دومین سخنرانی فضانوردان چینی از فضا


دومین سخنرانی فضانوردان چینی از فضا

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، خدمه ماموریت شنژو13 چین به زودی دومین سخنرانی خود را از ایستگاه فضایی تیانگونگ برای دانشجویان سراسر جهان ارائه خواهند کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

این آژانس فضایی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سخنرانی در روزهای آینده برگزار خواهد شد و به صورت زنده در سراسر جهان پخش خواهد شد. فضانوردان به دقت برای این رویداد برنامه‌ریزی خواهند کرد و موضوعاتی را که از مردم درخواست می‌شود پوشش خواهند داد.

به گزارش چاینادیلی، هم اکنون سه فضانورد ماموریت شنژو-۱۳ چین در این ایستگاه فضایی حضور دارند. دو فضانورد مرد به نام‌های "ژای زیگنگ" و "ای گوانگفو" و یک زن به نام "وانگ یاپینگ" سه فضانورد ماموریت شنژو-۱۳ هستند. در ۱۶ اکتبر سال ۲۰۲۱، فضاپیمای "شنژو-۱۳" حامل سه فضانورد چینی سوار بر موشک "لانگ مارچ ۲‌اف"(که از خانواده موشک‌های لانگ مارچ است) از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در بیابان گبی در ساعت ۱۲:۲۳ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹:۵۳ به وقت تهران) به فضا پرتاب شد.

آنها در اولین سخنرانی خود به افراد نشان داده بودند که چگونه در داخل ایستگاه فضایی زندگی و کار می‌کنند. در آن سخنرانی گروه‌هایی از دانشجویان در پکن، نانینگ، در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ و ونچوان در استان سیچوان و همچنین مناطق اداری ویژه هنگ کنگ و ماکائو در این سخنرانی و ارتباط ویدئویی شرکت کردند.

این اولین سخنرانی از سری کلاس تیانگونگ بود و هدف فضانوردان محبوبیت علم فضایی بود. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود پایان دهد.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی تبدیل شود تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته‌ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می‌چرخد، ​​ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !