17 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی تولید شد


17 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی تولید شد

بجنورد - ایرنا - مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 17 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد که در این بازه زمانی هشت میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود.

علیرضا صادق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بهمن ماه سال جاری یک میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که رکورد بی سابقه ای بود.

وی با بیان اینکه در شب عید به اندازه کافی گوشت مرغ وارد بازار خواهد شد افزود: میزان جوجه ریزی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است که به نوعی سه هزار و ۳۰۰ تن افزایش گوشت داشتیم.

وی گفت: به طور میانگین روزانه در این استان ۵۰ تن گوشت مرغ به مصرف می رسد اما برای اینکه شهروندان در خصوص این ماده پروتینی دغدغه ای نداشته باشند عرضه در این ایام را به روزانه به بیش از ۱۱۰ تن گوشت مرغ گرم می رسانیم.

صادق با بیان اینکه مرغ منجمد نیز به اندازه کافی در فروشگاه های این استان در این بازه زمانی توزیع خواهد شد اظهار داشت: در قرار گاه امنیت غذایی در سازمان برنامه ریزی ها در این خصوص انجام می شود که تولید، عرضه رصد و پایش خواهد شد که تاکنون نیز هیچ مشکلی در این زمینه نبوده است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تلاش می شود تا در تامین گوشت مرغ گرم و سایر اقلام مورد نیاز شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: هم اینک قیمت گوشت مرغ گرم نیز به ازای هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان است که از نرخ مصوب کشوری که ۳۱ هزار تومان است پایین تر است .

۱۰۲ واحد فعال مرغ داری در استان وجود دارد که ظرفیت جوجه ریزی این واحد ها در هر دوره دو میلیون و ۸۳۴ هزار قطعه است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...