افزایش قیمت اینترنت در سال 1401


افزایش قیمت اینترنت در سال 1401

در رابطه با موضوع تعرفه‌های اینترنت ثابت و همراه، مجلس شورای اسلامی در سال جاری مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، هیچ کدام از اپراتورها حق تغییر تعرفه‌های اینترنت و افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی را در سال 1400 ندارند. اما پیش‌تر، صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرده بود که تعرفه‌های اینترنت باید افزایش...

در رابطه با موضوع تعرفه‌های اینترنت ثابت و همراه، مجلس شورای اسلامی در سال جاری مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، هیچ کدام از اپراتورها حق تغییر تعرفه‌های اینترنت و افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.

اما پیش‌تر، صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرده بود که تعرفه‌های اینترنت باید افزایش یابد و قیمت‌های کنونی پاسخگوی هزینه‌های اپراتور‌ها، خصوصا اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت نیست.

اما به دلیل الزام مجلس بر تغییر ندادن تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۰، سازمان رگولاتوری و اپراتورها منتظر نو شدن سال و رسیدن سال ۱۴۰۱ بودند تا بتوانند تعرفه‌ها را تغییر دهند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات، در این باره گفت: از آن جایی که محدودیت قانونی برای تغییر تعرفه‌ها در سال آینده برداشته می‌شود، ما قصد داریم تعرفه‌ها را اصلاح کنیم.

وی همچنین در رابطه با پروژه فیبرهای نوری گفت: ما قصد داریم تا پایان دولت سیزدهم، یعنی تا سال ۱۴۰۴، بیست میلیون پورت فیبر نوری راه‌اندازی کنیم و تمام خانوارها را به آن متصل کنیم؛ در این سرویس حداقل سرعت، ۳۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

عباسی شاهکوه همچنین افزود: مقرر شده است که پنج درصد از درآمد اپراتورها باید جهت راه‌اندازی فیبرهای نوری صرف شود و این موضوع هزینه‌های جاری اپراتورها را افزایش خواهد داد؛ اما خوشبختانه مجلس در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱، موافقت کرده است که کل درآمد وزارت ارتباطات، صرف توسعه زیرساخت‌ها شود، بنابراین ما می‌توانیم به اپراتورها تسهیلات ارائه دهیم و در هزینه‌ها به آن‌ها کمک کنیم.

وی در پایان گفت: ما موانع اجرای طرح راه‌اندازی فیبرهای نوری را شناسایی کرده‌ایم و با توانیر و شهرداری‌ها برای همکاری در این زمینه مذاکره خواهیم کرد؛ طبق برنامه ششم توسعه، شهرداری‌ها موظف هستند که امکاناتشان را در اختیار ما بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند