روسیه: شورای اروپا ابزار تبلیغاتی ناتوست


روسیه: شورای اروپا ابزار تبلیغاتی ناتوست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه شورای اروپا را بستری برای اجرای کمپین‌های اطلاعاتی و سیاسی ناتو نامید.

ماریا زاخارووا در خصوص خروج روسیه از شورای اروپا در بحبوحه حمله نظامی به اوکراین گفت: «شورای اروپا از مدت‌ها پیش به ابزار تبلیغاتی ناتو تبدیل شده است. ما بار‌ها در این باره صحبت کرده‌ایم که ساختار‌های ناتو و کشور‌های عضو این ائتلاف از طریق مکانیسم‌های مناسب دستور کار شورای اروپا را از جهات مختلف تشکیل داده‌اند.»

زاخارووا با اشاره به اینکه مطلقاً چیزی از کار برابر و مؤثر در شورای اروپا باقی نمانده است، تاکید کرد که این شورا به بستری مناسب برای اجرای کمپین‌های اطلاعاتی و پروپاگاندای ناتو بدل شده است.

دیروز مجمع پارلمانی شورای اروپا با ۲۱۶ رای موافق به خروج روسیه از این سازمان رای مثبت داد. پیش از این، روسیه با ارسال اخطاریه‌ای به امضای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور خواستار خروج از این شورا شده بود.

در جریان درگیری‌های مسکو و کی‌یف، واشنگتن و متحدانش از جمله ژاپن با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدامات مسکو واکنش نشان دادند. در پی این تصمیم، بسیاری از شرکت‌های خارجی از بازار مسکو خارج شدند.

امروز نیز آژانس ملی رسیدگی به جرم و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس خبر همکاری با یکدیگر برای شناسایی دارایی‌های پوتین در لندن را رسانه‌ای کردند.

سناى آمریکا هم طی قطعنامه‌ای خواستار انجام تحقیقات درباره رئیس جمهور روسیه و دولت او در رابطه با حمله به اوکراین شد. این قطعنامه که طرح شکایت در دادگاه بین‌المللى کیفرى را توصیه مى‌کند بدون هیچگونه مخالفتی به تصویب رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!