رامبد جوان: موضوعات شخصی نیازی به عذرخواهی ندارد


رامبد جوان در یک برنامه تلویزیونی گفت از سفر جنجالی اش به کانادا پشیمان نیست. رامبد جوان شب گذشته، ۲۳ اسفند ماه مهمان برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیا بود. در بخشی از این برنامه، ضیا از جوان پرسید اگر به عقب برگردد ممکن است به...

رامبد جوان در یک برنامه تلویزیونی گفت از سفر جنجالی اش به کانادا پشیمان نیست.
رامبد جوان شب گذشته، ۲۳ اسفند ماه مهمان برنامه «فرمول یک» با اجرای علی ضیا بود. در بخشی از این برنامه، ضیا از جوان پرسید اگر به عقب برگردد ممکن است به کانادا سفر نکند. رامبد جوان در پاسخ گفت:
«نه باز هم سفر می کنم چون دلیل دارد. اینها موضوعات خانوادگی است و من بخشی از یک خانواده‌ هستم. اما من پاسپورت هیچ جای دیگر دنیا را ندارم و الان فقط پاسپورت این مملکت دستم هست. تابعیت هیچ جای دیگر را ندارم و قصد هم ندارم بروم هیچ جای دیگر دنیا زندگی کنم. عاشق این مملکت هستم و اینجا زندگی می‌ کنم و برنامه‌ ریزی‌ های زندگی‌ ام همه محدود به مملکت خودم هست و تمام پنجاه سال زندگی‌ ام را ایران زندگی کردم. یاد گرفتم چطور در ایران زندگی کنم و اگر قرار باشد جای دیگری زندگی کنم آنچه که تا الان به دست آوردم را از دست می‌ دهم.
به نظرم واقعاً حرف زدن درباره ی آن سفر و تصمیم کافی است، چون مسأله‌ ای شخصی و مربوط به خانواده ی من است و لزومی ندارد به خاطرش توضیح دهم یا عذرخواهی کنم. اما درک می‌ کنم که مخاطبین من با توجه به میزان علاقه‌‌ ای که در برنامه خندوانه راجع به مملکتم نشان دادم، بعد از ماجرای سفر احساس کردند دارم تناقض‌ گویی می‌ کنم و دوگانه رفتار می‌ کنم اما اینطور نیست چون آن سفر یک تصمیم خانوادگی بود.
من مملکتم را دوست دارم. من در ایران کار می کنم و زحمت کشیدم تا یاد بگیرم برای مخاطب ایرانی کار کنم و برنامه بسازم پس خیلی برایم مهم است که این تجربه که این همه سال به دست آوردم را نگه دارم و ارتباطم را با این مخاطب حفظ کنم.
وقتی هر شب می ایستم جلوی دوربین و می‌ گویم مردم عزیز ایران ما شما را خیلی دوست داریم، واقعاً این را می‌گویم و لزومی ندارد اگر اعتقاد نداشتم این را بگویم. من هیچ وقت در خندوانه نگفتم ایران بهترین جای دنیا است و عالی است، اما گفتم ایران را دوست دارم. آیا همه ی آن ۹ میلیون نفری که از ایران مهاجرت کردند از ایران بدشان می‌ آید؟ اینکه شما تصمیم بگیرید برای زندگی‌ تان کارهایی انجام دهید به این معنی این نیست که از ایران بدتان می‌ آید و دارید دروغ می گویید.»
رامبد جوان و همسرش نگار جواهریان تصمیم گرفتند فرزند خود را در کانادا به دنیا آورند، موضوعی که با حواشی بسیاری روبرو شد.
اسفند سال ۹۷ بود که نگار جواهریان در مراسمی رسماً از بارداری خود خبر داد. رامبد جوان بعد از پایان فصل ششم خندوانه در فروردین ۹۸ اعلام کرد که تصمیم دارد چند ماهی را به استراحت بگذراند و برای تولد فرزندشان در کنار همسرش باشد.
مدتی بعد ماجرای سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا مطرح شد و ابتدا تصور می شد آقای کارگردان برای اکران فیلم خود «قانون مورفی» راهی کانادا شده است، اما انتشار عکسی از این زوج مشهور در کانادا و ایجاد حواشی متعدد باعث شد تا رامبد جوان اعلام کند که علت اصلی حضورشان در کانادا اکران فیلمش نیست و مشخص شد که این زوج برای تولد فرزندشان به کانادا سفر کرده اند.
تصمیم جوان و جواهریان برای به دنیا آوردن فرزندشان در کانادا با واکنش های زیادی از سوی مردم عادی و چهره های مشهور رو به رو شد. منتقدان آن ها این تصمیم را با ادعای همیشگی رامبد جوان در برنامه خندوانه درباره ی میهن پرستی و عشق به ایران مغایر می دانستند. انتقادها به خصوص از سوی مردم عادی که سال ها مخاطب برنامه ی تلویزیونی رامبد جوان بودند به قدری بالا گرفت که پای سلبریتی های دیگر هم به این ماجرا باز شد. بسیاری از چهره های سینمایی به دفاع از تصمیم رامبد جوان و همسرش پرداختند و این مسأله را امری شخصی دانستند.
تعداد بازدید : 2

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان