برخورد جدی با سارقان کوچه و بازار نیاز امروز جامعه است


برخورد جدی با سارقان کوچه و بازار نیاز امروز جامعه است

تهران - ایرنا - نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی برخورد جدی با سارقان کوچه و بازار را که آرامش را از مردم سلب کرده‌اند، نیاز امروز جامعه برشمرد و به برخورد جدی نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی با آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عبدالعلی رحیمی مظفری روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی و نطق میان دستور خود با محکوم کردن جنایات آل سعود برای اعدام ۸۱ مسلمان شیعه گفت: از دولت انقلابی می‌خواهیم قاطعیت در مذاکرات برجامی را سرلوحه کار خود قرار داده و هرگونه اقدام تکراری که حقوق ملت را تضعیف می‌کند،قبول نکند و خطوط قرمز نظام و مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام راهبردی را رعایت کنند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس با اشاره به جهاد تبیین افزود: از همه مسئولان و دلسوزان می‌خواهیم؛ اقدامات انجام شده در جهاد تبیین را تشریح کنند. همچنین از دولت می‌خواهیم در کنار اقدامات خوب از هرگونه تصمیم احساسی که به اموال عمومی و سرمایه های مملکت آسیب وارد می‌کند، پرهیز کنند و برخورد با فساد و عامل فساد جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه توجه به مسئله فرهنگ عمومی و دینی از مطالبات جدی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: متاسفانه اقدام و برنامه خاصی در این باره دیده نمی شود و توجه به فرهنگ بومی و سنتی ایرانی- اسلامی در شرایط جامعه کنونی نیاز است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم توجه دولت به اقشارآسیب پذیر ادامه داد: از دولت محترم می خواهیم تمام توان خود را برای کنترل بازار بکار گرفته تا سوداگران به بهانه حذف ارز ترجیحی که آورده‌ای بر سر سفره مردم نداشت، از این اقدام سخت و صحیح دولت و مجلس سوءاستفاده نکنند و راهکارهای حمایتی از اقشار آسیب پذیر و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای اساسی و تولیدکنندگان کشاورزی و دامی را در اسرع وقت اجرایی کنند.

رحیمی مظفری در ادامه افزود: همچنین از دولت می خواهیم اجازه ندهند امسال هیچ کارگر و حقوق بگیری با حقوق عقب افتاده یا بدون عیدی، شب عید را سپری کنند.

این نماینده مردم با بیان اینکه سارقان کوچه و بازار آرامش را از مردم سلب کرده اند، یادآور شد: برخورد جدی نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی لازم است و اگر نیاز به قانون خاصی است لایحه مربوطه را به مجلس ارائه کنند.

رحیمی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری نصب‌العین مجلس انقلابی است عنوان کرد: مجلس مرز دخالت و نظارت را رعایت می‌کند و بدون دخالت در کار دولت، ذره‌ای از وظیفه نظارتی در همه ابعاد و اختیارات قانونی جهت پیشبرد اهداف انقلاب کوتاه نخواهد آمد. اما مترصدان هجمه به مجلس بدانند، با جوسازی نمی‌توانند مجلس را از ریل اصلی خود خارج کنند.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر لزوم عدالت در دریافتی‌های کارکنان مطرح کرد: امروز غالب نارضایتی بین حقوق بگیران از بی عدالتی در پرداخت است و دولت باید با درایت کامل به طور کافی به این موضوع اهتمام ورزد تا بهانه لجن پراکنی برخی جریان‌های معلوم‌الحال داخلی و خارجی نشود.

رحیمی مظفری با اشاره به عدم سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی و تاسیسات وزارت نفت گفت: توجه جدی به این صنعت عظیم چه در تاسیسات و چه در منابع انسانی مورد تقاضای جدی است. همچنین از متولیان امر اعم از وزارت راه و وزارت صمت تقاضای جدی داریم به مطالبات و مشکلات قشر زحمتکش رانندگان توجه کنند.

وی ادامه داد: مسوولان به واردات کامیون های جایگزین فرسوده ،قطعات خودرو و کرایه های حمل نظارت کنند. البته در قانون واردات، اسقاط و ۲۵ درصد عوارض لحاظ شد؛ اما دولت قبل ،آیین نامه ای خلاف منتشر کرد که امروز کار را مشکل کرده است و راه را بر دلالان باز کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدام سپاه در انهدام مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق افزود: از اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، قرارگاه های محرومیت‌زدایی، بسیج سازندگی و نهادهای انقلابی اعم از ستاد اجرایی فرمان امام،بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و قرارگاه های مردمی تشکر می‌کنیم و از این عزیزان خواهشمندیم در این ایام پیش رو محرومین را بیش از پیش تر دریابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک