جزئیات پردازنده‌ی مک پرو 2022 اپل فاش شد؛ ترکیبی از دو یا حتی چهار تراشه‌ی M1 اولترا


جزئیات پردازنده‌ی مک پرو 2022 اپل فاش شد؛ ترکیبی از دو یا حتی چهار تراشه‌ی M1 اولترا

براساس اطلاعات جدید، تراشه‌ی M1 اولترا اپل، فقط شروعی بر معماری اولترافیوژن (UltraFusion) این شرکت بوده است.

حساب کاربری LeaksApplePro در توئیتر اطلاعات جدیدی درمورد مک‌ پرو بعدی و تراشه‌ی به‌کاررفته در این محصول منتشر کرده است. ظاهراً اپل تصمیم دارد مک پرو ۲۰۲۲ را اواخر سال جاری و در جریان برگزاری WWDC معرفی کند. بااین‌حال LeaksApplePro مدعی شده است که شرکت مستقر در کوپرتینو، مک پرو آینده را تا سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ به‌ بازار عرضه نخواهد کرد. مک پرو بعدی احتمالاً تا پاییز سال جاری معرفی نخواهد شد اما گفته شده این دستگاه از تراشه‌ی M1 اکستریم بهره خواهد برد که نسبت به M1 اولترا در مک استودیو، جهشی بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش NotebookCheck، اطلاعات فاش‌شده توسط LeaksApplePro نشان می‌دهد که مک‌ پرو بعدی اپل به دو یا حتی چهار تراشه‌ی M1 اولترا مجهز خواهد شد. به گزارش ماجین بو، اپل از نام رمز Redfern برای این پردازنده استفاده کرده است. بو اشاره کرده است که Redfern از طرحی با نام رمز DAISYXL استفاده می‌کند که روی DAISY1 و DAISY2 ساخته شده و اپل آن را به‌عنوان معماری اولترافیوژن عرضه می‌کند.

مارک گورمن نیز قبلاً اعلام کرده است که اپل درحال توسعه‌ی M1 اولترای دوگانه است؛ وی در توضیحات خود درمورد تراشه‌های سری M2 از واژه‌ی اکستریم (Extreme) استفاده کرده است. براساس گزارش‌ها، سیستم-روی-چیپ (SoC) بدون نام اپل از ۴۰ هسته‌ی پردازشی مرکزی و ۱۲۸ هسته‌ی پردازش گرافیکی بهره خواهد برد. البته گفته شده این شرکت احتمالاً مدل کم‌مصرف این تراشه را نیز با ۹۶ هسته‌ی پردازشی گرافیکی عرضه خواهد کرد. ترکیب دو تراشه‌ی M1 اولترا به اپل اجازه می‌دهد که مک پرو را با رم یکپارچه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه کند. این در حالی است که مک استودیو مجهز به M1 اولترا، به ۱۲۸ گیگابایت رم یکپارچه محدود است. در زیر طرح روش ترکیب دو تراشه‌ی M1 اولترا توسط DAISYXL آورده شده است.

جزئیات پردازنده‌ی مک پرو 2022 اپل فاش شد؛ ترکیبی از دو یا حتی چهار تراشه‌ی M1 اولترا

ماجین بو همچنین اعلام کرده است که اپل مک پرو بعدی را با تراشه‌ی Redfern در ماه سپتامبر عرضه خواهد کرد. اگر این پیش‌بینی واقعیت داشته باشد، مک پرو آینده‌ی اپل در کنار آیفون‌های پرچم‌دار بعدی این شرکت معرفی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان