«زینت‌آرایی زشتی‌ها در آئینه شریعت» منتشر شد


 «زینت‌آرایی زشتی‌ها در آئینه شریعت» منتشر شد

کتاب «زینت‌آرایی زشتی‌ها در آئینه شریعت» نوشته حمید محمدقاسمی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه،کتاب «زینت‌آرایی زشتی‌ها در آئینه شریعت» توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی با بهای ۹۶ هزار تومان در ۴۷۹ صفحه منتشر شده است.

این اثر که به قلم حمید محمدقاسمی است تلاش می‌کند به ابعاد گسترده این موضوع بپردازد و به برخی از این پرسش‌های با اهمیت پاسخ دهد که چگونه انسان دست به توجیه اشتباهات خود می‌زند و حاضر به پذیرش خطاهای خود نمی‌شود و به ورطه پندارهای باطل و موهوم می‌افتد؟

پرسش‌هایی مانند چه‌گونه عقل انسان به اسارت هواهای نفسانی در می‌آید؟ چه‌طور هدایت را ضلالت می‌پندارد؟ دشمن درون را دوست می‌گیرد، نقصان را کمال می‌انگارد، باطل را حق تصور می‌کند و در یک کلام نظام ارزشی او چنان دگرگون می‌شود که زشتی‌ها را زیبا می‌پندارد، نیاز به بررسی همه‌جانبه و واکاوی دقیق دارد که این کتاب چنین موضوع‌هایی را مورد توجه قرار داده است.

حمید محمدقاسمی که دانشیار گروه علوم قرآنی و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است، در مقدمه این کتاب چنین سوال‌هایی را مطرح و تاکید می‌کند: مهم‌ترین عاملی که چشم حقیقت‌بین را از انسان می‌گیرد و او را در تشخیص هدایت از ضلالت، زیبایی از زشتی و حق از باطل ناکام می‌گذارد زینت‌آرایی گناه در چشم آدمی است.

نویسنده در فصل اول زینت‌گران گناه را معرفی می‌کند و در فصل دوم به عوامل تزئین گناه و در فصل‌های بعد به روش‌های تزئین، آثار و پیامدهای زینت‌آرایی گناه و در نهایت به راهکارهای علمی و عملی مقابله با آن می‌پردازد.

بهره‌گیری از آیات قرآنی و روایات نقل شده از پیامبر اکرم و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و حکایت‌ها و داستان‌های پندآموز نیز به این اثر قوت و استحکام بیشتری بخشیده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

انسانی که شجاعت اعتراف به خطاهای خود را ندارد با ردیف کردن انواع توجیهات، درصدد زینت‌آرایی چهره خود برمی‌آید و می‌کوشد تا خود را متقاعد کند که چیز مهمی اتفاق نیفتاده است و امثال این خطاها از دیگران دائماً در حال اتفاق‌افتادن است

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس