50 اتوبوس شهری به ناوگان اراک افزوده می‌شود


50 اتوبوس شهری به ناوگان اراک افزوده می‌شود

اراک - ایرنا - رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: 513 میلیارد ریال برای خرید 50 دستگاه اتوبوس شهری برای کلانشهر اراک با شرایط ویژه اختصاص می‌یابد.

سید وحید میرنظامی شامگاه دوشنبه در آخرین نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در سال جاری افزود: طی ۶ ماه گذشته که شورای ششم، عهده دار پارلمان محلی است با تعامل و همکاری شهرداری اراک، در مجموع ۸۵ دستگاه اتوبوس و ۱۵ میدل باس برای کلانشهر اراک به ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور ارائه خدمات مناسب به‌شهروندان خریداری شد.

وی تاکید کرد: خرید ۱۲ دستگاه اتوبوس دیگر برای سال آتی هدفگذاری شده است و باید اذعان داشت مدیریت شهری اراک برای نوسازی و بهسازی وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین رفع مشکلات شهروندان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید ۳۰۰ بسته حمایتی به ارزش پنج میلیون ریال، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی نیز موافقت و با تعامل و هم افزایی شهرداری‌ به این جامعه هدف پرداخت می شود.

میرنظامی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای مهم شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک محله محوری است پرداخت ۲ میلیارد ریال، مساعدت مالی در راستای ارائه خدمات درمانی به شهروندان در مناطق مختلف به مجمع خیرین اورژانس ۱۱۵ نیز مصوب و اختصاص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی و همچنین تاکسی بی سیم و آژانس ها نیز در نیمه نخست سال آتی تصمیم گیری می شود و به تصویب می رسد.

شهردار کلانشهر اراک نیز در این نشست بیان داشت: با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی در کشور به شدت فرسوده است و از سوی دیگر دولت طی سه سال اخیر، به صورت پلکانی سهم خود را در حوزه‌ حمل و نقل پرداخت نکرده و مصوب شده است با تهاتر نفت در این راستا اقدامات لازم انجام شود و حتی بخشی از پول به صورت یورویی پرداخت شود.

علیرضا کریمی افزود: اتحادیه اتوبوسرانی کشور خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس را در دستور کار قرار داده است که بر اساس اولویت به شهرستان‌ها اختصاص دهد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری‌کلانشهر اراک نیز در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس را هدفگذاری کرد که تا ظهر فردا باید مبلغ مورد نظر به حساب اتحادیه اتوبوسرانی واریز شود.

شهردار کلانشهر اراک عنوان کرد: خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری با شرایط ویژه با پرداخت مبلغ مورد نیاز که ۸۰ درصد سهم وزارت کشور و ۲۰ درصد سهم شهرداری است، صورت می گیرد.

کریمی تاکید کرد: مدیریت شهری کلانشهر اراک تمام تلاش خود را می‌کند که ناوگان اتوبوسرانی به صورت کلی بازسازی شود و برای سهولت تردد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!