امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود


امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برای موفقیت در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند گفتمان سازی در جامعه هستیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در همایش تجلیل از آمرین به معروف و ناهیان از منکر استان همدان با اشاره به اینکه رواج امر به معروف و نهی از منکر مردم را نسبت به فساد حساس می کند، یکی از وظایف این مجموعه را حساس کردن جامعه نسبت به فساد در هر سطحی برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در جامعه خاطرنشان کرد: عملکرد فردی هر شخص، می‌تواند در زندگی اجتماعی دیگران تاثیر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر کسی مبتلا به سرطان باشد و در کنار آن مبتلا به سر درد شود، نمی‌توان به علت وجود سرطان نسبت به بیماری دیگر بی‌تفاوت بود.

آیت الله شعبانی موثقی، اختلاس و حقوق نجومی را غده سرطانی خواند و تاکید کرد: لازم است جامعه و مردم به فساد در هر سطحی حساس باشند و بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در مضمون روایات مطرح شده است که در قیامت برخی از افراد مورد غبطه دیگران قرار می‌گیرند، که از جمله آن انبیاء، شهدا و آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

امام جمعه همدان افزود: در داستان حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسرائیل هر چه مردم و پیامبر خدا دعا کردند، باران نیامد و زمانی که علت را جویا شدند، مشخص شد که یک نفر در آن جمع مبتلا به گناهی است که مانع از استجابت دعا می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه اگر یک نفر در جامعه مبتلا به گناه شود، حتی دعای پیامبر الهی نیز حبس خواهد شد، گفت: نیروهای امر به معروف چه در ستاد مرکزی و چه در ادارات تعداد اندکی است بنابراین با این تعداد نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...