سناتور آمریکایی پوتین را به مرگ تهدید کرد


سناتور آمریکایی پوتین را به مرگ تهدید کرد

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه‌ای آمریکایی رئیس‌جمهور روسیه را دوباره تهدید به مرگ کرد.

«لیندسی گراهام» در مصاحبه‌ای امروز (دوشنبه) اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به خوبی می‌داند جنگ جهانی سوم نمی‌تواند به راه بیافتد، زیرا در یک نزاع هسته‌ای هیچ کس برنده نمی‌شود.

براساس گزارش فاکس‌نیوز این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه مصاحبه خود ادعا: «اگر پوتین دستور حمله به آمریکا را بدهد، یک ژنرال به سر او شلیک خواهد کرد.»

«جیم ریچ» دیگر سناتور آمریکایی نیز در اظهاراتی شبیه به گراهام خواستار قتل پوتین شده و ادعا کرد آمریکا نباید از شروع جنگ جهانی سوم بترسد، زیرا در طول حمله روسیه به اوکراین نقص‌های زیادی که پیش از این نیز از دید آمریکا مخفی بوده، آشکار شده است.

پیش از این گراهام خواستار ترور پوتین شده و در این خصوص گفته بود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید توسط مردم خودش ترور شود، و نشان داد که این تنها راه برای پایان دادن به بحران ناشی از حمله روسیه به اوکراین خواهد بود.

گراهام اولین بار در جریان حضور در برنامه «شان هانیتی» در فاکس نیوز این ادعا را مطرح کرد. او سپس این نظر را در توییتر تکرار کرد و به تلاش‌ها بریا ترور جولیوس سزار و آدولف هیتلر اشاره کرد. وی در توئیت بعدی ادعا کرد تنها راه نهایی این است که کسی در روسیه این مرد (پوتین) را بیرون کند. تنها افرادی که می‌توانند این مشکل را برطرف کنند، مردم روسیه هستند. مگر اینکه بخواهند تا آخر عمر در تاریکی زندگی کرده و از بقیه جهان منزوی شوند.

در همین راستا وزارت خارجه روسیه «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرده و در این خصوص در بیانیه اعلام کرد چنین حمله‌ای توسط قانون جزایی فدراسیون روسیه به عنوان تجاوز به زندگی یک دولتمرد شناخته می‌شود و عواقب سنگینی از جمله مسئولیت کیفری را به دنبال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس