وضعیت اب و هوا، امروز 23 اسفند 1400 / بارش باران و رعدوبرق در سواحل خزر و برخی استان‌ها /خیزش گردوخاک در روزهای آینده


باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش و رعدوبرق در سواحل خزر و برخی استان‌ها از خیزش گردوخاک طی روزهای آتی در کشور خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وضعیت اب و هوا، امروز 23 اسفند 1400 / بارش باران و رعدوبرق در سواحل خزر و برخی استان‌ها /خیزش گردوخاک در روزهای آینده

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش و رعدوبرق در سواحل خزر و برخی استان‌ها از خیزش گردوخاک طی روزهای آتی در کشور خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۳ اسفند و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال فارس، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، سواحل خزر، استان‌های تهران، البرز، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی و جنوب آذربایجان‌غربی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: با توجه به تقویت بارش‌ها در استان‌های اعلام شده فردا، گسترده بارش‌ها مناطق غرب و شمال‌غرب را نیز در بر می‌گیرد. چهارشنبه بارش‌ها در نوار شمالی، چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد. پنجشنبه بارش‌ها در نوار غربی پراکنده است و در عین حال همچنان سواحل خزر، بلندی‌های البرز، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی بارش دارند و اواخر روز پنجشنبه سامانه بارشی کشور را ترک می‌کند.

وی توضیح داد: پنجشنبه در دامنه جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور، وزش باد شدید و همراه با خیزش گردوخاک است. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آب‌های دریای خزر و خلیج ‌فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

به گفته رفیعی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شهرهای مرزی غرب و جنوب‌غرب کشور به علت وزش باد شدید در کشور عراق با نفوذ گردوخاک شدید مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است که در ساعت‌های بعدازظهر نیمه ابری می‌شود و اوایل شب بارش دارد. حداکثر دمای پایتخت ۱۹ درجه بالای صفر و حداقل دما فردا ۱۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است. همچنین، سردترین مرکز استان امروز ارومیه با دمای ۴ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس و زاهدان با دمای ۳۲ درجه بالای صفر ثبت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403