لزوم مقابله با پدیده زیرمیزی در حوزه پزشکی


لزوم مقابله با پدیده زیرمیزی در حوزه پزشکی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر لزوم مقابله با پدیده دریافت وجوه اضافی از بیمار توسط پزشک تأکید کرد.

احمد موقری در جلسه‌ای که به منظور «هم اندیشی و بررسی جرایم مربوط به جامعه پزشکی و حرف مرتبط» برگزار شد، جمع آوری ادله در پرونده های قصور پزشکی یا دخالت در امور پزشکی را از جمله مشکلات قضایی این پرونده ها عنوان کرد و از افزایش این جرایم در حوزه های دندانپزشکی، مامایی و اعمال و جراحی های زیبایی خبر داد.

وی علت این امر را تبلیغات امور پزشکی در فضای مجازی دانست و گفت: دخالت در امور پزشکی متعاقب تبلیغات مختلف پزشکی در فضای مجازی گسترش یافته است.

وی همچنین بر مقابله با پدیده دریافت وجوه اضافی از بیمار توسط پزشک خارج از تعرفه پزشکی و تحت عناوینی مثل زیرمیزی تأکید کرد و افزود: وجود دستگاه کارتخوان در مطب های پزشکی ضروری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، در ادامه هر یک از حضار به بیان نکته نظرات خود پرداخته و مقرر شد سازمان نظام پزشکی استان نسبت به بررسی تشکیل هیأت دوم بدوی و تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی اقدام و نتیجه را گزارش کند. در عین حال تا زمان کاهش مدت زمان رسیدگی به صورت 50 درصد از ظرفیت سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی استفاده گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه