مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هم


مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هم

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) در این مطلب به مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 خواهیم پرداخت. محصول جدید آرین موتور در برابر محصول قدیمی مدیران خودرو چه برتری‌هایی دارد؟ از جمله خودروهای جدیدی که به تازگی وارد بازار ایران شده لاماری ایما است. این خودروی کراس اوور توسط گروه خودروسازی آرین موتور مونتاژ شده و ظاهر جذابی دارد.... نوشته مقایسه...

در این مطلب به مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 خواهیم پرداخت. محصول جدید آرین موتور در برابر محصول قدیمی مدیران خودرو چه برتری‌هایی دارد؟

از جمله خودروهای جدیدی که به تازگی وارد بازار ایران شده لاماری ایما است. این خودروی کراس اوور توسط گروه خودروسازی آرین موتور مونتاژ شده و ظاهر جذابی دارد. تولیدکنندگان این خودرو برای آن برچسب قیمتی یک میلیارد تومانی در نظر گرفته‌اند. در آن سوی بازار نیز چری تیگو 7 را داریم که چند سالی است در بازار داخلی ما در حال فعالیت است.

مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7

در این مطلب قصد داریم خودروی تازه وارد لاماری ایما را با چری تیگو 7 با سابقه بازار در بازه قیمتی یک میلیارد تومانی مورد بررسی قرار دهیم. احتمالا با عرضه انبوه لاماری در بازار رقابت بین این دو خودرو نیز شدت خواهد گرفت. جالب اینجاست باید ببینیم که لاماری ایمای تازه وارد مونتاژی آرین موتور قرار است که چه رقابتی با چری تیگو 7 داشته باشد. گفتنی است این خودروی چری یکی از کراس اوورهای مطرح بازار داخلی ما محسوب می‌شود.

مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هممقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هم

از همان زمانی که مدیران خودرو چری تیگو 7 را راهی بازار کرد، ظاهر جذاب و زیبای آن در کنار طراحی فضای داخلی خوبی که داشت دل مشتریان ایرانی را برد و تبدیل به یکی از بهترین خودروهای کامپکت چینی شد. البته پس از گذشت چندین سال حالا ظاهر این کراس اوور اندکی قدیمی شده و گویا نتواند با لاماری ایما به رقابت بپردازد.

البته گفتنی است که در همه جا سلیقه حرف اول را می‌زند و باید دید که مشتریان کدام یک از این دو خودرو را در این بازه قیمتی انتخاب خواهند کرد. وضعیت در مورد کابین داخلی و طراحی داشبورد نیز همین است و ظاهر قدیمی نیز مثل طراحی ظاهری تیگو 7 خواهد بود. البته نباید از طراحی کابین داخلی لاماری ایما چشم پوشید، زیرا همه چیز مدرن‌تر از قبل شده است. فضای کابین این خودرو بزرگتر و جادارتر از تیگو 7 است و آسایش بیشتری برای سرنشینان ردیف دوم فراهم می‌کند.

مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هممقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هم

خوشبختانه در قسمت مشخصات فنی این دو خودرو باید گفت که لاماری ایما نه تنها نسبت به تیگو 7 بلکه نسبت به بسیاری از خودروهای کراس اوور دیگر و سدان‌های دیگر عملکرد بهتری از خود نشان داده است. این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری است که می‌تواند حداکثر قدرت 195 اسب بخار و گشتاور 295 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت محرکه این خودرو توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه خیس به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود.

مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هممقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هم

محصول کراس اوور مدیران خودرو نیز در این میان دارای یک موتور 1.5 لیتری توربو است که می‌تواند نهایتا قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید کند. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس 6 سرعته دو کلاچه خشک انجام می‌شود و نسبت به حریفان قدیمی‌تر توان بهتری را به نمایش می‌گذارد. این خودرو در عرض 10.5 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب لاماری ایما 9 الی 9.5 ثانیه خواهد بود.

پس اگر به هیجان نیازمند هستید بهتر است لاماری ایما را انتخاب کنید. هندلینگ هر دو خودرو مناسب ارزیابی می‌شود. سیستم تعلیق هر دو خودرو مناسب است، اما چری تیگو 7 ظاهرا سیستم تعلیق نرم‌تری دارد و در جذب کوبش‌ها بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

مقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هممقایسه لاماری ایما با چری تیگو 7 ؛ چینی ها در برابر هم

گفتنی است که گیربکس‌های دو کلاچه خیس عملکرد بهتر و استهلاک پایین‌تری در مقایسه با کلاچ‌های خشک دارند. یکی دیگر از مشکلات کلاچ‌های خیس گرم نشدن بیش از حد آنها در مقایسه با کلاچ‌های خشک است. بنابراین از هر طرف که به این دو خودرو نگاه کنیم، محصول تازه نفس آرین موتور، لاماری ایما، پتانسیل و شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق