مشخصات گوشی ایرانی شاهین 3 +عکس


مشخصات گوشی ایرانی شاهین 3 +عکس

جی‌ال‌ایکس با معرفی یک گوشی باکیفیت، یعنی شاهین 3، می‌خواهد نظر کاربران را بیش از قبل به سمت موبایل‌های ایرانی جلب کند.

به گزارش مشرق، در سال‌های گذشته بارها صحبت از ساخت گوشی‌های ایرانی مطرح شده است و تا امروز شاهد نمونه‌های مختلفی از این محصولات بوده‌ایم، اما این محصولات هنوز نتوانسته‌اند بخش چشمگیری از بازار موبایل در کشورمان را به خود اختصاص دهند. اکنون جی‌ال‌ایکس با معرفی یک گوشی باکیفیت، یعنی شاهین ۳، می‌خواهد نظر کاربران را بیش از قبل به سمت موبایل‌های ایرانی جلب کند.

در بخش طراحی، بخش پشتی GLX Shahin۳ از چرم است و صفحه نمایشگر هم با لبه‌های خمیده طراحی شده است. این محصول مجهز به یک صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز با لایه محافظ گوریلاگلس ۵ است. کیفیت، نمایش رنگ و رزولوشن صفحه نمایش از کیفیت خوبی برخوردار است. به طور کلی در بخش نمایشگر، این گوشی می‌تواند در رقابت با برندهای دیگر موبایل در بازه قیمتی خود، عملکرد خوبی داشته باشد.

مشخصات گوشی ایرانی شاهین 3 +عکس

جی‌ال‌ایکس در بخش باتری تصمیم گرفته است برای تازه‌ترین محصول خود باتری‌ای با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر قرار دهد که ظرفیت قابل قبولی به حساب می‌آید و عملکرد واقعا خوبی دارد. به عنوان مثال با نیم ساعت استفاده از بازی Call Of Duty فقط ۵ درصد از شارژ باتری کاهش پیدا می‌کند. این مسئله یک نقطه قوت برای گوشی ایرانی شاهین ۳ است.

به همراه گوشی، یک آداپتور فست شارژ با توان ۳۰ وات قرار دارد و باتری را در یک ساعت و بیست دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند. با اینکه در مقایسه با برخی دیگر از موبایل‌های محبوب بازار این زمان کمی زیاد به نظر می‌رسد، در مجموع، شاهین ۳ در بخش باتری عملکرد خوبی دارد.

در بخش تصویربرداری، دوربین اصلی شاهین ۳ یک حسگر شصت‌وچهارمگاپیکسلی واید است که کیفیت تصویربرداری خوبی دارد. در کنار دوربین اصلی، یک حسگر پنج‌مگاپیکسلی اولتراواید، یک حسگر دومگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر دومگاپیکسلی تشخیص عمق، خانواده چهارتایی دوربین‌های پشتی شاهین ۳ را شکل می‌دهند. در بخش دوربین جلو هم این محصول ایرانی به یک دوربین سلفی شانزده‌مگاپیکسلی و یک حسگر دومگاپیکسلی تشخیص عمق مجهز شده است. به طور کلی، عملکرد شاهین ۳ در بخش تصویربرداری و هم‌چنین گرفتن فیلم، با اینکه در حد و اندازه‌های پرچم‌داران گران‌قیمت نیست، نیاز کاربران را به‌خوبی برآورده می‌کند.

مشخصات گوشی ایرانی شاهین 3 +عکس

از نظر سخت‌افزاری باید گفت که این محصول اولین گوشی ایرانی با قابلیت پشتیبانی از ۵G، مجهز به پردازنده Dimensity۸۱۰ و شش‌نانومتری، با رم هشت به شمار می‌رود. در قسمت نرم‌افزار هم این محصول به اندروید ۱۱ مجهز شده و زبان پیش‌فرض آن فارسی در نظر گرفته شده است. ترکیب این سخت‌افزار و نرم‌افزار، با اینکه تجربه ایده‌آلی در دنیای گوشی‌های روز دنیا نیست، تجربه روان و قابل قبولی را به کاربران خواهد داد.

به طور کلی، باید گفت شاهین ۳ در بازه قیمتی حدود هفت میلیون تومان، کاملا توان رقابت با دیگر موبایل‌های موجود در بازار را دارد و همین موضوع نشان‌دهنده مسیر رو به جلوی تولیدات ایرانی در حوزه موبایل به شمار می‌رود.

منبع:شهرآرانیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟