حوادث چهارشنبه‌سوری در خراسان جنوبی 50 درصد کاهش یافت


حوادث چهارشنبه‌سوری در خراسان جنوبی 50 درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: 6 مورد حادثه سوختگی ناشی از چهارشنبه‌سوری در این استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

علیرضا عباسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: موارد سوختگی در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ مورد در استان خراسان جنوبی بود.

وی گفت: شب گذشته از شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، سربیشه و قاینات هر کدام یک مورد و از فردوس ۲ مورد سوختگی گزارش شد که بلافاصله با اعزام همکاران ما در اورژانس اقدامات لازم صورت گرفت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد یک مورد در محل وقوع حادثه به‌طور سرپایی درمان شد و بقیه مصدومان به بیمارستان منتقل و پس از انجام مراحل درمانی ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: جراحات این مصدومان جزئی بوده و مربوط به جراحت چشم و دست است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند هم گفت: امسال شاهد برگزاری چهارشنبه‌سوری کم‌خطر در مرکز استان بودیم و در عملیات‌های شب گذشته ما مصدومی گزارش نشد.

علی حیاتی افزود: اقدامات پیشگیرانه و آموزشی از جمله انتشار پیام‌های ایمنی در سطح شهر و ادارات، نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها در کاهش حوادث چهارشنبه‌سوری نقش موثری داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به تماس‌های صورت گرفته با سامانه ۱۲۵ در شب چهارشنبه آخر سال، ۴۸ مورد اطفای حریق در مناطق مختلف شهر بیرجند انجام شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار داشت: عمده این حوادث شامل آتش زدن لاستیک، سطل زباله و ضایعات بود همچنین در این حوادث، آتش‌سوزی سه اصله درخت گزارش شد.

وی گفت: ۱۰۰ آتش‌نشان و نیروی امدادی در قالب ۶ ایستگاه ثابت و ۱۴ تیم سیار ویژه چهارشنبه پایان سال در آماده‌‍‌باش کامل قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا