شرط و شروط محسن رضایی برای آمریکایی ها بر سر برجام


شرط و شروط محسن رضایی برای آمریکایی ها بر سر برجام

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برخورد آمریکا در مذاکرات وین نشان می‌دهد که این کشور متکبرانه صرفاً خواهان اقدام و تعهد عملی ایران به برجام است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ابعاد و تبعات غیرانسانی تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بر مردم کشورهای تحت تحریم در نشستی که (دوشنبه) ۲۳ اسفند ماه در محل وزارت امور خارجه تشکیل شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این‌ نشست تخصصی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی ریاست جمهوری و منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق و مدیران ارشد وزارت خارجه برگزار شد.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به این‌که نقطه کانونی تحریم‌هایی که آمریکا وضع می‌کند، هدف قرار دادن اقتصاد کشورها و تحت فشار قرار دادن مردم و شکستن مقاومت مردمی است که به سیاست‌های یکجانبه گرایی آمریکا روی خوش نشان نمی‌دهند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای تجارب فراوانی در خنثی سازی و بی اثر کردن و مقابله با تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکاست.

رضایی افزود: خروج غیرقانونی و مستکبرانه دولت آمریکا از برجام، بهترین شاهد بر خوی استکباری واشنگتن است و برخورد این کشور در مذاکرات جاری نیز نشان می‌دهد که این کشور متکبرانه صرفاً خواهان اقدام و تعهد عملی کشورمان به برجام بوده و خود را موظف و ملزم به تعهداتی نمی‌داند که دولت آمریکا پیشاپیش در برجام قبول و تعهد کرده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا با اخذ تصمیمات لازم، نشان دهد که نسبت به بازگشت به تعهداتش عزمی جدی دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در این جلسه تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه دولت آمریکا بر خلاف تمامی هنجارهای بین‌المللی و حقوق بشر است که بر ضد ملت‌های مستقل اعمال می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران با قدرت و منطق در دو مسیر خنثی سازی تحریم‌ها و لغو تحریم‌ها از طریق مذاکرات وین ادامه مسیر خواهد داد.

گفتنی است حاضران در جلسه ضمن تبادل نظر در خصوص ابعاد مختلف تحریم‌های اعمالی و راه‌های مقابله با آن، بر مستند و مکتوب کردن تجارب موفق کشورمان در نحوه مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا تأکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق