روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )


در این مطلب به معرفی روستاهای تنکابن پرداخته ایم . 298 روستای تنکابن که در شمال ایران واقع شده اند و سرسبزی و طبیعت زیباشون وصف ناپذیر است . در ابتدا با شهرستان تنکابن آشنا خواهیم شد .شهرستان تنکابن یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است. این شهرستان از سمت غرب به شهرستان […]

در این مطلب به معرفی روستاهای تنکابن پرداخته ایم . ۲۹۸ روستای تنکابن که در شمال ایران واقع شده اند و سرسبزی و طبیعت زیباشون وصف ناپذیر است . در ابتدا با شهرستان تنکابن آشنا خواهیم شد .شهرستان تنکابن یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است. این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شمال به دریای خزر، از شمال شرقی به شهرستان عباس‌آباد، از شرق به شهرستان کلاردشت و از جنوب به رشته کوه‌های البرز، شهرستان طالقان و منطقه الموت متصل است.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )
مرکز این شهرستان شهر تنکابن است و این شهر مرکز فرمانداری ویژه تنکابن می‌باشد.اهالی این شهرستان به گویش تنکابنی و زبان‌های فارسی و مازندرانی و گیلکی گویش می‌کنند و از محصولات مهم آن می‌توان به انواع مرکبات، کیوی، برنج و چای اشاره کرد.شهرستان تنکابن پنجمین شهرستان پر جمعیت مازندران و پرجمعیت‌ترین شهرستان غرب مازندران است.

این شهرستان مرکز باغ‌های کیوی و پرتقال و چای است و همچنین یکی از بزرگترین مراکز پروش و صادرکننده انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و زینتی است. شهرستان تنکابن با دارا بودن مراکز متعدد پرورش ماهی در شیرود، دوهزار و … قطب پرورش ماهی ایران است و همچنین مرکز تحقیقات ماهیان سردابی کل کشور است.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

جمعیت کل شهرستان تنکابن بر اساس آخرین سرشماری در سال نود و پنج ۱۶۶٫۱۳۲ نفر بوده‌است. بخش مرکزی آن با ۹۹٫۱۹۰ نفر (که از این بین جمعیت شهر تنکابن ۵۵٫۴۳۴ نفر و شهر شیرود ۱۱٫۳۷۷ نفر می‌باشد)، بخش خرم‌آباد با ۴۱٫۰۰۶ نفر و بخش نشتا با ۲۵٫۹۳۵ نفر ساکنان کل شهرستان تنکابن را تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر بیشتر اهالی استان مازندران این شهرستان را با نام شهسوار می‌شناسند. در دوران پهلوی شهر جدیدالتأسیس شهسوار مرکز «منطقه تنکابن» گردید که پس از انقلاب اسلامی دوباره به تنکابن تغییر نام داد. در زمان سلطنت قاجاریان، خرم‌آباد مرکزیت منطقه تنکابن و مرکز محال‌ثلاثه در عصر حاکمیت خاندان خلعتبری بر این منطقه بوده‌است. در دوران زندیان، افشاریان، صفویان و در زمان الحاق منطقهٔ تنکابن از رویان به دیلمستان این منطقه با نام دِیلَم‌خاصه شناخته می‌شد و مرکز آن «تنکابن» بود که در دوران صفویان به نام فیض هم خوانده می‌شد ولی قبل از الحاق از رویان به دیلمستان، تمام این منطقه با نام تَنکابن شناخته می‌شد. پیشتر از آن و در دوران باستان، این منطقه و مرکز آن تَنکا نام داشت.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

اکنون این شهرستان دارای محدوده‌ای از شرق شهر تازه تأسیس شیرود و تا پارک ملی خشکه‌داران در شرق نشتارود در مرز شهرستان تازه تأسیس عباس‌آباد امتداد دارد.

به‌طور کلی شهرستان تنکابن امروز با تنکابن زمان قاجار تفاوت‌های زیادی دارد، شهرستان تنکابن در گذشته شامل ۵ شهرستان دیگر بوده که امروزه از این شهرستان جدا شده‌اند. شهرستان رودسر در سال ۱۳۲۰ (از شهرستان رودسر نیز شهرستان املش منشعب شده‌است)، شهرستان‌های چالوس و نوشهر تحت عنوان یک شهرستان در آن زمان در سال ۱۳۲۴، شهرستان رامسر بعد از انقلاب و در سال ۱۳۶۴ از این شهرستان بزرگ جدا شده‌اند و به شهرستان‌های مستقلی تبدیل شده‌اند؛ و شهرستان عباس‌آباد (تنکابن) واقع در ناحیه شرقی شهرستان بزرگ تنکابن از سال ۱۳۸۹ شروع به کار کرد.

در بیانات مربوط به تاریخچه تنکابن به عنوان شهر محوری و مرکزی غرب مازندران و شرق گیلان بیان تاریخچه اداره ثبت احوال مازندران نیز خالی از لطف نمی‌باشد که در سایت رسمی این سازمان به آن اشاره شده‌است. «اداره کل ثبت احوال مازندران درسال ۱۳۰۵ در مرکز استان مازندران، شهرستان ساری تأسیس و با ۵ اداره ثبت احوال ساری، بابل، قائمشهر، آمل، تنکابن شروع به کار نمود. اولین شناسنامه در استان به نام آقا سید آقا میرزا فرزانه در تاریخ ۱۳۰۵/۱۱/۰۴در اداره ثبت احوال تنکابن صادر شده‌است.». و حوزه‌های ابواب جمعی این اداره درسالهای اولیه تأسیس شامل ۱۴ حوزه بنامهای شهسوار، گلیجان، رامسر، سیاهکلرود کلاچای واشکورات، رودسر، املش، خرم آباد، نشتارود، عباس آباد، کلاردشت، نوشهر و چالوس، صلاح الدین کلاوعلمده (رویان) بوده‌است . که بیانگر مرکزیت این شهر از مناطق رودسر در استان گیلان تا منطقه علمده نور یا همان رویان امروزی می‌باشد.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

روستاهای تنکابن

روستای آبکله سر بزرگ

روستای آبکله سر بزرگ یکی از روستاهای زیبا ، دیدنی و خوش منظره و خوش آب و هوای شهرستان تنکابن از توابع استان مازندران در شمال ایران است.این روستا در بخش جنوبی کمربندی اصلی شهرستان مذکور واقع شده‌است و دسترسی سریع و نزدیک به مرکز شهر و خرم آباد و دریا دارد و به این دلایل نیز مورد استقبال شدید قرار گرفته است، چون هم تجربه محل زندگی با صفا و دارای منظره و ویلا نشین و حیاط دار را دارد و هم دسترسی بسیار سریع و آسان به شهر را دارد، این مکان از شمال با منطقه سنگسرک همجوار است و در حاشیه جنوبی خود به بخش خرم‌آباد (تنکابن) متصل می گردد. در جوار شرقی و غربی این روستا نیز، روستاهای آبکه سر کوچک(حاجی محله)، پلهمدشت، لشکرک، گیل محله و اکبر آباد قرار دارند.
شغل و حرفه اصلی مردم روستا از دیرباز باغداری، زراعت بوده که به دلیل مهاجرت‌های جمعیتی مردم روستا به سمت شهرها،تنها در بخش‌هایی از روستا،کشاورزی همچنان ادامه دارد.در این بین محصول عمده تولیدی توسط کشاورزان کیوی و برنج می‌باشد که در اقلام هاشمی،طارم،دیلمانی،مسلم بج و …کشت می‌شود.باغ‌های روستا نیز عموماً از محصولاتی همچون انواع مرکبات،کیوی و خرمالو مشحون است.

روستای آرود

آرود، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. در مسیر جاده سه هزار بعد از روستای قاضی محله یک مسیر انحرافی به پشت کوه وجود دارد که ما را به روستای آرود می رساند.این روستا در دهستان سه هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۳ نفر بوده‌است.

روستای آسیابانسرا

آسیابانسرا روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۰ نفر بوده است.

روستای آش‌محله

آش محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای آبکوله‌سر بزرگ

آبکوله‌سر بزرگ،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۶ نفر بوده‌است.

روستای آبکوله‌سر کوچک

آبکوله‌سر کوچک،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۱ نفر بوده‌است.

روستای احمدسرا

احمدسرا (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶۷ نفر بوده‌است.

روستای آخوندمحله

اخوندمحله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۶۳ نفر بوده‌است.

روستای استخرسر

استخرسر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۸ نفر بوده‌است.

روستای اسدآباد

اسدآباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۵ نفر بوده است.

روستای اشکورمحله

اشکورمحله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای اغوزکتی

اغوزکتی، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۸ نفر بوده است.

روستای اغوزکله

اغوزکله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۷ نفر بوده‌است.

روستای آقامقیم‌محله

اقامقیم محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای اکبرآباد

اکبرآباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای الکله

الکله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۳ نفر بوده‌است.

روستای امام‌زمین

امام زمین، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۳ نفر بوده است.

روستای امامزاده قاسم

امامزاده قاسم،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای امیرآباد

امیرآباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۹ نفر بوده‌است.

روستای امین‌آباد

امین آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۳ نفر بوده‌است.

روستای آهک‌چال

اهک چال، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

روستای ایثارده

ایثارده، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۵ نفر بوده‌است.

روستای بابولات

بابولات،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۶ نفر بوده‌است.

روستای بازارمحله

بازارمحله (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۲ نفر بوده‌است.

روستای باغ‌نظر

باغ نظر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. از این روستا به عنوان یک منطقه توریستی بسیار زیبا و با طبیعتی بکر یاد میشود.این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۹ نفر بوده‌است.

روستای بالا اشتوج

بالا اشتوج، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. در این روستای تاریخی مسجدی وجود دارد که بیش از ۸۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد. ستون‌های داخل مسجد ۲ تا هستند که کل بنا را تحمل می‌کنند. کاشی‌های به کار رفته در آن طراحی دقیق و زیبایی دارند ولی در حال تخریبند، مانند حمام قدیمی بالااشتوج که تقریباً خراب شده‌است.این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۳۸ نفر بوده است.

روستای بالابند

روستای بالابند در جنوب غربی شهرستان تنکابن و در مرز جغرافیایی شهرستان رامسر قرار دارد.که به همراه تنکابن ورامسر به گیلکی سخن می گویند.این روستا در ارتفاعات میان بند جنگل‌های زیبای شمال قرار داشته و ارتفاع ار سطح دریا از حدود ۵۰۰ متر تا ۸۰۰ متری می‌باشد. در گذشته شغل عمده مردم این روستا دامداری بوده ولی از حدود ۵۰ سال پیش چایکاری در این روستا شروع شده و امروزه شغل اکثر مردم این روستا چایکاری است.
فاصله زیاد تا شهر تنکابن و همچنین مشکل اشتغال باعث مهاجرت عمده به روستاهای مجاور و شهر شده‌است. جمعیت این روستا در گذشته بالغ بر ۲۰۰ خانوار بود ولی در فصل زمستان این جمعیت به حداقل مقدار است. زیرساخت‌های عمده در این روستا شامل جاده آسفالته، آب لوله کشی، برق، تلفن و مدرسه ابتدایی و مسجد است که در حدود ده سال می‌باشد که کارخانهٔ چای طلای سبز بالابند ساخته شده‌است که این سبب حل بسیاری از مشکلات مردم گشته . اسم این روستا به گویش محلی «جوربند» است به این دلیل می‌باشد که پیشوند فامیلیه اکثریت مردم بومی جور می‌باشد مثلاً ناصر جور ابراهمیان .

«جور» به زبان محلی (گیلکی)به معنی بالا است. که علت نامگذاری این روستا قرارگیری آن در دامنه‌ای مشرف به دره که یکی از سرشاخه‌های رودخانه شیرود است، می‌باشد. گونه‌های جنگلی در اطراف این روستا شامل ممرز، راش، افرا، توسکا و شمشاد است. یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا چشم انداز زیبای ان به شهر تنکابن است. هرچند باغات چای به مانند مخملی سبز تمام این روستا را پوشانده و مناظری سحرانگیز و بدیع را ایجاد کرده‌است. این روستا در صورت برنامه‌ریزی مناسب به پتانسیل‌های مناسبی برای اشتغال در زمینه دامداری صنعتی و چای دارد.این روستا به لحاظ جغرافیایی در دهستان گلیجان و بخش مرکزی شهرستان تنکابن قرار دارد. برای رسیدن به این روستا می‌توان از طریق سلیمان آباد یا شیرود ادامه مسیر داده و پس از رسیدن به روستای چالکش از ارتفاع جلگه‌ای خارج شده و به سمت جنگل حرکت نموده و پس از عبور از روستای آهکچال به روستای بالابند رسید. طول جاده جنگلی از روستای چالکش تا بالابند حدود ۷ کیلومتر است.

همچنین در لغت‌نامه دهخدا آمده‌است که بالابند دهی است از دهستان گلیجان شهسوار که در هزارگزی جنوب باختری شهسوار واقع است. ناحیه‌ایست کوهستانی و جنگلی با آب و هوای معتدل و ۳۹۰ تن سکنه، آب آنجا از چشمه سار تأمین می‌شود. محصول عمده آن چای و لبنیات و شغل مردمش گله داری است و در تابستان به ییلاق لیمرا میروند. این ده از دو محل بالا و پائین تشکیل شده و راهش مالرو است. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۳). رابینو گوید: لنگا دو قسمت است، یکی جوربند یا بالابند که همان لنگاست و دیگری جیربند یا پایین بند. این منطقهٔ محروم علی‌رغم همهٔ کمبودهای امکاناتی همیشه نخبگان زیادی در عرصه‌های پزشکی قضاوت ونظامی تحویل جامعه میدهد که تعدادی از آن‌ها در عرصهٔ کشوری و حتی جهانی شهره‌اند .

روستای بالاس

بالاس روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۸ نفر بوده‌است.

روستای بالاشیرود

بالاشیرود، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. قسمت عمده‌ای از بالاشیرود را باغ‌های کشاورزی و مزارع برنج تشکیل می‌دهند. محصولاتی که این روستا دارا می‌باشد کیوی، پرتقال، برنج و همچنین انواع سبزیجات است.این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۰ نفر بوده‌است.

روستای برامسر

برامسر،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸۵ نفر بوده‌است.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

روستای برسه

روستای برسه از توابع بخش کوهستان شهرستان تنکابن، با مختصات ۵۰ درجه و ۷۳ دقیقه طول شرقی و ۳۶ درجه و ۶۴ دقیقه عرض شمالی، در ۳۵ کیلومتر جنوب غربی تنکابن و در ۲۶۰ کیلومتری ساری قرار دارد. روستای کوهستانی برسه در ارتفاع ۱۳۷۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و از شمال به جنگل، از شرق به روستای گلستان محله، از جنوب به روستای پلطداربنِ امامزاده قاسم و از غرب به روستای چاره سر محدود می‌شود. آب و هوای آن معتدل کوهستانی با تابستان‌های مطبوع و زمستان‌های نسبتاً سرد است. دره سرسبز دو هزار در ارتفاعات البرز و در جنوب شهر تنکابن، شرایط طبیعی ویژه‌ای را پدید آورده است. این منطقه فوق‌العاده زیبا است و چشم‌اندازهای بدیع کوهستانی، چمنزار و جنگلهای مرتفع جلگه‌ای دارد. دره دو هزار یک مقصد طبیعت گردی با جاذبه‌های متنوع است که در شکل‌گیری سکونت گاه‌های آن و روستای برسه تأثیر فراوانی داشته است. قدمت این روستا به دوره‌های متأخر مربوط می‌شود. روستای برسه، ییلاقی بوده است که به مرور به روستا تبدیل شده و عملکرد گردشگری یافته است. مردم روستای برسه به زبان مازندرانی با لهجه گیلانی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.
الگوی معیشت و سکونت
بر اساس نتایج سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، روستای برسه ۲۵۲ نفر جمعیت داشته است که در سال ۱۳۹۰ به ۳۵۳ نفر افزایش یافت. هم اکنون این روستا جمعیتی ۴۵۴ نفره را داراست.درآمد اکثر مردم روستای برسه از فعالیتهای زراعی، باغداری و دامداری تأمین می‌شود. گندم، گردو، سیب، فندق، گلابی از محصولات زراعی و باغی روستا ست. پرورش گل گاوزبان نیز در مزارع روستا رایج است. دامداری از فعالیتهای اصلی روستاییان است و گوشت و لبنیات، از محصولات دامی روستای برسه است. مردان و زنان روستا، در کنار فعالیتهای زراعی و دامداری به تولید محصولات صنایع دستی چو خا، چادر شب، جاجیم، سفره، کلاه پشمی، کولگیر، پوستین کلاه و جوراب پشمی نیز می‌پردازند. روستای پای کوهی برسه با بافت مسکونی پراکنده در شیب ملایمی استقرار یافته است و اکثر ساختمانهای آن سقف‌های شیروانی و دیوارهای گلی دارند. معماری سنتی روستا با محیط اطراف، سازگاری مناسبی یافته است. خانه‌های ساکنین روستا از نوع فعالیت و معیشت آنان تأثیر پذیرفته است. در اطراف روستا ساخت و سازهای ویلایی توسط غیر بومیان بسیار زیاد شده است. مصالح به کار رفته در بناهای روستا غالباً گل، سنگ، آجر و چوب است، ولی در ساخت خانه‌های جدید از مصالح سیمان، گچ، تیر آهن، آجر و آلومینیوم استفاده شده است.
این روستا در دهستان دوهزار قرار گرفته و مرکز این دهستان بشمار می‌آید که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۴ نفر بوده‌ است.

روستای برسیبور

برسیبور روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۳ نفر بوده‌است.

روستای برون سرا

برون سرا روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۰ نفر بوده است.

روستای بندبن

بندبن، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۲۰۹ نفر بوده‌است.

روستای به‌کله

بهکله روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۲ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌اشتوج

پایین‌اشتوج، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌شیرود

پایین‌شیرود، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۶۳ نفر بوده‌است.

روستای پرچین‌پشته

پرچین پشته، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۰ نفر بوده است.

روستای پردارم

پردارم، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای پرده‌سر

پرده سر،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده است.

روستای پرمس

پرمس، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای پس‌چال

پس چال، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌است.

روستای پسکلایه بزرگ

پسکلایه بزرگ، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳۶ نفر بوده‌است.

روستای پشت‌جوب

پشت جوب، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر بوده‌است.

روستای پل‌سرا

پل سرا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵۷ نفر بوده‌است.

روستای پلت‌کله

راه دسترسی به جنگل از وسط روستا نمایندگی بستنی نعمت مسجدی زیبا در کنار خیابان اصلی امامزاده آقا سید حسین در این روستا واقع شده‌است پلت کله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیّت آن ۶۷۷ نفر بوده‌است.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

روستای پلط‌هاله

پلط هاله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای پلطان

پلطان، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۷ نفر بوده‌است.

روستای پلطداربن

پلطداربن، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای پلنگ‌آباد علیا

پلنگ آبادعلیا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۷ نفر بوده‌است.

روستای پلهم‌دشت

پلهمدشت، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر بوده‌است.

روستای پیش‌ششار

پیش ششار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد

تازه آباد روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن۳۷۷ نفر بوده‌است.

روستای تسکا

تسکا (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای تشکون

تشکون،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۶ نفر بوده‌است.

روستای تقی‌آباد

تقی آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۷ نفر بوده‌است.

روستای تلوسرک

تلوسرک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای تلوسرمحله

تلوسرمحله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر بوده‌است.

روستای تمشکل

تمشکل، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲۷ نفر بوده‌است.

روستای تمی‌جانک

تمی جانک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۱ نفر بوده‌است.

روستای تنگدشت

تنگدشت، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای توبن

توبن روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ برابر با ده نفر (سه خانوار) بوده است.

روستای توبن

توبن (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و مرکز این دهستان بشمار می‌آید که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴۶ نفر بوده‌است.

روستای تودارک

تودارک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای توساکتی

توساکتی، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۰ نفر بوده‌است.

روستای توساکله

توساکله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۳۶۱ نفر بوده‌است.

روستای توکله

توکله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۶ نفر بوده‌است.

روستای تیل‌پرده‌سر

تیل پرده سر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۱ نفر بوده‌است.موقعیت جغرافیای روستا در عرض ۳۸ درجه و ارتفاع ۳۵ متری از سطح دریا و در ارتفاع ۸- متری از آب‌های آزاد می‌باشد.تیل‌پرده‌سر از سوی شمال به دریای خزر، از سوی جنوب به روستای رودپشت، از شرق به روستای آلکله، و از غرب به باغ‌نظر و ولی‌آباد محدود می‌شود. فاصله روستا تا مرکز بخش ۴ کیلومتر و تا مرکز شهرستان ۵ کیلومتر است.

تیل‌پرده‌سر طبیعتی جلگه‌ای دارد و از سمت رودپشت حالت کوهپایه‌ای منتهی به جنگل دارد. از سوی شمال نیز دارای شیب ملایم مشرف به دریا است.
مستندات تاریخی و روایت آگاهان محلی نشان می‌دهد که «تیل» در گویش محلی به معنای گِل و «پـِرده» به معنای پُل است و از آنجایی که در قدیم و در گذشته‌های دور پلی در این مکان بروی دو توده گِل قرار گرفته بود این روستا را به نام تیل‌پرده‌سر نامیدند که معنای «پل بر سر محل گِل‌آلود» می‌دهد.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

روستای جل آخوندمحله

جل اخوندمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران.این یکی از زیباترین روستاهای مازندران است. حد فاصل کوه و دریا قرار دارد. از سمت جنوب به کوهستان جنگلی سرسبز و زیبا و از شمال به دریای خزر راه دارد. موقعیت روستای جل آخوند محله نرسیده به روستای سلیمان آباد واقع شده است. جل در گویش مازنی به معنای بالا می باشد. از شروع خیابان شهدا به روستای جل آخوند محله وارد می شویم. شهرک صنعتی تنکابن (شهسوار)در نزدیکی این روستا واقع شده است. آب و هوای لطیف از خصوصیات این محله است و رطوبت کمی دارد. معمولا در هفته یکی دو روز ابری و بارانی است که نوع آب و هوا این روستا آدمی را به یاد شهر ونکور در کانادا می اندازد.
این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۰ نفر بوده‌است.

روستای جل چلاسر

جل چلاسر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر بوده‌است.

روستای جلی

جلی (تنکابن)،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای جلیل‌آباد

جلیل آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۳ نفر بوده‌است.

روستای جیربالان

جیربالان،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای جیرسرا

جیرسرا (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده است.

روستای چاره‌سر

چاره سر ،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای چال دره

چال دره روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای چالو

چالو، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر بوده‌است.

روستای چرخچی‌محله

چرخچی محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای چرستان

چرستان روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای چرگاکوتی

چرگاکوتی روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار[۲] قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای چکاده

چکاده، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای چلاسر

چلاسر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۲ نفر بوده‌است.

روستای چناربن

چناربن،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۵۴ نفر بوده‌است.

روستای حاتم‌سرا

حاتم سرا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای حاجته

در شهرستان تنکابن استان مازندران دو روستا بنام حاجته وجود دارد.حاجته،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. که در دهستان گلیجان قرار دارد و مسیر دسترسی آن از جاده لشتو میسر است. در مسیر این روستای بکر آبشار جلیسان واقع است. این روستا از جمعیت بسیار کمی برخوردار است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد

حاجی آباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۱۰ نفر بوده‌است.

روستای حبیب‌آباد

حبیب آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا با دارا بودن مناظر زیبا و دیدنی و قرار گرفتن در مسیر جاده فرعی به شهر نشتارود پیشرفت قابل توجهی داشته .این روستا در دهستان کترا قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۵۰۳ نفر (۹۸خانوار) بوده‌است.

روستای حرآباد

حرآباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸ نفر بوده‌است.

روستای خانیان

خانیان، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.مردم این روستا به گویش تنکابنی با لهجه سه‌هزاری سخن می‌گویند.

روستای خراسانی

خراسانی (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای خرماکله

خرماکله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹ نفر بوده‌است.

روستای خزرکنار

خزرکنار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۱ نفر بوده‌است.

روستای خشکبور

خشکبور، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۱ نفر بوده‌است.

روستای خشکرود (خرم‌آباد)

خشکرود، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده است.

روستای خشکرود

خشکرود روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۴۳ نفر بوده‌است.

روستای خلخال‌محله جدید

خلخال محله جدید،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۴ نفر بوده‌است.

روستای خلخال‌محله قدیم

خلخال محله قدیم، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۶ نفر بوده‌است.

روستای خم‌گردن

خم گردن، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای خوبان‌رزگاه

خوبان رزگاه(خوبان رزمگاه)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵۲ نفر بوده‌است.

روستای داربار

داربار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۷ نفر بوده است.

روستای داس‌دره

داس دره،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای درازلات

درازلات، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر بوده است.

روستای درجان

درجان روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن حدود ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای درم

درم (تنکابن) روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای درویش‌سرا

درویش سرا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۳ نفر بوده‌است.

روستای دریاسر

دریاسر (تنکابن) روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای دم سرک

دم سرکروستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای ده پیش

ده پیش (تنکابن) روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای دهگاه

دهگاه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده است.

روستای دهگاه کت

دهگاه کت،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای دیزپشت

دیزپشت، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۲ نفر بوده‌است.

روستای دیمرون

دیمرون، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای دینارسرا

دینارسرا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۵۳۷ نفر بوده‌است.

روستای ذلم

ذلم، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای راش

راش (تنکابن) روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای راور

راور، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌است.

روستای رستم‌پشته

رستم پشته، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای رشیدیه

رشیدیه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷۴ نفر بوده‌است.

روستای رضامحله

رضامحله (تنکابن)،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. روستای رضامحله به‌عنوان بهترین تولید کننده‌ی مرکبات تنکابن (شهسوار) نیز شناخته می‌شود.این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای رمج‌محله

رمج محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۰ نفر بوده‌ است.

روستای رودباری‌کنار

رودباری کنار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۲ نفر بوده‌است.

روستای رودپشت

رودپشت، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷۵ نفر بوده‌است.

روستای رودگرمحله

رودگرمحله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۵ نفر بوده‌است.

روستای زردکند

زردکند، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده است.

روستای زروج‌محله

زروج محله،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش شیرود که در استان مازندران واقع شده است. در این محل امامزاده واجب الاحترام سید جلال الدین از نوادگاه امام موسی کاظم() واقع است.این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای زمین‌بن

زمین بن،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر بوده‌است.

روستای زوار

زوار (تنکابن)،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در بخش نشتا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۲ نفر بوده‌است.

روستای سراسبی‌لات

سر اسبی‌لات، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای سربالان

سربالان، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای سربود

سربود، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستای سرپل

سرپل، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای سرج سرا

سرج سرا روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای سرفقیه‌آباد

سرفقیه آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۷ نفر بوده‌است.

روستای سرن

سرن، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌است.

روستای سرواش‌پشته

سرواش پشته، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای سفیدآب

سفیدآب روستایی در دهستان تمشکل بخش نشتا شهرستان تنکابن استان مازندران واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۹۰ نفر بوده‌است.

روستای سلچ‌انبار

سلج انبار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. واژه «سلج انبار» از ترکیب دو کلمه سلج به معنای برف یا یخ و کلمه انبار شکل گرفته است و شغل اغلب مردم این روستا دامداری و کشاورزی است.این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای سلیم‌آباد

سلیم آباد (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۱۵ نفر بوده‌است.

روستای سلیمان‌آباد

سلیمان آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۹۶ نفر بوده‌است.

روستای سلیمان‌محله

سلیمان محله،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بوده است.

روستای سنگرده

سنگرمال روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. سوغات این روستا عمدتا محصولات کشاورزی مانند؛ مرکبات ، کیوی ، خرمالو و بعضا گردو و انجیر است.روستای سنگرمال دارای مسجدی به نام مسجد حضرت قائم آل محمد (عج) می باشد که از نظر فعالیت های فرهنگی بسیار فعال است.مدرسه سعدی سنگرمال در سال ۱۳۲۳ در این روستا به بهره برداری رسید که در آن زمان داری ۶ کلاس بود و دامنه پذیرش آن از خود روستا آغاز و تا روستاهای قلعه گردن و آغوزکله و مزرک و شیرج محله کوچک گسترده بود و دانش آموز می پذیرفت.
منطقه لات سنگرمال یا دشت ججلان روستای سنگرمال ، دشتی است که در منطقه جنوب روستا واقع است و منتهی به سد ججلان (که به علت سیلاب تخریب شده است) است. دشت وسیعی که در مجاورت رودخانه بزرگ چشمه کیله واقع است و در همسایگی جاده کشکو- سلیمان آباد قرار گرفته است.
روستای سنگرمال از شمال با شیرج محله کوچک ، از غرب با روستای مزرک و از شرق با روستای شیروان محله و از جنوب و شرق با روستای آغوزکله همسایه است.۲۷۲ نفر

روستای سوای

سوای،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای سورگلو

سورگلو،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای سه گاه

سه گاه (تنکابن)،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای سیاورز

سیاورز، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰۳ نفر بوده‌است.

سیاورز (به فتح “و” و “ر” )روستایی است از توابع خرم آباد شهرستان تنکابن. این روستا از سمت شمال به شهید آباد، از سمت غرب به قلعه گردن، از جنوب به گرماپشته و از شرق به میانسرا متصل است.فاصله روستا تا مرکز شهر ۸کیلومتر و میزان جمعیت آن حدود ۱۱۰۰ نفر است. این روستا دارای یک مدرسه ابتدایی خانه بهداشت گرمابه عمومی و بانک مهر رضا می‌باشد . شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و باغداری است و محصول عمده آن مرکبات، کیوی، برنج و چای است.

روستای سیاه‌بند

سیاه بند، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای سیف‌محله

سیف محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۹ نفر بوده‌است.

روستای شاغوزکله

شاغوزکله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۲ نفر بوده‌است.

روستای شانه‌تراش‌محله

شانه تراش محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای شبخوس‌کول

شبخوس کول، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۶ نفر بوده‌است.

روستای شریف‌آباد

شریف آباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷۵ نفر بوده‌است.

روستای شعیب‌کلایه

شعیب کلایه،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۰ نفر بوده‌است.

روستای شکارپشته

شکارپشته،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شمس‌آباد

شمس آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۶ نفر بوده‌است.

روستای شهرستانک

شهرستانک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای شهرک اسلام‌آباد

شهرک اسلام آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۲۳ نفر بوده‌است.

روستای شیرج‌خیل

شیرج خیل،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای شیرج‌محله بزرگ

شیرج محله بزرگ،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۸ نفر بوده‌است.

روستای شیرج‌محله کوچک

شیرج محله کوچک،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸ نفر بوده‌است.

روستای شیروان‌محله

شیروان محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم اباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا با اقلیمی معتدل و مرطوب و با ارتفاع ۲۷۰ متر از سطح دریا روستایی منفرد و جلگه‌ای می‌باشد که فاصله‌ای حدود ۵ کیلومتر از شهر تنکابن دارد. این روستا ضمن اینکه دارای اراضی کشاورزی مستعد و خوبی می‌باشد ولی کمبود خدمات در آن مشهود بوده و بیشتر خدمات خود را از شهر دریافت می‌کند.این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر بوده‌است.[۲]که که روستایی مهاجرفرست محسوب می‌گردد

روستای صادق‌آباد

صادق آباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۱ نفر بوده‌است.

روستای صالح‌آباد

صالح آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۳ نفر بوده‌است.

روستای طالش‌محله

طالش محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰۷ نفر بوده‌است.

روستای طاهرک‌محله

طاهرک محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است.

روستای عبدالله‌آباد

عبدالله‌آباد روستایی در دهستان تمشکل بخش نشتا شهرستان تنکابن استان مازندران واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۰۰ نفر بوده‌است.

روستای عزیزآباد

عزیزآباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷۰ نفر بوده‌است.

روستای عسگری‌آباد

عسگری آباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده است.

روستای عسل‌محله

عسل محله ، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۰۳ نفر بوده است.

روستای عظیمیه

عظیمیه،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۹ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد

علی آباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۱ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد فقیه محله

علی‌آباد فقیه محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای عماریه

عماریه (زنگشا محله یا زنگیشا محله)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و مرکز این دهستان بشمار می‌آید. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۹۵ نفر بوده‌ است. اکثر اهالی روستا به باغداری(مرکبات و کیوی) و زراعت برنج مشغول هستند. این روستا بر سر راه مناطق ییلاقی همچون دوهزار و سه‌هزار قرار دارد.

روستای فقیه‌آباد

فقیه آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای فقیه‌محله

فقیه محله،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۳ نفر بوده‌است.

روستای فلک‌ده

فلک ده،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده است.

روستای قاشق‌تراش‌محله

قاشق تراش محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۹ نفر بوده‌است.

روستای قاضی‌محله

قاضی محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای قریش

قریش (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای قلعه‌سر

قلعه سر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌گردن

قلعه گردن روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار گرفته و مرکز این دهستان بشمار می‌آید که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱۸ نفر بوده است.

روستای کاردگرمحله

کاردگرمحله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰۸ نفر بوده‌است.

روستای کارکوه

کارکوه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۸ نفر بوده‌است.

روستای کاسه‌گرمحله

کاسه گرمحله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۴ نفر بوده‌است.

روستای کاظم‌آباد

کاظم آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷۴ نفر بوده‌است.

روستای کاوه‌ملک

کاوه ملک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای کبودکلایه

کبودکلایه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کتاله‌سرا

کتاله سرا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای کترا

کترا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و مرکز این دهستان بشمار می‌آید که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن برابر با ۱۸۳۲ نفر بوده‌است.

روستای کترولات

کترولات، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای کچانک

کچانک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷۴ نفر بوده‌است.

روستای کرات‌چال

کرات چال، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۵ نفر بوده‌است.

روستای کرات‌کله

کرات کله روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۱ نفر بوده‌است.

روستای کراجوب‌کنار

کراجوبکنار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۴ نفر بوده‌است.

روستای کرف

کرف، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۵ نفر بوده‌است.

روستای کرن

کرن،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای کشکو

کشکو، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱۲ نفر بوده‌است.

روستای کل‌لات

کل لات، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای کلاچ‌پا

کلاچ پا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده است.

روستای کلامگاه

کلامگاه (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای کلنگه

کلنگه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای تنکابن آشنا شوید .

روستای کلیشم

کلیشم، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای کمیلیه

کمیلیه،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۶ نفر بوده‌است.

روستای کنارور

کنارور روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۴ نفر بوده‌است.

روستای کندسر

کندسر (تنکابن)،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۲ نفر بوده‌است.

روستای کنسکو

کنسکوه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۲ نفر بوده‌است.

روستای کوتی‌بازار

کوتی بازار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای کوه‌سر

کوه‌سر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۳ نفر بوده‌است.

روستای گاوپل

گاوپل، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۳ نفر بوده است.

روستای گراکو

گراکو، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۱ نفر بوده‌است.

روستای گرماپشته

گرماپشته، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۸ نفر بوده است.

روستای گل‌زاربن

گل زاربن، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای تنکابن آشنا شوید .

روستای گل‌محمدلنگه

گل محمدلنگه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای گلستان‌محله

گلستان محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.

روستای گلعلی‌آباد

گلعلی آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار گرفته و مرکز بخش کوهستان بشمار می‌آید که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹۸ نفر می‌باشد.

روستای گلیجان

گلیجان، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹۹ نفر بوده است.

روستای گیل‌محله

گیل محله ، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر بوده‌ است.

روستای لات‌سیاه‌مشته

لات سیاه مشته، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.

روستای لات‌کنار

لات کنار، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای لاکتراشان

لاکتراشان (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده است.

روستای لپاسر

لپاسر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در مناطق پست و جلگه ای شمال دارای خاک بسیار حاصلخیز برای کشاورزی، خصوصا برنج می باشد. مرکبات این روستا مانند دیگر مناطق مرکزی تنکابن از کیفیت مطلوبی برخوردار میباشد. از آثار تاریخی این روستا میتوان به پل معلق و تاریخی لپاسر با کد ثبت ۲۲۰۴۱ اشاره کرد که در سال ۱۳۸۶ جز آثار تاریخی قرار گرفت. این پل در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی و در دوره قاجار ساخته شد.این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۴۷۳ نفر بوده‌است.

روستای لتاک

لتاک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار گرفته و مرکز این دهستان بشمار می‌آید و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۴ نفر بوده است.

روستای لرزبن

روستای لزربن در شمال ایران و در عرض جغرافیایی ۵۰ و طول ۳۶ واقع می‌باشد از توابع شهرستان تنکابن است. محصول اصلی آن برنج و کیوی است. این روستا ۱۰۰۰ خانوار جمعیت دارد که از اطراف به روستاهای چالکش لشتو شعیبکلایه شیرود متصل می‌باشد. این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای تنکابن می‌باشد بطوریکه یکی از قدیمی‌ترین بازارها ومدارس ابتدایی در این شهر واقع می‌باشد. هم اکنون نیز کتابخانه ای با گنجایش ۴۰۰۰جلد کتاب در این روستا دایر شده‌است. لزربن دارای ۴۰۰ خانواروبالای ۱۰۰۰ نفر جمعیت و مدرسه ابتدایی در سال ۱۳۱۳تأسیس گردیدمهمترین محصول کیوی برنج مرکبات خرمالو چای گل و گیاه می‌باشدلزربن دارای چشم‌انداز زیبایی بوده فاصله تا مرکز شهر ۱۲ کیلومتردارای طرح هادی می‌باشد در این روستا شهرک نفت فلات قاره نیز وجود دارد.

روستای لشتو

لشتو،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۰ نفر بوده‌است.

روستای لشگرک

لشگرک روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۷۵۶ نفر بوده‌است.

روستای لشم بالا

لشم بالا روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای لشم پایین

لشم پایین روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای لشم سرا

لشم سرا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای لوله‌ده

لوله ده،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۵ نفر بوده‌است.

روستای لیچ‌کوه

لیج کوه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای لیره‌سر

لیره سر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸۴ نفر بوده است.

روستای لیه

لیه،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای مازندران‌محله

مازندران محله (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است. مردم این روستا به زبان مازندرانی صحبت می کنند.

روستای مازوبن سفلی

مازوبن سفلی،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۰۹۵ نفر بوده‌است.

روستای مازوبن علیا

مازوبن علیا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا از لحاظ طبیعت به شدت متنوع است از سویی فاصله ای کوتاه تادریا دارد و از طرفی مختوم و منتهی است به جنگل و کوهستان .به یک معنا هم بعضا هوایی شرجی در تابستان دارد و از سویی آب و هوایی سرد و بعضا خشک در زمستان دارد .این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۶ نفر بوده‌است.

روستای مازوچال

مازوچال،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده است.

روستای مازولنگاسر

مازولنگاسر،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۷ نفر بوده‌است.

مجتمع مسکونی فرهنگیان

مجتمع مسکونی فرهنگیان،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۵۸ نفر بوده‌است.

روستای محمدآباد

محمدآباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۵ نفر بوده‌است.

روستای مران

مران، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. حمام تاریخی مران متعلق به دوره قاجاریه است و در حال حاضر مردم روستا از آن استفاده می کنند . آیین شیلان‌کشی امامزاده مران هم یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی این روستا است. در این آئین که همه ساله برگزار می شود مردم بنای امامزاده را با گچ سفید می‌کنند تا هم مستحکم و هم زیبا شود.این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۶ نفر بوده‌است.

روستاهای تنکابن ( معرفی 298 روستای تنکابن )

روستای مرتع پیازپشته

مرتع پیازپشته،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای مرتع شلندان

مرتع شلندان،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای مرتع عزیز

مرتع عزیز،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای مرتع کاظم

مرتع کاظم، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای مرتع مراد

مرتع مراد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده است.

روستای مرزک

مرزک،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۹ نفر بوده‌است.

روستای مزرعه اشتیاس

مزرعه اشتیاس، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای مزرعه شلف

مزرعه شلف روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای مسلم‌آباد

مسلم آباد (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۶ نفر بوده‌است.

روستای معلم‌آباد

معلم کوه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹۸ نفر بوده‌است.

روستای مکرود

مکرود، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان تمشکل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۳ نفر بوده‌است.

روستای ملاحاجی‌محله

ملاحاجی محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر بوده‌است.

روستای ملاعظیم‌رزگاه

ملاعظیم رزگاه، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.

روستای منصورآباد

منصورآبادروستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷۹ نفر بوده‌است.

روستای مهاجرآباد

مهاجر آباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای مهدی‌آباد

مهدی آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۳ نفر بوده است.

روستای مهران

مهران،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای میان‌رود

میان رود، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۹ نفر بوده‌است.

روستای میاندج‌محله

میاندج محله،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۳ نفر بوده‌است.

روستای میان‌رود (خرم‌آباد)

میان رود روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا تا آبانماه سال ۱۳۹۹ خورشیدی، از توابع بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن به شمار می آمد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای میان‌سرا

میانسرا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۱نفر بوده‌است.

روستای میانکوه

میانکوه، از توابع دهستان دوهزار شهرستان تنکابن واقع در استان مازندران ایران است.

روستای میانکوه حسین‌آباد

میانکوه حسین‌آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر بوده‌است.

روستای میانکوه سادات

میانکوه سادات،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۳ نفر بوده‌است.

روستای میانکوه‌محله

میانکوه محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۴ نفر بوده‌است.

روستای میرشمس‌الدین

میرشمس‌الدین،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۳۶ نفر بوده‌است.

روستای ناحیه صنعتی

ناحیه صنعتی، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای نارنج‌داربن

نارنج داربن، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای نرس

نرس، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای نرگس کتی

نرگس کتی (تنکابن)،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای نسام‌گام

نسام گام، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای نصیرآباد

نصیرآباد،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۰ نفر بوده‌است.

روستای نعمت‌آباد

نعمت آباد روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و مرکز این دهستان بشمار می‌آید که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۹۷ نفر بوده است.

روستای نعیم‌آباد

نعیم آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای ننون

ننون (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای نورالدین‌محله

نورالدین محله، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.

روستای نوشا

نوشا،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای نیل‌کلایه

نیل کلایه،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای واپشته

واپشته روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۹ نفر بوده است.

روستای واچک

واچک، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳۲ نفر بوده‌است.

روستای ورزمین

ورزمین، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای ولگ‌سر

ولگ سر، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای ولمرود

ولمرود،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر بوده است.

روستای ولی‌آباد

وَلی‌آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. پل فلزی ولی‌آباد که در دوره رضاشاه پهلوی ساخته شده از آثار ملی ثبت شده شهرستان تنکابن است.این روستا در دهستان میرشمس‌الدین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۴۸ نفر بوده است.

روستای ونداربن

ونداربن (تنکابن) روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۳ نفر (پنج خانوار) بوده است.

روستای هابنه

هابنه روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌ هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای هاله‌کله

هاله کله،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۹ نفر بوده‌است.

روستای هراتبر

هراتبر (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان میاندامان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده است.

روستای هلوان بالا

هلوان بالا، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای هلوان پایین

هلوان پایین، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای هلوبن

هلوبن روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ کمتر از سه خانوار بوده است.

روستای هلوکله

هلوکله (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان دوهزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای همت‌آباد

همت‌آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر بوده‌است.

روستای همرودبن

همرودبن، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش نشتا که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کترا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای همش‌بور

همش بور روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش خرم آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان بلده شرقی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای یاندشت بالا

یاندشت بالا،روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای یوج

یوج (تنکابن)، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش کوهستان که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان سه‌هزار قرار گرفته و مرکز این دهستان بشمار می‌آید که بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده است.

روستای یوسف‌آباد

یوسف آباد، روستایی است از روستاهای تنکابن از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن