حضور گسترده مردم در بازار با انجام واکسیناسیون عمومی


حضور گسترده مردم در بازار با انجام واکسیناسیون عمومی

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه کفاشان دستدوز تهران گفت: با انجام واکسیناسیون عمومی در دولت سیزدهم و طی شش ماه گذشته مردم با خیال راحت می توانند در بازار تردد و اقدام به تامین اقلام مورد نیاز خود کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اسفندماه سال ۹۸ که مردم آرام آرام در حال برنامه ریزی برای ایام نوروز و تعطیلات آن بودند و بازار نگاه خود را به فروش شب های عید دوخته بود، ناگهان بیماری نو ظهوری آغازگر مشکلات جدیدی شد که کشور را در شرایط اضطرار قرار داد.

در روزهای پایانی سال ویروس کووید ۱۹ که شیوع بالایی داشت و هنوز در آغاز مسیر کسی درمان آن را نمی دانست راه خود را به کشور باز کرد و به دنبال خود ممنوعیت ها و محدودیت های فراوانی را به وجود آورد و مهم تر از رونق را از بازار شب عید صنف های مختلف گرفت زیرا مصرف کنندگان برای احتیاط و مراقبت بیشتر دست از هر نوع خریدی کشیدند.

اسفند ماه سال ۹۹، واردات و ساخت واکسن کرونا در کشور با واکسیناسیون کادر درمان آغاز شد اما این روند آنقدر به آهستگی پیش رفت که در آخرین ماه سال گذشته نه تنهای تغییری در روند محدودیت ها ایجاد نشد بلکه با اوج گیری موج جدیدی از شیوع، کشور بار دیگر در حالت قرنطینه قرار گرفت.

امسال اما شرایط به گونه ای دیگری است؛ با گذشت دو سال از آغاز شیوع ویروس کرونا با آغاز سکانداری دولت سیزدهم روند کنترل بیماری بهبود یافت و با افزایش واردات و انجام واکسیناسیون عمومی، بخش های مختلف اقتصادی به جریان روزانه خود بازگشتند.

در همین راستا، «رسول شجری» رییس اتحادیه کفاشان دستدوز تهران گفت: در دو سال گذشته شرایط برای بازار این صنف بسیار سخت بود و محدودیت ها مانع فعالیت این قشر در عرضه کالا و فروش شده بود اما این روزها تغییرات بسیاری در این زمینه شاهد هستیم.

وی افزود: هرساله چشم امید اصناف در بخش های مختلف به روزها و هفته های پایانی سال است تا کم و کسری های فروش خود را این ماه جبران کنند و برای این موقع از سال در آستانه نوروز برنامه ریزی انجام می شود.

شجری با بیان اینکه واکسیناسیون در بازگشت بازار به مسیر اصلی خود تاثیر بسیاری داشته و مردم از خرید و حضور در بازار استقبال می کنند، تاکید کرد: مردم می توانند به راحتی در مسیرهای خرید تردد کنند، در حالی که در دو سال گذشته این امکان برای آنها فراهم نبود.

از بهمن ماه سال ۹۹ واردات واکسن آغاز شد اما واکسیناسیون عمومی با آغاز دولت سیزدهم سرعت یافت و با افزایش مراکز تزریق واکسن در سراسر کشور بخش عظیمی از جامعه داروی مقابله با کرونا را دریافت کردند.

با ورود بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا از انواع مختلف این دارو به کشور از مبدا معتبر و مورد تایید ایران، دز سوم نیز تزریق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان