آزادسازی کامل حریم دریا در سواحل قشم


آزادسازی کامل حریم دریا در سواحل قشم

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با رفع تصرف 69 هزار متر از حریم دریا در قشم، سواحل این جزیره به صورت کامل آزادسازی شد.

آزادسازی کامل حریم دریا در سواحل قشم

به گزارش راهبرد معاصر، مجتبی قهرمانی افزود: با رفع تصرف ۶۹ هزار متر دیگر از حریم دریا در قشم، سواحل این جزیره به صورت کامل آزادسازی شد.

وی گفت: در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضائیه و تأکیدات رئیس جمهور، با رفع تصرف حدود ۴۶ کیلومتر معادل ۱۷۶ هکتار از حریم ۶۰ متری دریا در جزیره قشم طی ۱۲ مرحله، تمامی سواحل این جزیره به طور کامل آزادسازی شد.

قهرمانی، طول اراضی ساحلی آزادسازی شده در قشم را مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با رفع تصرف ۶۹ هزار و دویست متر از اراضی باقی‌مانده در روستا‌های باسعیدو و سرریگ و شهر سوزا و یکی از مناطق شهر قشم، عملیات آزادسازی حریم و بستر دریا در این جزیره به طور کامل اجرا شد و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در تمامی مناطق جزیره قشم حریم ۶۰ متری دریا آزادسازی شده و مورد دیگری باقی نمانده است.

وی تصریح کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تمامی مستحدثات غیرمجاز واقع شده در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و مأمورین دریابانی و نیروی انتظامی تخریب شده است.

قهرمانی افزود: حدود ۵۳ کیلومتر معادل ۳۵۰ هکتار از اراضی حریم ۶۰ متری دریا در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز تاکنون رفع تصرف و آزادسازی شده که این سواحل برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب دولت، استانداری هرمزگان و تمامی دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که داوطلبانه اقدام به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر و حریم دریا نموده‌اند، تأکید کرد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف با دستگاه قضائی در راستای آزادسازی حریم دریا نشان داد که عزمی ملی برای تعیین تکلیف سواحل کشور وجود دارد./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !