تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان وبلوچستان


تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان وبلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان وبلوچستان گفت: ارتقاء آگاهی‌های عمومی در پیشگیری از وقوع جرم اهمیت فراوانی دارد که در همین زمینه با استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه و ارسال بیش از 100هزار پیامک پیشگیرانه به 96 هزار مخاطب متغییر در سطح استان تاثیرگذار باشیم.

به گزارش ایسنا- حجت الاسلام غلامرضا نجفی روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهارداشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان وبلوچستان در سالجاری ۱۰ کارگاه مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ویژه متقاضیان طلاق با عنوان کارگاه مهر (ویژه زوجین) برگزار کرده است.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی چهار مرکز ملاقات فرزندان طلاق (مراکز مهر خانواده) در سیستان وبلوچستان با محوریت برگزاری جلسات هم اندیشی و تجهیز مراکز در جامعه هدف خود یعنی خانواده‍‌ های در آستانه طلاق و یا کاملا جدا شده انجام شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: برگزاری ۹ دوره آموزشی ۲۳ مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دانش آموزان، قضات و کارکنان دادگستری کل استان(دارای فرزند هفت تا ۱۲ سال) نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود.

وی بیان کرد: برگزاری چهار کارگاه ارتقا مهارت ارتباطی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین ازدواج دانشجویی و سایر دانشجویان(مدل عشق) و ۱۱ کارگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه سربازان(فرزندان آفتاب) نیز از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از جرم به شمار می‌آیند.

نجفی با تاکید بر عملیاتی کردن برنامه پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان تصریح کرد: در این راستا سه نشست با هدف جلوگیری از خشونت علیه زنان، افتتاح چهار دفتر حمایت از زنان و کودکان، تهیه ۲ موشن گرافی با موضوع راهکارهای کاهش خشونت و کودک همسری، برگزاری سه نشست تخصصی با دستگاه‌های عضو در راستای تقسیم وظایف، برگزاری پنج کارگاه با هدف جامعه مخاطب زنان سرپرست خانوار و کودکان و ارائه خدمات مشاوره به افراد کم برخوردارو فاقد تمکن مالی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۲ کارگاه اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان (هجرت)و (هور)، انجام اقدامات در راستای توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کنار دادگاه های خانواده، نشست شورای مشورتی، کمک در راستای بروزرسانی سامانه تصمیم و ارتقای ظرفیت آن، برگزاری۱۲ کارگاه بازآموزی ویژه مراکز مشاوره و بازدید از مراکز مشاوره در راستای ماموریت‌های محوله انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان وبلوچستان ادامه داد: در حوزه پیشگیری‌های حقوقی-قضایی برگزاری کارگاه مجازی بازآموزی ویژه قضات و مشاوران دادگاه اطفال و نوجوانان در خصوص برنامه عملیاتی نمودن راهنمای فنی و شیوه نامه اجرایی ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان، کارگاه آموزشی ویژه مشاورین املاک و بازدید از مشاورین املاک، ترویج مجازات‌های جایگزین حبس و در راستای اجرای الگوی مصلحین و حکمین قرآنی با استفاده از ظرفیت گروه های مرجع، منتخبان صنف و محیط کار، ریش سفیدان و عشیره و معتمدین با مشارکت مرکز توسعه حل اختلاف به منظور کاهش دعاوی خانواده اقداماتی انجام شد.

وی افزود: از جمله مهمترین اقدامات اداره پیشگیری‌های امنیتی، انتظامی و وضعی می‌توان به اقدامات در راستای اجرای مداخلات موثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ضرر جانی و مالی، پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافت های ناکارآمد شهری و پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها و حاشیه سدها است.

نجفی افزود: از جمله مهمترین اقدامات اداره اطلاع رسانی و ارتقاءآگاهی های همگانی می‌توان به چاپ و انتشار ماهنامه تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با عنوان «حذر» و ارسال به تمامی حوزه‌های قضایی استان و کشور و مدیران و مسوولان تأثیرگذار در استان اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک