شهردار همدان: نقشی در انتخاب برنامه‌های مسیر گردشگری غرب کشور نداشتیم


شهردار همدان: نقشی در انتخاب برنامه‌های مسیر گردشگری غرب کشور نداشتیم

همدان-ایرنا- شهردار همدان گفت: مجموعه مدیریت شهر همدان هیچ نقشی در انتخاب و ممیزی گروه‌های برنامه «آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» نداشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری همدان سید مسعود حسینی با اشاره به برگزاری آئین جهانی "نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور" در شهر همدان که اعتراضاتی به همراه داشت افزود: روز گذشته این مراسم از آرامگاه بوعلی آغاز شد و از پیاده‌راه بوعلی و میدان امام خمینی (ره) عبور و به تپه هگمتانه رسید.

وی با اشاره به اینکه مسیر گردشگری غرب کشور در شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه تعریف شده است، ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه جذب گردشگر و معرفی آثار و ابنیه‌های تاریخی و اماکن گردشگری همدان بود.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: در این برنامه مردم همدان به دعوت شهرداری پاسخ گفتند و استقبال خوبی در مراسم افتتاحیه و مسیری که تعریف شده بود از سوی گروه‌ها و اقوام مختلف که از شهرهای استان‌های مختلف کشور حضور داشتند را شاهد بودیم که بازتاب مناسبی داشت.

وی با بیان اینکه در حاشیه مراسم یک گروه از اقوام متعلق به یکی از استان‌های جنوبی کشور در همدان حضور یافته و به اجرای برنامه پرداختند که طبق بررسی صورت گرفته تصور می‌کردیم این گروه در همدان حضور ندارند.

شهردار همدان افزود: متاسفانه هنجارشکنی اتفاق افتاده بود که بعد از دیدن کلیپ و تصاویری که از اجرای برنامه این گروه دیدیم، شئونات اسلامی رعایت نشده بود که باعث تکدر خاطر ما هم شد.

حسینی با بیان اینکه پیام علما و ناراحتی افرادی دغدغه‌مند واقعی که دغدغه دین را دارند نیز برای ما بسیار ناراحت کننده بود.

وی ادامه داد: به نظر یک اتفاق حاشیه‌ای خارج از اختیار، تمام محسنات این برنامه و اهدافی که دنبال می‌کردیم را به حاشیه برد.

شهردار همدان بیان کرد: ما به دنبال این بودیم برنامه‌های شادی را برای مردم همدان بعد از ۲ سال از شیوع کرونا داشته باشیم و از سوی شهرداری نیز مقدمات کار فراهم شده بود.

وی با اشاره به اینکه برای این برنامه آئین‌های سنتی در شهر همدان، از طرف دفتر ملی یونسکو در تهران تدارک دیده شده بود و مهمانان و گروه‌هایی از اقوام مختلف به شهر همدان دعوت شده بودند، تصریح کرد: مدیریت شهر همدان نقشی در انتخاب و ممیزی این گروه‌ها نداشت و گروه‌هایی از سراسر کشور توسط این دفتر دعوت شده بودند که قرار بود در همدان، سنندج و کرمانشاه برنامه‌هایی را اجرا کنند.

حسینی یادآور شد: با توجه به زمان محدود، امکان ممیزی وجود نداشت و یک اتفاقی افتاد که مایه ناراحتی ما هم شد و به عنوان شهردار همدان از همه مردم به ویژه خانواده‌های شهدا، افراد دغدغه‌مند و عالمان عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم در برنامه‌هایی آتی موارد حاشیه‌ای بر متن غلبه نکند و موجب شادی و خرسندی تمام مردم شهر همدان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم دارالمومنین همدان نسبت به مسائل مختلف بی‌تفاوت نیستند که این سرمایه‌ای ارزشمند است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: هنجارشکنی در آئین جهانی «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» در همدان مورد تایید شورای شهر نیست.

«محمود مسگریان» با اشاره به اتفاق اخیر در برگزاری آئین جهانی «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» در شهر همدان، اظهار داشت: از وظایف شهرداری همدان برگزاری برنامه‌هایی برای گردشگری و ایجاد فضای مناسب در شهر است که شهروندان بتوانند از برنامه‌های مفید و ارزشمند بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه دفتر یونسکو اخیرا برنامه‌ای در ارتباط با مسیر گردشگری غرب کشور در شهر همدان برگزار کرد، گفت: این برنامه توسط دفتر یونسکو اجرا شد و شهرداری همدان میزبان بود و بسیار مفید هم برای شهر همدان؛ البته در حاشیه آن مراسم دیگری اجرا شده که هیچگاه مورد تایید و نظر ما نیست.

آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور(همدان_سنندج_کرمانشاه) روز سه‌شنبه با محوریت معرفی آداب و رسوم این مناسبت و با حضور گروه‌های منتخبی از اقوام مختلف ایرانی و مهمانانی از یونسکو در شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار که منجر به برخی اعتراضات در خصوص بخش هایی از این برنامه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد