بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات


بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) فونیکس آریزو 6 پرو به زودی توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار کشور خواهد شد. اکنون مشخصات فنی، امکانات و طراحی این خودرو را بررسی می‌کنیم. شرکت مدیران خودرو به تازگی و طی مراسمی از برند جدید فونیکس (FOWNIX) رونمایی کرده است. این برند وظیفه عرضه محصولات لوکس کمپانی چری به بازار کشور را بر... نوشته بررسی فونیکس...

فونیکس آریزو ۶ پرو به زودی توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار کشور خواهد شد. اکنون مشخصات فنی، امکانات و طراحی این خودرو را بررسی می‌کنیم.

شرکت مدیران خودرو به تازگی و طی مراسمی از برند جدید فونیکس (FOWNIX) رونمایی کرده است. این برند وظیفه عرضه محصولات لوکس کمپانی چری به بازار کشور را بر عهده خواهد داشت. آریزو ۶ پرو، تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو از جمله محصولاتی هستند که در ابتدا با این نشان وارد بازار ایران خواهند شد و در آینده نیز سایر خودروهای لوکس چری به سبد محصولات این برند اضافه خواهند شد.

در ادامه این مطلب به بررسی چری آریزو ۶ پرو خواهیم پرداخت و شما را با مشخصات فنی، امکانات،‌ قیمت و… این سدان چینی آشنا خواهیم کرد.

با چری آریزو ۶ پرو آشنا شوید

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکاناتبررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

چری آریزو ۶ در سال ۲۰۱۸ روانه بازار جهانی شد تا با سدان‌های شهری به رقابت بپردازد و تا چند وقت پیش نیز با همان ظاهر اولیه به بازار عرضه می‌شد. این خودرو طی دو سال گذشته توسط شرکت مدیران خودرو وارد خیابان‌ها ایران می‌شد، اما این شرکت هم‌اکنون تصمیم گرفته تا نسخه فیس لیفت این خودرو را با نشان تجاری فونیکس به بازار کشور عرضه کند. این محصول که تحت عنوان چری آریزو ۶ پرو وارد بازار ایران و چند کشور دیگر از جمله برزیل می‌شود،‌ از سال ۲۰۲۱ با نام چری آریزو ۵ پلاس به بازار کشورهایی نظیر چین راه پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که تا پیش از عرضه این نسخه، چری آریزو ۶ تحت عنوان آریزو جی ایکس وارد بازار کشورهایی مانند چین می‌شد،‌ اما از سال ۲۰۲۱ شرکت چری تصمیم گرفت این خودرو را با نام آریزو ۵ پلاس وارد خیابان‌های چین کند.

بررسی فونیکس آریزو ۶ پرو از نظر طراحی ظاهری

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکاناتبررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

فونیکس آریزو ۶ پرو در ظاهر تغییراتی نسبت به نسل پیش تجربه کرده تا بدین واسطه چهره مدرن و محافظه‌کارانه‌تری پیدا کند. با توجه به قاب‌های مه‌شکن، سپر جلو و جلو پنجره این خودرو می‌توان به خوبی متوجه این تغییرات شد.

لازم به ذکر است که آریزو ۵ پلاس در دو مدل روانه بازار چین شده است که مدیران خودرو تصمیم دارد نسخه اوزاوا را به ایران بیاورد. این در صورتی است که بهتر بود مدیران خودرو به سراغ نسخه xiao می‌رفت که ظاهر اسپر‌ت‌تری دارد،‌ زیرا این محصول قطعا با استقبال گرم‌تری در بازار ایران به ویژه از سوی نسل جوان مواجه می‌شد. اما فعلا این‌طور نشده و مدیران خودرو به سراغ نمونه محافظه‌کارانه‌تر آریزو ۶ پرو رفته است.

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکاناتبررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

نمای جانبی این خودرو تغییر چندانی نکرده است،‌ اما در قسمت عقب تغییرات نسبتا زیادی به چشم می‌خورد که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به متصل شدن چراغ‌ها و طراحی متفاوت و عضلانی‌تر سپر عقب، دیفیوز و سایر جزئیات این بخش اشاره کرد. در مجموع می‌توان گفت اگرچه ظاهر آریزو ۶ پرو تغییراتی را تجربه کرده و در مقایسه با نسل قبل اسپرت و مدرن‌تر شده، اما این تغییرات به حدی نیست که توجه مشتریان ایرانی را جلب کند.

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکاناتبررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

اکنون نوبت به بررسی کابین آریزو ۶ پرو می‌رسد. طراحان چینی فرم کلی کابین را حفظ نموده‌اند، اما برخی قسمت‌ها مانند اهرم تعویض دنده‌،‌ کنسول جعبه دنده، پنل کنترل‌گر سیستم تهویه و… را تغییر داده‌اند که منجر به لوکس‌تر شدن این خودرو شده است.

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکاناتبررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

ارگونومی فضای داخلی همچون گذشته مطلوب به نظر رسیده و ۴ تا ۵ فرد بزرگسال می‌توانند به راحتی و بدون هیچ محدودیتی روی صندلی‌های این سدان شهری بنشینند. علاوه بر این بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که داشبورد نیز با متریال با کیفیت‌تری در مقایسه با نسل قبلی ساخته شده و قسمت قابل توجهی از داشبورد و رودری‌ها با چرم مصنوعی تزئین شده‌اند که به سرنشینان حس بهتری را القا خواهد کرد. صندوق عقب فونیکس آریزو ۶ پرو ۵۷۰ لیتر گنجایش دارد که می‌تواند برای مسافرت خانواده‌های جمعیت متوسط مناسب باشد. این در صورتی است که گنجایش صندوق عقب سمند که یکی از بزرگ‌ترین‌ها در میان محصولات داخلی است، برابر با ۵۰۰ لیتر است.

در مجموع می‌توان عنوان کرد که کابین آریزو ۶ پرو با توجه به تغییرات اعمال شده در مقایسه با نسل قبلی لوکس‌تر شده و می‌تواند پاسخگوی نیاز افرادی باشد که در بازار کم تنوع ایران به دنبال خرید یک محصول مدرن هستند.

بررسی مشخصات فنی

چری آریزو ۶ پرو در بخش فنی تغییر چندانی را در مقایسه با نسل قبل تجربه نکرده است. این خودرو با همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ سری SQR به بازار عرضه می‌شود. اما برخی از اصلاحات و به روزرسانی‌های نرم‌افزاری باعث شده است که قدرت این پیشرانه به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کند و گشتاور آن نیز برابر با ۲۳۰ نیوتن متر است. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی ۹ دنده مصنوعی گذاشته شده است. تاکنون مدیران خودرو در ارتباط با حداکثر سرعت و میزان شتاب این سدان شهری اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما به احتمال زیادی این ارقام با چری آریزو ۶ معمولی تفاوت چندانی نخواهند داشت. وزن فونیکس آریزو ۶ پرو در حدود ۱۳۴۴ کیلوگرم است و با توجه به حداکثر قدرت پیشرانه و به علاوه به‌روزرسانی‌های صورت گرفته، احتمالا این خودرو در حدود ۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

در مجموع این سدان شهری در مقایسه با بسیاری از رقبا سریع‌تر و چابک‌تر خواهد بود. در میان اتومبیل‌ها کارکرده نیز شاید تنها مدل‌های اندکی نظیر مزدا ۳ نیو توان رقابت با این خودرو را داشته باشند. به احتمال زیاد این سدان شهری در هر صد کیلومتر کمتر از ۷ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد و همچنین نهایت سرعت آن نیز در حدود ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود.

جدول مشخصات فنی چری آریزو ۶ پرو

خودروچری آریزو ۶ پرو
نوع موتور1.5 لیتری توربوشارژ/ چهار سیلندر
توان موتور156 اسب بخار / 230 نیوتن متر
گیربکسCVT اتوماتیک 9 سرعته
حد اکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوختکمتر از 7 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب 0 – 100حدود 9 ثانیه
وزن1344 کیلوگرم

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکاناتبررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

تاکنون مشخص نشده است که این سدان با چه امکاناتی به مشتریان تحویل داده خواهد شد. با وجود این می‌توان انتظار داشت که آریزو ۶ پرو به امکانات متنوع‌تری در مقایسه با نسل قبلی مجهز باشد. برخی از امکاناتی که احتمالا این خودرو از آن‌ها بهره‌مند خواهد بود به شرح زیر هستند:

سانروف برقی، نمایشگر تمام دیجیتال پشت آمپر، تهویه اتوماتیک دوگانه، حسگرهای پارک در جلو و عقب، سامانه هشدار نقاط کور، اتوهلد، روکش صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه تنظیم گودی کمر و مموری، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، شش کیسه هوای سرنشینان جلو،‌ جانبی و پرده‌ای، فرمان دی‌کات، شارژر وایرلس، ترمز کمکی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، usb، میرورلینک و ترمز پارک برقی.

قیمت و شرایط بازار چری آریزو ۶ پرو

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکاناتبررسی فونیکس آریزو 6 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات

چری آریزو ۶ پرو در بازار جهانی با قیمتی در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. از آنجایی که مدیران‌ خودرو یکی از نسخه‌های فول آپشن این خودرو را به همراه پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری به بازار عرضه خواهد کرد، احتمالا قیمت فونیکس آریزو ۶ پرو به نسخه فول‌آپشن بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد بود. از این رو و با توجه به قیمت آریزو ۶ معمولی در بازار کشور، احتمال می‌رود که نسخه فیس لیفت در بازار ایران بیش از یک میلیارد تومان قیمت بخورد.

این خودرو در بازار کشور باید با محصولاتی نظیر نسخه‌های کارکرده سراتو ۲۰۱۷، هیوندای النترا و مزدا ۳ نیو به رقابت مستقیم بپردازد. علاوه بر این کراس اوورهایی نظیر سیتروئن سی ۳، بهمن دیگنیتی، پژو ۲۰۰۸ و چری تیگو ۷ نیز از نظر قیمتی رقیب این خودرو محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم