وزارت خارجه آمریکا: تاسیسات ما در حمله موشکی به اربیل آسیبی ندیده است


وزارت خارجه آمریکا: تاسیسات ما در حمله موشکی به اربیل آسیبی ندیده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دراین حملات به هیچکدام از تاسیسات آمریکا خسارتی وارد نشد.

وزارت خارجه آمریکا: تاسیسات ما در حمله موشکی به اربیل آسیبی ندیده است

به گزارش راهبرد معاصر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران تایید کرد که در حملات موشکی بامداد امروز به شهر اربیل در عراق تاسیسات آمریکا هیچ خسارتی وارد نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری «صدای آمریکا» در این زمینه گفت: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی آمریکا در اربیل ایجاد نشده است. این حادثه توسط دولت عراق و دولت کردستان عراق در حال بررسی است و ما شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.»

برخی منابع عراقی، بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

کانال «صابرین‌نیوز» گزارش داد که ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده است. صابرین‌نیوز نوشت: «آژیرهای خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند.»

این رسانه عراقی نوشت: «۱۲موشک به یک پایگاه نظامی در اربیل اصابت کرد.»

«رضا صدر الحسینی» کارشناس مسائل غرب آسیا در این باره گفت که بر اساس اخبار اولیه چند افسر موساد در عملیات موشکی بامداد امروز کشته و تعدادی زخمی و کل ساختمان مقر موساد در مسیر صلاح‌الدین به طور دقیق هدف قرار گرفته و کاملا نابود و تخریب شده است.

صدر الحسینی همچنین گفت که هیچ مکانی از مکان‌های موجود که آمریکایی‌ها در اقلیم کردستان در اختیار دارند و هیچ کدام از عراقی‌ها آسیبی به آن‌ها وارد نشده و این نکاتی که در رسانه‌های بیگانه در خصوص اینکه سفارت یا کنسولگری آمریکا در استان‌های کردنشین آسیب دیده‌اند، هیچ واقعیتی ندارد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...