نکات ایمنی که خانواده‌ها در مراسم چهارشنبه‌ آخر سال باید بدانند


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران توصیه‌هایی جهت رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی به شهروندان در مراسم چهارشنبه‌سوری ارائه کرد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهارداشت: یکی از عوامل حادثه ساز پرتاب کردن فشفه، ترقه و مواد محترقه به سمت آسمان و افتادن آن روی پشت بام و بالکن هاست و اگر ماده قابل اشتعالی مثل البسه، روزنامه و... در این نقاط وجود داشته باشد احتمال وقوع آتش سوزی زیاد است. از قرار دادن هرنوع ماده قابل اشتعال در این نقاط خودداری کنید.

به گزارش فارس، وی گفت: در این شب ها درها و پنجره ها به ویژه آن هایی که مستقیم به فضای بیرونی و به معابر و کوچه ها باز می شوند را بسته نگهدارید تا از افتادن اشیاء مشتعل به داخل منزل جلوگیری شود.

وی گفت: از روشن کردن آتش در داخل پارکینگ ها و در کنار خودروها خودداری کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی بیان داشت: از انداختن مواد منفجره مثل کپسول های کوچک گاز، قوطی های دربسته، انواع اسپری ها(خوشبو کننده، رنگ، افشانه ها و...) به داخل آتش خودداری کنید. انفجار و پرتاب قطعات کوچک بدنه آنها و برخورد با افراد آسیب های زیادی وارد می کند.
وی گفت: از قرار دادن ظروف مایعات قابل اشتعال در کنار شعله های آتش خودداری کنید.

وی بیان داشت: اگر قصد برپایی آتش دارید در محلی دور از مواد قابل اشتعال و بر روی زمین خشک و نه علفزار باشد و حتماً درنزدیکی خود خاموش کننده یا شیلنگ آب وجود داشته باشد.

ملکی گفت: در این شب سعی کنید از پارک کردن خودروی خود در معابر و خیابان ها خودداری کنید و حتی المقدور خودروی خود را به یک پارکینگ یا محل امن منتقل کنید.

وی افزود: پریدن از روی آتش به ویژه با لباس های بلند و گشاد مثل مانتو و چادر بسیار خطرناک است. بعضی از این البسه از جنس مواد نایلونی و نفتی و بسیار قابل اشتعال است و درصورت سرایت آتش به سرعت شعله ور می شود و فرد را دچار مصدومیت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!