اجرای جُنگ کتاب توسط بچه‌های مسجد در ‌آستانه نیمه شعبان


اجرای جُنگ کتاب توسط بچه‌های مسجد در ‌آستانه نیمه شعبان

روحی از اجرای جنگ کتاب در ‌آستانه نوروز و به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: این جنگ با سه اجرا در روزهای 21، 23 و 24 اسفندماه میزبان عموم شهروندان و بچه‌های مسجد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «علی اکبر روحی گل خطمی» گفت: در راستای اهداف کلان موسسه شهید روحی به عنوان تشکل تخصصی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان و در زمینه توسعه فرهنگ کتاب خوانی در بین اقشار مختلف جامعه اقدام به برگزاری «جنگ کتاب» ویژه عموم شهروندان کرده است.

مدیر کانون و موسسه فرهنگی هنری شهید روحی تصریح کرد: میانگین پایین سرانه مطالعه کتاب در کشور ما همیشه یکی از بحث‌های جدی در حوزه فرهنگی بوده است. دلایل زیادی برای آن برشمرده‌اند، اما در هر صورت آنچه واقعیت دارد و می‌بینیم، جای خالی قفسه کتاب یا کتابخانه‌ای هر‌چند کوچک در خانه‌ها، و کتاب در دست مردم است. روش‌های تشویقی مختلفی برای سوق دادن مردم و توجه دادن آن‌ها به کتاب‌خوانی انجام شده است که یکی از آن‌ها برگزاری جشنواره‌ها و جنگ های کتابخوانی مختلف است.

وی افزود: طرح ابتکاری جُنگ کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تقارن با ایام مبارک دهه مهدویت و بزرگداشت حکیم نظامی؛ شاعر پارسی اجرا می شود.

روحی ابراز کرد: تقارن ایام مبارک شعبانیه و دهه مهدویت و حضور اقشار مردم در سطح مساجد به عنوان پایگاه اصلی تمدن سازی؛ بستری مناسب برای اجرای طرح ابتکاری و خلاقانه جنگ کتاب است و امیدواریم همچون سوابق گذشته از این جنگ شاد و درعین حال مبتنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استقبال بسیار خوبی به عمل آید.

روحی تاکید کرد: هدف از برگزاری جنگ کتاب افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه با معرفی کتب موثر و ترغیب شهروندان به مطالعه این کتب از طریق برگزاری مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز از طریق نمایش عروسکی و جنگ؛ کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی از طریق ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؛ افزایش سرانه مطالعه مناطق مختلف شهر مشهد؛ افزایش نقش شهروندان در توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی؛ ایجاد جامعه ای از مخاطبین فعال و مشتاق در زمینه کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه؛ تبدیل مشهد مقدس به عنوان پایتخت کتاب ایران و شهر کتابخوان ها است.

مدیر تشکل تخصصی کتابخوانی استان خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: مجموعه برنامه های پیش بینی شده در این جنگ عبارت است از: اجرای برنامه عروسکی عمو توانا و هدهد خوش خبر، نمایشگاه کتاب شهید لندی، برگزاری مسابقات شاد مرتبط با حوزه کتاب برای کودکان و نوجوانان، سخنرانی تخصصی با موضوع کتاب، اجرای گروه سرود، معرفی مسابقات کتابخوانی مادرانه ( تاملی در مقام مادری و اهمیت فرزند آوری) ، آماده باش (ضرورت شیوه یاری امام عصر(عج))، پیک آسمانی (آموزش نماز به نوجوانان مشهدی).

روحی اضافه کرد: در این مرحله سه اجرا پیش بینی شده است که اولین اجرا امروز (شنبه، 21 اسفند) مصادف با سالروز بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی؛ ساعت 18 در جوادالائمه علیه السلام واقع در توس 41 با موضوع آشنایی کودکان و نوجوانان بزرگداشت حکیم نظامی، دومین اجرا در روز دوشنبه، 23 اسفند همزمان با ولات حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان در مسجد جامع امام خمینی (ره) شهر رضویه با همکاری نهاد امامت جمعه رضویه در ساعت 18 و با موضوع آشنایی کودکان و نوجوانان با حضرت علی اکبر علیه السلام و سومین اجرا در روز سه شنبه، 24 اسفند 1400 مصادف با ایام دهه مهدویت در مسجدالمهدی (عج) واقع در بلوار مفتح شرقی (میامی) ابراهیم آباد؛ در ساعت 18 و با موضوع آشنایی کودکان و نوجوانان با امام زمان (عج) انجام می شود.

روحی یادآور شد: این مجموعه با همکاری دستگاه های فرهنگی استان بیش از 100 اجرای تخصصی جنگ کتاب را از سال های 93 تا 1400 در سطح مساجد، مدارس و بوستان های سطح شهر داشته است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ غمگین یا رب آیا تا کدامین لحظه باید سوخت مهستی