5 ایده برای تزیین دکوراسیون داخلی اتاق خواب


اتاق خواب محل استراحت و بازگرداندن انرژی از دست رفته شما در طول فعالیت روزانه است و حتی اگر دکوراسیون اتاق خواب ساده و معمولی باشد، باید به گونه‌ای طراحی شود که نیازهای شما برای رفع خستگی و احساس آرامش را بر آورده سازد. در ادامه با مواردی آشنا می‌شوید که در طراحی دکوراسیون داخلی […]

اتاق خواب محل استراحت و بازگرداندن انرژی از دست رفته شما در طول فعالیت روزانه است و حتی اگر دکوراسیون اتاق خواب ساده و معمولی باشد، باید به گونه‌ای طراحی شود که نیازهای شما برای رفع خستگی و احساس آرامش را بر آورده سازد. در ادامه با مواردی آشنا می‌شوید که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ساده و شیک مؤثر هستند.

ایده های رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب

.5 ایده برای تزیین دکوراسیون داخلی اتاق خواب

ترکیب رنگ‌های زرد و سبز برای فضای اتاق خواب بسیار مناسب هستند. اگر بخش اعظم فضا به رنگ زرد نقاشی شده باشد؛ سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می‌بخشد؛ غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی را اضافه می‌کند

آبی برای بیشتر افراد خاصیت آرامش‌بخشی دارد. استفاده از رنگ آبی روشن، یکی از بهترین گزینه‌های دکوراسیون اتاق خواب ساده مجردی و پسرانه است. از بهترین رنگ‌های مناسب برای ترکیب با رنگ آبی، رنگ زرد است. ترکیب آبی و زرد برای اتاق خواب، می‌تواند علاوه بر القای آرامش به فرد، موجب تحریک فکر و ذهن شود..

ترکیب رنگ قرمز و بنفش هارمونی زیبایی به وجود می‌آورد و طراحی اتاق خواب با این دو رنگ، علاوه بر رمانتیک کردن فضا، در طولانی مدت موجب افزایش انعطاف‌پذیری در افراد می‌شود.

برای اتاق‌های کوچک، استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی بهترین گزینه است از رنگ روشن به عنوان رنگ زمینه استفاده کنید و جزئیات اتاق خواب را با رنگهای تیره‌تر ترکیب کنید.

اگر اندازه‌ اتاق خواب شما بزرگ است، می‌توانید از طیف رنگی تیره استفاده کنید و سعی کنید رنگ که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید با سایر وسایل هارمونی داشته باشد.

سبزی رابه اتاق خواب خود بیاورید

با گذاشتن گل و گیاه می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب ساده داشته باشید. قرار دادن یکی دو گلدان گل طبیعی یا دسته گلی زیبا باعث می‌شود اتاق خوابتان ساده و شیک به نظر برسد. گیاهانی مانند سانسوریا، آلوورا، برگ قاشقی علاوه بر تهویه اتاق به زیبایی اتاق خواب شما می‌افزاید.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و قدیمی

5 ایده برای تزیین دکوراسیون داخلی اتاق خواب

با استفاده از وسایل قدیمی مثل جواهرات قدیمی جلوهای نو و خلاقانه به اتاق خواب خود می‌دهید. از جواهرات و اشیایی با رنگ‌های متمایز استفاده کنید تا تغییری که ایجاد می‌کنید جلب توجه کند. تزیین اتاق خواب با وسایل ساده یکی از راه‌هایی است که با شیوه‌ای راحت رنگ و لعابی نو به فضا بدهید.

کتابخانه‌های دیواری هم جذاب هستند

یکی از گزینه‌هایی که این روزها در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان استفاده می‌شوند قفسه و کتابخانه‌های دیواری هستند که می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن مجسمه، گلدان‌های کوچک، قاب عکس و مهم‌تر از همه، کتاب استفاده کنید؛ اما دقت کنید به علت خطر احتمالی سقوط، این قفسه‌ها را بالای تخت نگذارید.

از قاب عکس استفاده کنید

اگر دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک را می‌پسندید می‌توانید این سادگی را با چند قاب عکس چشم نوازتر کنید. این کار به‌خصوص برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان توصیه می‌شود.

از روتختی ساده‌ استفاده کنید

روتختی ساده با رنگ مناسب دکوراسیون، اتاق خوابتان را متحول می‌کند. اگر از روتختی‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید، فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. برای جلوه بیشتر تخت از کوسن و بالشت‌های زیبا با رنگ‌های متنوع استفاده کنید.

در دکوراسیون اتاق خواب به کف‌پوش اهمیت بدهید

کف‌پوش‌ها مزایای خاص خود را دارند، جدای از ظاهر متفاوت و بحث سلیقه، هر کدام از آن‌ها در فضای خاصی جوابگو هستند. بهترین کف‌پوش برای دکوراسیون اتاق خواب موکت‌ها نرم و زیبا هستند و بعد از آن چوب و پارکت گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند؛ اما سنگ و سرامیک سرد هستند و سعی کنید از آن‌ها در دکوراسیون منزل به‌خصوص اتاق کودک استفاده نکنید.

ایده های زیادی برای چیدمان میز تحریر وجود دارد که همانطور که گفتیم بهتر است هر کسی با توجه به سلیقه اش آن را چیدمان و دیزاین نماید، اما به طور کلی در صورتی که میز شما چسبیده به دیوار است می توانید از نمای پشت آن نیز برای تزیینات مختلف استفاده کنید، همچنین قرار دادن وسایل تزئینی و گلدانهایی از گل های طبیعی و مصنوعی فضای دلنشین و زیبایی را به وجود می آورد. در این قسمت مدل هایی از چیدمان و تزیینات انواع میز تحریرهای مدرن کتابخانه دار، تاشو، کم جا، دارای کشو های جادار و غیره را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع شود.

برای زیبایی بیشتر میز و پرهیز از شلوغی و بی نظمی، بهتر است تنها وسایل مورد نیاز را بر روی میز به صورت مرتب بچینید و لوازم غیر ضروری و اضافی که نیازی به استفاده از آنها نیست یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را داخل قفسه ها یا کشو های تعبیه شده در میز قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید راحت آنها را پیدا کنید.

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی