احساسات دشوار مشکلی نداشته و شما برای کمک به آنها آماده هستید.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: consumer.healthday

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* چگونه با کودکانمان از جنگ صحبت کنیم؟[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...