روستاهای عباس آباد ( معرفی 43 روستای عباس آباد )


در این مطلب به معرفی روستاهای عباس آباد پرداخته ایم . 43 روستای عباس آباد که سرسبز و زیبا هستند و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی می باشند . در ابتدا با شهرستان عباس آباد آشنا خواهیم شد .شهرستان عباس‌آباد یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که از غرب به شهرستان […]

در این مطلب به معرفی روستاهای عباس آباد پرداخته ایم . ۴۳ روستای عباس آباد که سرسبز و زیبا هستند و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی می باشند . در ابتدا با شهرستان عباس آباد آشنا خواهیم شد .شهرستان عباس‌آباد یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که از غرب به شهرستان تنکابن، از شرق به شهرستان چالوس، از شمال به دریای مازندران و از جنوب به رشته کوه‌های البرز و شهرستان کلاردشت متصل است. مرکز این شهرستان شهر عباس‌آباد می‌باشد. مردم این شهرستان به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. این شهرستان شامل بخش‌های مرکزی(لنگارود شرقی و لنگارود غربی) سلمانشهر(کلار آباد غربی) و کلارآباد(کلار شرقی و کلار غربی) می‌باشد.

روستاهای عباس آباد ( معرفی 43 روستای عباس آباد )

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی :
دهستان لنگارود شرقی
دهستان لنگارود غربی
شهر عباس آباد
بخش سلمانشهر:
دهستان کلارآباد غربی
شهر سلمانشهر
بخش کلار :
دهستان کلار شرقی
دهستان کلار غربی
شهر کلارآباد

روستاهای عباس آباد ( معرفی 43 روستای عباس آباد )

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان عباس‌آباد در سال ۱۳۹۵ برابر با ۵۲۸۳۲ نفر بوده‌است.این شهرستان از لحاظ جمعیت در میان شهرستانهای ۲۲ گانه استان مازندران جایگاه ۱۸ را پیش شهرستان‌های گلوگاه، سوادکوه شمالی، کلاردشت و سیمرغ داراست.

روستاهای عباس آباد ( معرفی 43 روستای عباس آباد )

روستاهای عباس آباد

روستای اسپی‌رود

اسپی رود، نام روستایی از توابع بخش کلار شهرستان عباس‌آباد در استان مازندران می‌باشد. مردم این روستا به زبان مازندرانی گویش می کنند.این روستا در دهستان کلارآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای امام‌دشت

امام دشت، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان لنگارود غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر بوده‌است.

روستای بااوج‌خیل

بااوج خیل، روستایی است از توابع شهرستان عباس اباد در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۳۴۳ نفر بوده‌است.

روستای پرچور

پرچور،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۶۶۳ نفر بوده‌است.

روستای پسنده علیا

پسنده علیا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگرود غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱۱ نفر بوده‌است.

روستای پلنگ‌کلا

پلنگ‌کلا، روستایی است از توابع بخش عباس‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لنگارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۷ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد

تازه‌آباد روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش سلمانشهر که در استان مازندران واقع شده است. ودر قسمت غربی شهر سلمانشهر (متل قو) قراردارد تازه‌آباد ۱٬۳۶۰ نفر جمعیت دارد. درکنار جاده اصلی تنکابن به چالوس قراردارد و از شمال وصل به جاده اصلی و دریای خزر از شرق به شهر سلمانشهر و از غرب به روستا سلامت سرا و اسبچین از جنوب به روستا کراتکوتی متصل است این روستا دارای دوبخش شهری و روستای میباشد قسمت شمالی این روستا در محدوده شهرداری سلمانشهر است ودارای خدمات شهری است وقسمت جنوبی آن دارای دهیاری و شورای روستای است و دارای خدمات روستای میباشد گلزار شهدا و قبرستان شهر سلمانشهر در قسمت شرقی این روستا و درکنار جاده اصلی تنکابن به چالوس قرار دارد . رودخانه خرک ابرود از این روستا عبور می‌کند .این روستا در بخش سلمانشهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۶۰ نفر بوده است.

روستای تیلاکنار

تیلاکنار،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش سلمانشهر که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کلارآباد غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۶ نفر بوده‌است.

روستای تیلورسر شرقی

تیلورسر، روستایی است از توابع شهرستان عباس آباد در استان مازندران واقع شده است .این روستا در شهر سلمان‌شهر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۴۰۰، جمعیت آن ۷۳۸ نفر بوده‌است.

روستای جیساخضرآباد

جیساخضرآباد، روستایی است از توابع بخش عباس‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کلارآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۸ نفر بوده‌است.

روستای جیسادانیال

جیسادانیال، روستایی است از توابع بخش عباس‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان کلارآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای جیساکلارآباد

جیساکلارآباد، روستایی است از توابع بخش عباس‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کلارآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای چارز

چارز، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش کلار که در استان مازندران واقع شده است. چارز از جنوب به رشته کوه‌های البرز از شمال به شهر کلارآباد از شرق به روستا جیسا و از غرب به روستای اسپرود متصل است.فاصله روستا تااولین مرکز خرید (کلارآباد) ۵ کیلومتر است و فاصله آن تا مرکز شهرستان که شهر عباس‌آباد می‌باشد ۱۷ کیلومتر است. این روستا در دهستان چارز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷۸ نفر بوده‌است.

روستای حمزه‌آباد

حمزه‌آباد روستایی در دهستان لنگارود شرقی بخش مرکزی شهرستان عباس‌آباد استان مازندران واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۷۴۰ نفر بوده‌است.

روستای حیدرآباد

حیدرآباد روستایی در دهستان لنگارود شرقی بخش مرکزی شهرستان عباس‌آباد استان مازندران واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۶۷ نفر بوده‌است.

روستای خشکلا

خشکلا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر بوده‌است.

روستای خضرآباد

خضرآباد، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۸ نفر بوده‌است.

روستای دانیال (تنکابن)

دانیال،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش سلمانشهر که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کلارآباد غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستای دراسرا

دراسرا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۸ نفر بوده‌است.

روستاهای عباس آباد ( معرفی 43 روستای عباس آباد )

روستای زیارت‌ور

زیارت ور، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای سجادیه (تنکابن)

سجادیه، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان لنگارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۵ نفر بوده‌است.

روستای سرتاکرات

سرتاکرات، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان لنگارود غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۶ نفر بوده‌است.

روستای سرلنگا

سرلنگا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹۶ نفر بوده‌است.

روستای سلامت‌سرا

سلامت سرا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش سلمانشهر که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کلارآباد غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۹ نفر بوده‌است.

روستای سی‌بن (تنکابن)

سی بن، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۸ نفر بوده‌است.

روستای سی‌سرا (تنکابن)

سی سرا سلمانشهر، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش سلمانشهر که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کلارآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷۲ نفر بوده‌است.

روستای سیدمحله (تنکابن)

سیدمحله،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰۵ نفر بوده‌است.

روستای شجاع‌محله

شجاع محله، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۱ نفر بوده‌است.

روستای شهرک صنعتی (تنکابن)

شهرک صنعتی، روستایی است از توابع بخش عباس‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان کلارآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای طالش‌خیل

طالش خیل، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود سرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۷ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای عباس آباد آشنا شوید.

روستای کاظم‌کلا

کاظم‌کلا، روستایی است از توابع بخش عباس‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لنگارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۹ نفر بوده‌است.

روستای کراتکوتی

کراتکوتی، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش شیرود که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در نزدیکی شهر شیرود قرار دارد. ما بین تنکابن و رامسر و براساس ( نام جدید کراتکوتی به رشیدیه تعویض شده است سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۰۵ نفر بوده‌است.

روستای کلاکرده (تنکابن)

کلاکرده، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان لنگارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۳ نفر بوده‌است.

روستای گرجی‌سرا

گرجی سرا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش سلمانشهر که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کلارآباد غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۳ نفر بوده‌است.

روستای گرداب (تنکابن)

گرداب، روستایی است از توابع بخش عباس‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لنگارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۹ نفر بوده‌است.

روستای گلور بالا

گلوربالا،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش کلار که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کلار غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷۰ نفر بوده‌است.

روستای ماشا الله‌آباد

ماشا الله آباد، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است..این روستا در ۷ کیلومتری جنوب شهر عباس آباد واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۹ نفر بوده‌است.

روستای مشهدی‌سرا

مشهدی سرا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۴ نفر بوده‌است.

روستای نارنج‌بندبن

نارنج بندبن، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش کلار که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کلار غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستای ولیکستان

ولیکستان،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۷ نفر بوده‌است.

روستای هردوابرود

هردوابرود، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۳۰۳ نفر بوده‌است.

روستای یالبندان

یالبندان،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش کلار که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کلار شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۳ نفر بوده‌است.

روستای یالبندان‌سرا

یالبندان سرا، روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش کلار که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کلار شرقیقرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۴ نفر بوده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...