خدمت به زائرین از والاترین مظاهر عبادت است


خدمت به زائرین از والاترین مظاهر عبادت است

حجت الاسلام و المسلمین نواب خدمت به زائرین را از والاترین مظاهر عبادت دانست و گفت: پیامبران و ائمه معصوم از دلسوزترین و خدمتگزارترین انسان ها نسبت به افراد جامعه بوده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در عراق بسر می برد، در نشست روحانیون و مداحان کاروان های عتبات عالیات خدمت به زائرین را از والاترین مظاهر عبادت توصیف کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع)، توفیق خدمت گزاری به زائرین حضرت سید الشهدا(ع) را توفیقی مضاعف و قابل شکرگذاری خواند و گفت: هر انسانی در انجام کارها، نیازمند عنایت و توفیق از جانب خداوند است و تا لطف الهی شامل حال او نشود، موفق به انجام کارها نخواهد شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توفیق الهی را بهترین راهبر انسان به سوی خوبیها و کارهای خدا پسندانه عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل توفیق، کوشش فردی است و هیچ توفیقی بدون زحمت به دست نمی آید و هر چه شما خادمان فرهنگی در این مسیر برای خود و زائرین تلاش کنید، توفیق بیشتری به دست خواهید آورد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به این فراز از دعای پایانی صفا و مروه "اللهم انی اسئلک حسن الظن..." داشتن حسن نیت به امور و حسن ظن به حق تعالی را دومین عامل و زمینه جذب توفیق خواند و گفت: هرگاه خداوند، خوبی بنده ای را بخواهد، به او توفیق می دهد تا عمرش را در بهترین کارها سپری کند.


سرپرست حجاج ایرانی ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی(ع) در جنگ صفین، اهمیت مدیریت دانش و تدوین تجارب را یکی از الزامات و نیازهای خادمان فرهنگی برشمرد و گفت: خادمان فرهنگی باید با استفاده از تجارب ارزشمند دیگران بتوانند بهترین بهره برداری را از فرصت کوتاه زیارت و وقت ارزشمند زائرین برای گسترش معارف اهل بیت و سبک زندگی اسلامی ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، خدا محوری و انجام کار برای خداوند متعال را یکی دیگر از عوامل توفیق خواند و گفت: همانگونه که پیامبران و ائمه معصوم از دلسوزترین و خدمتگزارترین انسان ها نسبت به افراد جامعه بوده اند، خادمان ائمه نیز تلاش کنند تا بهترین خدمات را برای زائرین و مهمانان سید الشهداء (ع) فراهم نمایند.


گفتنی است در پایان این نشست روحانیان و مداحان کاروان های اعزامی به عتبات عالیات نقطه نظرات و مسائل و مشکلات خود را با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در میان گذاشتند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!