بیش از 200 میلیون نسخه قرآن کریم در کشور به چاپ رسیده است


بیش از 200 میلیون نسخه قرآن کریم در کشور به چاپ رسیده است

سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه قرآن کریم و 37 هزار عنوان کتاب قرآنی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی صفی یاری دوشنبه در مراسم اختتامیه اولین دوره مهرواره قرآنی طه که با حضور روحانیون، طلاب و قاریان برجسته کشوری در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، قرآن کریم به ۱۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده که کار بسیار ارزشمندی است.

وی تاسیس رادیو قرآن و شبکه تلویزیونی قرآن را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته عنوان کرد و افزود: ایجاد بیش از ۴۰۰ سایت تخصصی قرآن کریم در پرونده نظام اسلامی وجود دارد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خدمت گزاری به قرآن کریم را در طول انقلاب اسلامی درخشان دانست و یادآور شد: اکنون جوانان ایرانی بسیار زیادی در جهان اسلام در حوزه های مربوط به دانش قرآنی می درخشند.

صفی یاری تاکید کرد: اولین خدمتی که نظام اسلامی به قرآن کریم کرد، این بود که این کتاب مقدس را از عرصه فردی به اجتماع وارد کرد و اکنون قرآن در تمام عرصه های مهم اجتماعی کشور حضور دارد و تنها کشوری هستیم که قانون اساسی آن بر مبنای این کتاب آسمانی بنا نهاده شده و شرط رهبری هم قابلیت تفسیر قرآن است.

وی راه اندازی مسابقات بین المللی قرآن کریم و هفت دوره مسابقات قرآن اهل سنت را از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: مسابقات قرآنی اهل سنت در سطح الف کشور برگزار شده و رشد بسیار خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

صفی یاری کردستان را مهد قرآن و فرهنگ دانست و ادامه داد: در دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، حدود ۷۰ برنامه فرهنگی تعریف شده که برنامه های قرآنی گل سر سبد این حوزه است.

شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مهرواره قرآنی طه در کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز گفت: مرحله استانی نخستین دوره مهرواره قرآنی «طه» ویژه بانوان و خانواده طلاب و روحانیون اهل سنت در ۱۳ استان قومی کشور برگزار شد.

حجت الاسلام سعید عسکری با اشاره به اینکه در مرحله استانی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از طلاب و خانواده آنان شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۱۵۰ نفر موفق به شرکت در مرحله کشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی شدند.

وی به تعداد نفرات برگزیده نخستین دوره مهرواره قرآنی «طه» اشاره کرد و ادامه داد: ۶۷ نفر از این تعداد به عنوان نفرات برگزیده این دوره معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: اختتامیه مرحله کشوری نخستین دوره مهرواره قرآنی «طه» با حضور معاون فرهنگی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی اهل سنت فردا، ۲۳ اسفندماه در کردستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه سه نفر برگزیده هر رشته با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد تجلیل قرار می‌گیرند، اظهار داشت: وحید نظری و حامد علیزاده از قاریان بین‌المللی کشور در این مراسم حضور خواهند یافت.

اولین دوره مهرواره قرآنی طه در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ (یک جزء، ۳۰ جزء، پنج جزء، ۲۰ جزء و کل)، حفظ موضوعی قرآن، ترجمه و مفاهیم، نقاشی، خوشنویسی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی