تصمیمات و برنامه‌های سال نو / سارا حق بین


تصمیمات و برنامه‌های سال نو / سارا حق بین

چرایی و شعار خود را پیدا کنید. چرا می‌خواهید به اهدافی که تعیین کرده‌اید برسید؟ قرار است چه تأثیری بر زندگی شما بگذارند؟ اینها همه چیزهایی هستند که باید در حین یافتن «چرا» خود در نظر بگیرید. در مرحله بعد، تنظیم یک شعار برای سال نو، مخصوص به خود شما، ایده‌ای خوب و یک تمرکز عمدی است که می‌خواهید در طول سال روی آن تمرکز کنید.

تصمیمات و برنامه‌های سال نو / سارا حق بین
به گزارش میگنا چند روزی دیگر به پایان سال کهنه و آغاز سال نو باقی نمانده است. سال جدید و تصمیمات جدید؛ اغلب ما در شروع سال نو، بطور تشریفاتی اهداف و برنامه‌هایی را تعیین می‌کنیم. سال نو بطور سنتی نشان‌دهنده شروعی تازه است و به هر فرد این فرصت را می‌دهد تا عادت‌های قدیمی را پشت سر بگذارد و دوباره تعیین کند که می‌خواهد کارها چگونه پیش برود.
بسیاری از ما تصمیم داریم امسال را به سالی تبدیل کنیم که از شر بدهی خلاص شویم، عادات بد را ترک کنیم و زندگی خود را به سمت بهترشدن تغییر دهیم. متأسفانه مطالعات نشان می‌دهد که فقط 19 درصد از مردم حتی برخی از تصمیمات خود را حفظ می‌کنند و تنها 7 درصد همه آنها را؛ بیشتر مردم اهداف خود را رها کرده و یا حتی فراموش خواهند کرد. بنابراین اگر اکثر مردم تصمیمات سال نو را دنبال نمی‌کنند، چرا آنها را تعیین می‌کنند؟ زیرا هدف‌گذاری بخشی از چیزی است که موضوعات را جذاب نگه می‌دارد حتی زمانی که به آنها نرسید. پس حتی اگر احتمال می‌دهید که برنامه‌تان در طول سال تغییر کند، مهم است که برای خود نقطه شروعی تعیین کرده و سال را با برنامه آغاز کنید. اولویت‌های خود را روی کاغذ فهرست کنید و آنها را به ترتیب اهمیت رتبه‌بندی نمایید.ازدواج، فرزندان، خانواده، شغل و سلامتی در کجای زندگی شما جای می‌گیرند؟ البته این سرفصل‌ها می‌توانند در طول سال تغییر کنند. ما فقط در حال ایجاد آنچه در حال حاضر برایمان مهم است، هستیم. پروژه‌های خود را برای سال نو مشخص کنید. این مرحله تماماً در مورد اهداف «بزرگ» است که می‌خواهید به انجام برسانید و سپس آن‎ها را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید. ابتدا تمام پروژه‌های خود را بنویسید. سپس، آنچه را که واقع‌بینانه است، انتخاب کنید. مطمئن شوید که اهداف شما خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی، واقع‌بینانه و محدود به زمان هستند. چرایی و شعار خود را پیدا کنید. چرا می‌خواهید به اهدافی که تعیین کرده‌اید برسید؟ قرار است چه تأثیری بر زندگی شما بگذارند؟ اینها همه چیزهایی هستند که باید در حین یافتن «چرا» خود در نظر بگیرید. در مرحله بعد، تنظیم یک شعار برای سال نو، مخصوص به خود شما، ایده‌ای خوب و یک تمرکز عمدی است که می‌خواهید در طول سال روی آن تمرکز کنید. عادات خوب را ایجاد کنید. عادت‌های خوب برای دستیابی به اهداف ضروری هستند. کم کم و گام به گام تغییراتی را که مدت‌ها دغدغه‌اش را داشتید به اجرا بگذارید. برای اهداف‌تان زمان‌بندی کنید. این کار بسیار مهم است زیرا مدیریت زمان کلید دستیابی به اهداف خواهد بود. بنابراین زمان‌هایی را که بر روی اهداف خود کار خواهید کرد، مشخص نمایید. واقع‌بین باشید. اگر اهداف شما بیش از حد جسورانه باشد، ممکن است از عدم پیشرفت ناامید شوید؛ از سوی دیگر، اگر آن‌ها خیلی کوچک باشند، به احتمال زیاد آن‌ها را به تعویق می‌اندازید، زیرا زمان زیادی برای انجام آن‌ها خواهید داشت. پس جایی در وسط، نقطه مناسبی برای رسیدن به اهداف‌تان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...