راهنمای کامل بیمه عمر سرمد ومزایای آن برای سال 1401


عمرتان جاویدان و سرمد باد؛ اما وقتی که هیچ کاری و تفکری برای آینده خود نکرده باشید، بعد از اینکه به سن بازنشستگی رسیدید، به خود می‌گویید که این عمر دراز چه فایده‌ای خواهد داشت؟ برای داشتن زندگی راحت‌تر در آینده و بعد از بازنشستگی، کارهای زیادی...

عمرتان جاویدان و سرمد باد؛ اما وقتی که هیچ کاری و تفکری برای آینده خود نکرده باشید، بعد از اینکه به سن بازنشستگی رسیدید، به خود می‌گویید که این عمر دراز چه فایده‌ای خواهد داشت؟ برای داشتن زندگی راحت‌تر در آینده و بعد از بازنشستگی، کارهای زیادی می‌توان از همین حالا انجام داد؛ اما شما باید به دنبال راهی باشید که در آن موقع دلگرمی برایتان باشد و باری از روی دوشتان بردارد. یکی از این موارد، خرید بیمه عمر سرمد است؛ بیمه عمر بیمه‌ای بسیار ضروری و حیاتی برای همه افراد است. چه شما یک فرزند خردسال داشته باشید، چه جوان باشید و چه میانسال. در هر سن و شرایطی که باشید، به یک حمایت مالی برای آینده خود و خانواده‌تان نیاز دارید. در واقع این بیمه هم در زمان حیات و هم در صورت فوت، مزایای فراوانی برای بیمه‌شده خواهد داشت..اما چه ارتباطی بین بیمه عمر سرمد و زندگی راحت در آینده وجود دارد؟ آیا سرمد کار خاصی می‌کند؟ تفاوتش با دیگر شرکت‌ها چیست؟ این‌ها سؤالاتی هستند که در ادامه این مقاله برای شما کامل توضیح داده‌ایم.

راهنمای کامل بیمه عمر سرمد ومزایای آن برای سال 1401

قبل از توضیح، بهتر است تا چند مورد را بدانید. سرمد شرکت نام آشنایی است و در چند سال گذشته، در رتبه‌های برتر صدور انواع بیمه‌نامه قرار گرفته است. این شرکت همانند معنای نامش سعی بر این داشته تا علاوه بر عرضه و صدور انواع بیمه‌نامه‌ها با بهترین پوشش و کیفیت، آشفتگی بیمه شدگان خود را در هنگام مواجه با خطرات و مشکلات کاهش دهد.

بیمه عمر سرمد چیست؟

این بیمه‌نامه به دو دسته اصلی انفرادی و مانده بدهکار تقسیم می‌شود. بیمه عمر انفرادی سرمد از نظر تعریف همانند بقیه بیمه‌ها است. این نوع بیمه در حقیقت قراردادی است بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر که بیمه‌گر متعهد می‌شود تا به ازای دریافت حق بیمه مشخص تا بازه سنی تعریف شده از بیمه شده، بعد از اتمام قرارداد، به او اصل سرمایه همراه با سود را به صورت یکجا یا مستمری و ماهیانه پرداخت کند. به عبارتی دیگر، بیمه عمر یک نوع سرمایه‌گذاری برای بیمه‌گزار به حساب می‌آید. به این صورت، با پرداخت مبلغی در هر ماه، بعد از مدت زمان مشخص نه تنها می‌تواند اصل سرمایه و سودش را دریافت کند، بلکه مرحمی برای او در دوران بازنشستگی خواهد بود. همچنین اینکه این بیمه‌نامه، خسارت‌های ناشی از بیماری‌های خطرناک و فوت را پوشش می‌دهد. با یک تیر چند نشان زدن خواهد بود.

راهنمای کامل بیمه عمر سرمد ومزایای آن برای سال 1401

نوعی دیگر بیمه عمر مانده بدهکار است. این بیمه‌نامه کوتاه مدت است که در آن شخص بیمه‌گزار خود را با پرداخت حق بیمه عمر کم به نفع بانک یا موسسه وام دهنده، بیمه خواهد کرد. از این رو در صورت فوت آن شخص و در صورت ماندن بدهی وام، شرکت بیمه‌گر باقیمانده وام او را پرداخت خواهد کرد.

انواع بیمه عمر و زندگی سرمد

بیمه عمر سرمد به دو نوع زمانی به شرط فوت و زمانی به شرط حیات تقسیم می‌شود.

در بیمه عمر زمانی به شرط فوت، سرمایه بیمه، تنها در صورت فوت شخص بیمه شده در طول مدت اعتبار قرارداد، پرداخت خواهد شد. این بیمه‌نامه مزایای زیر را به همراه دارد:

کاهش نگرانی فرد در خصوص آینده خانواده خود بعد از فوتش پرداخت حق بیمه کم تأمین نقدینگی بعد از فوت بیمه شده

در نوع زمانی به شرط حیات، بیمه‌گر متعهد می‌شود که در زمان اتمام قرارداد بیمه‌نامه، حق بیمه به همراه سود را به صورت یکجا یا مستمری پرداخت کند. بیشتر مردم این بیمه‌نامه را با نام بیمه بازنشستگی می‌شناسند. برای زمانی که دیگر بیمه‌گزار قابلیت کار کردن را ندارد، بهترین گزینه برای پوشش هزینه‌های درمانی او و آسودگی خاطر در داشتن درآمد ثابت است.

مراحل خرید بیمه عمر سرمد

صدور بیمه عمر سرمد، بسته به اینکه شما کدام نوع را خریداری کنید، متفاوت خواهد بود.

مراحل خرید بیمه عمر سرمد به صورت زیر است:

تکمیل و تحویل فرم پرسشنامه و پیشنهاد بیمه‌نامه بررسی فرم (در این مرحله است که نیاز به معاینات پزشکی مشخص می‌شود.) مشخص کردن حق بیمه بر اساس اطلاعات فرم و واریز اولین حق بیمه صدور بیمه نامه

مدارک لازم برای خرید بیمه سرمد

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است:

فرم پیشنهادی فرم پرسشنامه پزشکی کپی مدارک هویتی بیمه گزار، بیمه شده و ذی نفع و ذی نفعان

مراحل خرید بیمه عمر مانده بدهکار به صورت زیر است:

ارائه درخواست واریز حق بیمه صدور بیمه نامه تکمیل و تحویل فرم پرسشنامه و پیشنهاد بیمه‌نامه بررسی فرم (در این مرحله است که نیاز به معاینات پزشکی مشخص می‌شود.) صدور بیمه نامه

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است:

درخواست کتبی کپی گواهی فوت گواهی پزشکی قانونی مبنی بر علت فوت گواهی دادگاه مبنی بر تایید وراث کپی برابر اصل مدارک شناسایی متوفی اعلام میزان اقساط باقیمانده از طرف بانک

البته مدارک مربوط به فوت بیمه‌گزار هم، مانند بالا است. فقط اینکه گواهی انحصار وراثت هم الزامی است. همچنین برای دریافت پوشش ازکارافتادگی، گواهی صادره هیئت پزشکی ضروری است.

البته به یک نکته مهم باید توجه داشت، اینکه شروع بیمه‌نامه و استفاده از مزایای آن به شرط پرداخت مبلغ در تاریخ مقرر و تعریف شده از سمت بیمه‌گزار است. در صورتی که اقساط به موقع پرداخت نشود و کوتاهی در پرداخت از طرف بیمه گزار روی دهد، بیمه‌گر می‌تواند، قرارداد را فسخ کند. همچنین اینکه سرمایه فوت به ذی‌ نفعان مشخص شده در بیمه‌نامه یا وراث قانونی او بعد از طی مراحل لازم، پرداخت خواهد شد.

راهنمای کامل بیمه عمر سرمد ومزایای آن برای سال 1401

برای دریافت خسارت یا سرمایه، بیمه‌گزار یا وراث او باید همراه با مدارک اصلی به دفتر شرکت بیمه سرمد و کارشناس مربوطه مراجعه کنند. بعد از بررسی، مبلغ پرداخت خواهد شد.

استثنائات بیمه زندگی سرمد

در صورتی که دلایل بروز حوادث، یکی از موارد زیر باشد، شرکت سرمد تعهدی برای پرداخت خسارت نخواهد داشت:

خسارات ناشی از اعمال مجرمانه (در صورتی که تعداد استفاده کنندگان بیمه‌نامه بیش از یک نفر باشد، فقط سهم سایر افرادی که نقشی در اجرای عملیات خلاف نداشته اند، پرداخت خواهد شد.) خسارات ناشی از مصرف داروهای روانگردان، مشروبات و مواد مخدر خودکشی خسارات ناشی از جنگ و شورش خسارت‌های ناشی از شرکت در مسابقات خسارات ناشی از انفجار هسته‌ای

بیمه عمر سرمد فقط یک بیمه‌نامه ساده نیست. این شرکت تاکنون سعی کرده، بهترین کیفیت را در عرضه خدمات خود در نظر بگیرد. برای آن‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده خود هستند، خرید بیمه عمر سرمد می‌تواند، یکی از بهترین گزینه‌ها باشند.

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان