تامین آب شرب پایدار 15 روستای شهرستان جوانرود در حال انجام است


تامین آب شرب پایدار 15 روستای شهرستان جوانرود در حال انجام است

کرمانشاه – ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود گفت: عملیات اجرایی 2 طرح تامین آب شرب پایدار 15 روستای این شهرستان با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

«غفار صالحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پروژه آبرسانی فاز ۲ مجتمع خانم آباد با ۹ روستای زیر پوشش و جمعیتی بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ساخت یک باب مخزن ۲۰ مترمکعبی و ساخت موتورخانه ۲۸ متر مربعی است تصریح کرد: آب شرب این روستاها از چشمه های فصلی و یا به وسیله آبرسانی سیار تامین می شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جوانرود همچنین از پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه آبرسانی به ۶ روستای مجتمع آبرسانی «بانی عزیز» این شهرستان با جمعیت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

صالحی اظهار داشت: آب این مجتمع از سه دهنه چشمه تامین می شود که با توجه به کاهش نزولات آسمانی طی چند سال اخیر این چشمه ها با کاهش آبدهی و یا خشکی مواجه شدند.

وی اضافه کرد: حفر یک حلقه چاه آهکی به عمق ۴۵۰ متر به عنوان اصلی ترین اقدام این امور به منظور تامین بلند مدت آب مجتمع در دستور کار قرار گرفت و : این پروژه با پیشرفت ۱۰ درصدی در حال انجام است.

شهرستان جوانرود با ۴۴ هزار و ۸۱۴ مشترک آب و فاضلاب و جمعیتی بیش از ۷۵ هزار نفر در ۸۶ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان