میزبانی از زائران نوروزی با رویکرد تحقق زیارت با معرفت/ تدارک 175 برنامه برای میزبانی از زائران نوروزی حضرت رضا (ع)


میزبانی از زائران نوروزی با رویکرد تحقق زیارت با معرفت/ تدارک 175 برنامه برای میزبانی از زائران نوروزی حضرت رضا (ع)

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مالک رحمتی صبح امروز در نشست خبری گزارش عملکرد 1400 و برنامه‌های نوروزی آستان قدس رضوی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: موضوع مهم و محوری فعالیت‌های آستان قدس رضوی، مقوله «خدمت‌گزاری» است که ما آن را در سه ضلع «تربیت شایسته‌ترین خادم برای ارائه بهترین خدمت به زائران امام رضا (ع)»، «ارائه بهترین خدمت در...

میزبانی از زائران نوروزی با رویکرد تحقق زیارت با معرفت/ تدارک 175 برنامه برای میزبانی از زائران نوروزی حضرت رضا (ع)

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مالک رحمتی صبح امروز در نشست خبری گزارش عملکرد ۱۴۰۰ و برنامه‌های نوروزی آستان قدس رضوی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: موضوع مهم و محوری فعالیت‌های آستان قدس رضوی، مقوله «خدمت‌گزاری» است که ما آن را در سه ضلع «تربیت شایسته‌ترین خادم برای ارائه بهترین خدمت به زائران امام رضا (ع)»، «ارائه بهترین خدمت در حوزه‌های مختلف به زائران» و «میزبانی از بیشترین زائر داخلی و خارجی» تعریف کردیم.
رحمتی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای استقبال از زائران نوروزی اشاره و اظهار کرد: با توجه به واکسیناسیون گسترده انجام شده در سراسر کشور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم فهیم کشورمان، امسال شرایط سفر به مشهد مقدس و تشرف به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هم فراهم شده است و طبق بر آورد‌های صورت گرفته، نوروز ۱۴۰۱ میزبان بیش از ۸ میلیون عاشق و دلداده به امام رضا (ع) خواهیم بود.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر در میزبانی از زائران، در بنیاد‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه خود بیش از ۱۷۵ برنامه ویژه ایام نوروز تدارک دیده است و مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد کرامت رضوی، معاونت تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه‌ها، ویژه برنامه‌های فرهنگی، زیارتی، معنوی و معرفتی متنوعی برای زائران نوروزی امام رضا (ع) تدارک دیده اند که با رویکرد زیارت با معرفت و ترویج سبک زندگی عالم آل محمد (ص) اجرا خواهد شد.
به گفته رحمتی، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز با همکاری سازمان صداوسیما، ۵۵ ویژه برنامه رسانه‌ای ایام نوروز را آماده پخش کرده است که علاوه بر ترویج فرهنگ میزبانی، حال و هوای نوروزی حرم مطهر حضرت رضا (ع) را به خانه‌های همه مردم ایران عزیز خواهد بود.

ایستگاه بهار زندگی، بزرگ‌ترین رویداد نوروزی آستان قدس
عبدالحمید طالبی، دبیر ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوینیز در این برنامه گفت: ایستگاه بهار زندگی بزرگ‌ترین رویداد نوروزی آستان قدس رضوی برای ایام نوروز است و فرصت مغتنمی برای خلق زندگی به سبک رضوی خواهد بود.
طالبی ادامه داد: این رویداد در قالب ۳۰ غرفه نمایشگاهی، از ۲۵ اسفندماه تا ۱۲ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۴ در پیاده راه آیت‌الله واعظ طبسی حرم مطهر رضوی راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: چند رویداد دیگر ازجمله «گذر فرهنگ و ادب» با محوریت عرضه محصولات فرهنگی در ضلع باب (ع) حرم مطهر رضوی با حضور انتشارات بزرگ کشور و عرضه ۱۶ هزار عنوان کتاب و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب در ۸ نقطه از حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده سازمان ویژه ایام نوروز است.
طالبی همچنین طراحی و ارسال بسته فرهنگی و کارت پستال‌های متناسب با نوروز، نیمه شعبان و موضوع زیارت به ۵۰۰ مرکز خارج از کشور، برگزاری مسابقه بین‌المللی، پخش مستقیم برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی برای ایرانیان خارج از کشور، را جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که توسط معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اجرایی خواهد شد.
مدیرعالی حرم مطهر رضوی در ادامه با اشاره به تجهیز و نوسازی بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی گفت: با تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در حرم مطهر رضوی تا قبل از تعطیلات نوروز برای ایجاد آرامش و رفاه زائران و مجاوران، ۴ وضوخانه جدید در رواق‌های شیخ حرعاملی، شیخ طوسی، دارالمرحمه و ورودی رواق امام خمینی (ره) احداث شد، تا زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به زائران و مجاوران فراهم شود.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی، با اشاره به رفع مشکلات نور و روشنایی در صحن‌های حرم مطهر رضوی در این ایام گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در آستانه سال نو در حرم مطهر رضوی انجام شده است، افزایش میزان نور اعم از چراغانی و نور‌های ثابت در صحن و سرای حرم مطهر رضوی است.
وی افزود: به منظور افزایش فضای مسقف در حرم مطهر رضوی و تسهیل در زیارت زائران، بخش‌هایی از حوزه اداری داخل حرم مطهر به خارج از این بارگاه نورانی منتقل شده تا فضای مسقف بیشتری در اختیار زائران قرار گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها