مسکن، معیشت و اشتغال سه موضوع اصلی در سبد خانوارها


 معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی : در حال حاضر سه موضوع مسکن، معیشت و اشتغال در سبد زندگی خانوارها حرف اول را میزنند که مسکن اصلی‌ترین آنهاست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی محمد قادری در مراسم شکرانه اقدامات بنیاد برکت در احداث، تکمیل و تعمیر ۴۰ هزار واحد مسکونی محرومین در سراسر کشور با بیان اینکه این مراسم یک حرکت جهادی در کشور برای ایجاد نهضت خانه‌دار کردن محرومین است ،گفت:تا امروز ۲۵۰۰ واحد از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن با کمک ستاد اجرایی فرمان امام پایان یافته است و در ماه‌های آتی هم ۳۳۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید.
وی افزود:در سال‌های اخیر در راستای تأمین مسکن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ، ساخت مسکن برای ۱۴۳۰۰ خانوار که دارای دو معلول یا بیشتر بودند با کمک ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد، تا امروز ۲۵۰۰ واحد پایان یافته و در ماه‌های آتی هم ۳۳۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید.
قادری ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام با ورود به بحث ساخت مسکن محرومین کار بزرگی کرد، ما قدردان زحمات و نگاه جهادی مدیران ستاد اجرایی درسال‌های اخیر هستیم و امیدوارم نهضت ملی ساخت مسکن محرومین با کمک ستاد و دولت سیزدهم در کشور عملیاتی شود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام هم با اشاره به سیاست ستاد درخصوص ساخت مسکن برای محرومان گفت: برنامه‌ریزی ما برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن بوده که تا امروز ۴۰ هزار واحد از آنها آماده و تحویل شدند و ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل خواهند شد.
عارف نوروزی افزود: ۱۳هزار واحد از این ۴۰ هزار مسکن، مختص محرومین ، ۲۰هزار واحد برای سیل‌زدگان ،۴۴۰۰ واحد برای زلزله‌زدگان و ۲۶۰۰ واحد هم برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و بانوان سرپرست خانوار است.
وی با تأکید بر سیاست ستاد مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت اجتماعی کشور گفت: در حال حاضر ۷ هزار گروه جهادی و مردمی در کشور و ۵ هزار خیریه و امنای مساجد با بخش‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام همکاری دارند، این گروه‌ها بهتر از هرکسی جامعه هدف را می‌شناسند و همین استفاده و تکیه به ظرفیت اجتماعی ، رضایت مردمی از خدمات راهم به همراه داشته است.
نوروزی با بیان اینکه مدارس و خانه‌های ساخته شده توسط ستاد اجرایی در زلزله‌های اخیر آسیبی ندیدند ، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام هم سرپناه برای محرومان می‌سازد و هم این سرپناه را مطمئن و محکم می‌سازد تا مردم را از حوادث و آفت‌های بعدی مصون نگاه دارد و این یک وظیفه و تکلیف برماست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر نهادهای انقلابی به ویژه ستاد اجرایی فرمان امام نبودند بسیاری از امورات مهم کشور در این سال‌ها برزمین می‌ماند.
اکبر نیکزاد افزود: احیای کارخانه‌ و کارگاه‌های تعطیل‌شده، ساخت مسکن محرومین و آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و صرف درآمدها برای رفع محرومیت‌ها بخشی از خدمات شبانه‌روزی ستاد اجرایی فرمان امام است، ستاد همیشه درکنار مردم بوده و هرجا در کاری گرهی ایجادشده ، کمک های ستاد راهگشا بوده است.
نیکزاد با تاکید بر اینکه نتیجه تفاهم و همکاری بین نهادهایی مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و بهزیستی و بنیاد مستضعفان ساخت و تحویل مسکن و خدمت به محرومین است، گفت: چند روز پیش برای زلزله اندیکا با سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تماس گرفتم و با اینکه قبلا هم دراین زمینه کمک کرده بودند مجددا هم درپی درخواست مردم برای کمک اعلام آمادگی کردند. تمام نهادهای انقلابی در خدمت‌رسانی به مردم فعال هستند و این یک افتخار و مایه‌عزت است.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم تأکید کرد: بنیاد برکت از ابتدای فعالیت خود در حوزه عمرانی و زیرساختی فعالیت‌های متعدد و گسترده‌ای داشته و تاکنون در زمینه ساخت مدرسه ، مسکن محرومین ، مساجد و مراکز فرهنگی در مناطق روستایی و محروم کشور پروژه‌های متعددی را تحویل داده است.
محمد ترکمانه افزود: تاکنون آبرسانی به ۱۴۰۰ نقطه در کشور توسط بنیاد برکت انجام شده و آبرسانی به۱۶۰۰ نقطه هم در دست بررسی وانجام است.
وی تأکید کرد: ساخت و تعمیر مسکن برای آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و حوادثی ازاین قبیل و ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و خانواده‌های محروم کشور از دیگر خدمات بنیاد برکت است.
در ادامه این مراسم و در ارتباطی ویدئوکنفرانسی ۴۰ هزارمین واحد مسکونی برکت تحویل مادر شهید حسین‌زاده از زلزله‌زدگان سی‌سخت ایلام شد. مادر شهید حسین حسین‌زاده دراین ارتباط زنده، با قدردانی از رهبرانقلاب و پیگیری ایشان از وضعیت زلزله‌زدگان ، کمک ستاد اجرایی فرمان امام به مردم این منطقه پس از وقوع این حادثه را موجب آرامش خاطر و رضایت مردم دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق