برای نحوه تولد نوزاد باید به خواست مادر و پزشک احترام گذاشت 


برای نحوه تولد نوزاد باید به خواست مادر و پزشک احترام گذاشت 

رشت - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان گفت: برای نحوه تولد نوزاد باید به خواست مادر و پزشک احترام گذاشت.

به گزارش ایرنا، احمد آقایی روز دوشنبه در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با موضوع اجبار زایمان مادران باردار به صورت طبیعی در رشت اظهار داشت: اعتراضات و نگرانی‌های شهروندان گیلانی مبنی بر اجباری بودن زایمان مادران باردار به صورت طبیعی زیاد شده است.

وی افزود: البته بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت چند سالی است که اجباری بودن زایمان طبیعی در استان گیلان اجرا می‌شود اما هیچ‌گونه ساختار و زیرساخت مناسبی برای این دستور وجود ندارد و بسیاری از مادران باردار دچار اضطراب و آشفتگی و نگرانی می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان ادامه داد: این اقدام موجب زایمان هراسی و عدم بارداری در بسیاری از مادران خواهد شد که باید در این خصوص اقدماتی انجام شود تا این مشکل کاسته و برطرف شود .

آقایی در ادامه خاطر نشان کرد: کمیته‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شده که هرچه سریع‌تر این موضوع را بررسی کرده تا مادران باردار برای نوع زایمان خود گرفتار دلالان و برخی ارتباطات جهت اخذ گواهی سزارین نشوند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب نوع تولد فرزند بر عهده مادر و پزشک مربوطه است، اشاره کرد و افزود: همه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی باید بپذیرند که زایمان حق طبیعی مادر است و به خواست مادر و پزشک احترام نهاده و اجبار و تحمیل در این زمینه برداشته شود.

نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با موضوع اجبار زایمان مادران باردار به صورت طبیعی به ریاست حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در رشت برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت