ریزش سن غلات در مزارع خراسان شمالی


ریزش سن غلات در مزارع خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه بازدید از مزارع غلات شهرستان مانه و سملقان از ریزش سن غلات در مزارع این استان خبر داد.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اولین ریزش سن مادری در مزارع گندم روستای کیکانلو و بعد از آن نیز ریزش سن در مزارع گندم شهرستان فاروج مشاهده شده است.

وی افزود: عملیات پایش و رصد مزارع جهت تعیین نرم و زمان مبارزه توسط کارشناسان در حال انجام است تا در زمان مناسب عملیات مبارزه با سن مادری صورت پذیرد.

رضایی سطح مبارزه در سال گذشته را حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود که در سال پیش‌ِرو نیز حداقل در سطح ۲۰هزار هکتار نیاز به مبارزه با سن غلات باشد.

وی گفت: یکی از مشکلات موجود، وضعیت رشدی مزارع غلات به خصوص مزارع دیم است که در مرحله جوانه زنی یا رشد ابتدایی بوده و هنوز تا مرحله پنجه زنی فاصله داشته و این نگرانی وجود دارد که به علت عدم رغبت کشاورز در صورت فعالیت سن، مبارزه با سن و حتی علف‌های هرز در مهلت تعیین شده انجام نشود.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش‌های پیش بینی شده، در فرصت اعلام شده توسط شبکه های مراقبت و پیش آگاهی سازمان جهاد کشاورزی، مبارزه با مرحله مادری سن و علف‌های هرز، کشاورزان سریعا اقدام به مبارزه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید