اتصال کریدور شمال به جنوب ارتباط با اوراسیا را تسهیل خواهد کرد


اتصال کریدور شمال به جنوب ارتباط با اوراسیا را تسهیل خواهد کرد

استاندار گیلان، با اشاره به اختصاص اعتبار به استان برای توسعه بخش های زیربنایی استان، عنوان کرد: با اتصال کریدور شمال به جنوب علاوه بر کاهش هزینه ها، ترانزیت بار از هندوستان و چین و ارتباط با اوراسیا و کشورهای اروپایی تسهیل خواهد شد.

اسدالله عباسی در گردهمایی ائمه جمعه، طلاب و روحانیون گیلان با تسلیت رحلت عالم ربانی آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی و تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج)، به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره و اظهار کرد: معظم له لازمه موفقیت در جهاد تبیین را «به‌روزرسانی ابزارها در جنگ نرم» دانستند و فرمودند که در جنگ‌های سخت نمی توان از ابزارهای قدیمی استفاده کرد بلکه باید از ابزارهای نوین به نبرد برخاست.

وی با بیان اینکه ما در بخش سخت افزاری مشکلی نداریم و دشمنان نیز به این ارزیابی و محاسبه رسیده اند، افزود: اما در جنگ نرم و موضوعات نرم افزاری بایستی از ابزارهای جدید استفاده کنیم و طبق فرمایش رهبری معظم، بعضی شیوه‌های قدیمی مانند منبر و مداحی همچنان اثرگذار و بدون جایگزین هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در یادگیری معنویت، سیاست و جلوگیری از گمراهی خود را مدیون نشستن پای منابر بزرگان و حضور در مساجد و نمازجمعه می دانیم و باید قدردان اثرگذاری آن در همه شرایط باشیم، گفت: جبهه فرهنگی باید در این قسمت فعال تر عمل کند چراکه بیان مطالب نو با شیوه های جذاب، نیازمند تقویت و نوآوری اثرگذارتر است.

وی بهترین و موثرترین سلاح در جنگ نرم را در کلام رهبر معظم انقلاب، تبیین مفاهیم عالی اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل معرفتی و سبک زندگی اسلامی، دشمن از دهه ۷۰ پس از ناامیدشدن در جنگ سخت در تلاش است تا با شبیخون و تهاجم فرهنگی با ساختن فیلم ها و سریال های هالیوودی در تربیت فرزندان، فرزندآوری، اسراف و ترویج تجمل گرایی به خانواده ایرانی آسیب بزند.

استاندار گیلان بیان آیین‌های حکمرانی اسلامی همچون مردمی بودن را بخش دیگری از جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: دولت مردمی، جهادی و انقلابی آیت الله رئیسی نمونه بارز این فرمایش رهبری فرزانه انقلاب می باشد که با حضور در میان مردم و کاهش فاصله با آنان، تجلی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در گیلان همه بخش های مدیریتی در میان مردم حضور دارند و مشکلات را از نزدیک مشاهده و برای رفع آن تلاش می‌کنند، گفت: مردم نباید احساس کنند که مدیران متفاوت از آنان فکر می‌اندیشند و باید برای آنان ملموس باشد که مسئولان از دل مردم برآمده اند و درد و رنج آنان را حس می کنند چراکه این موضوع شعار راهبردی دولت مردمی سیزدهم است و باید در جامعه امیدآفرینی صورت گیرد.

عباسی به تعیین نقشه راه از سوی رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با اعضای دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: حرکت در آن مسیر وظیفه ماست تا بتوانیم همان راه را با قدرت و مدیریت جهادی برای خدمت مضاعف به مردم پیش ببریم تا جامعه، شهد شیرین خدمت را بچشند.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ نرم و سخت با دشمن، امیدوار کردن مردم براساس عملکردمان یک وظیفه است، افزود: نباید با ایجاد شکاف میان مردم، آنان را ناامید کنیم و با همدلی، وفاق و در کنار یکدیگر بودن و هم اندیشی، امور را جلو ببریم چراکه رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی این بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تاکیدات مکرر امام خمینی(ره) درخصوص حفظ وحدت کلمه میان مسئولان، مردم و مذاهب مختلف اشاره و با بیان اینکه باید با انسجام، قدرت خود را به منصه ظهور برسانیم، اضافه کرد: موفقیت در جنگ سخت، نشات گرفته از حضور تمامی قوای نظامی و امنیتی تحت مدیریت فرماندهی معظم کل قواست که به پیروزی حکمرانی نهادهای اسلامی و انقلابی منتهی شده است.

وی برخورداری از تقوای سیاسی و اعتقادی در مسیر خدمت به مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اظهارنظر کردن براساس مستندات موجود نه بر مبنای شنیده ها، وظیفه‌ای دینی است و باید ضمن پرهیز از انعکاس شنیده ها، هر ادعایی را از چارچوب و ابزارهای قانونی دنبال کرد.

استاندار گیلان اشرافی و مسرف نبودن، ظالم نبودن و مورد ظلم واقع نشدن را از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین عنوان کرد و ادامه داد: وجه دیگری از جهاد تبیین، جدا کردن راه پیشرفت و تعالی مادی ملت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: جداسازی بر مبنای منافع خویشاوندی و حزبی نباشد که این موضوع در برخی دولت ها کاملا محسوس و مشهود بوده و براساس مسائل حزبی و نه برمبنای اعتقادات نظام اسلامی، آرمان های امام(ره) و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب حرکت نکردند و به بیراهه رفتند.

عباسی با تاکید بر اینکه باید بر اساس اعتقاد به اسلام و قرآن و حرکت عظیم نظام اسلامی، راه صحیح از بیراهه‌ها جدا و روشن شود، گفت: نباید فرصتی به دنیاطلبان داده شود تا برای ما شیعه انگلیسی مشخص کنند و این موضوع در صدر اسلام با افرادی همچون معاویه به نام اسلام، به دین مبین ضربه می زدند و امروز دشمن در همین مسیر به دنبال آسیب زدن است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به استان برای توسعه بخش های زیربنایی از جمله راه، راه آهن، اتصال خط ریلی به بندر کاسپین و انتقال بار از طریق کشتی های رو - رو، واگن بر و کامیون بر عنوان کرد: با اتصال کریدور شمال به جنوب علاوه بر کاهش هزینه ها، ترانزیت بار از هندوستان و چین و ارتباط با اوراسیا و کشورهای اروپایی تسهیل خواهد شد که در تلاشیم با شتاب بخشی این حوزه شاهد شتاب در افتتاح آن باشیم.

استاندار گیلان به تخصیص اعتبارات خوب در بخش آزادراه و نیز حوزه کشاورزی، آب، اشتغال و تولید اشاره و بیان کرد: ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات و دو هزار میلیارد تومان نیز برای نخستین بار از محل صندوق پیشرفت و عدالت به استانداران اختصاص یافته تا برای بخش تولید و مولدسازی حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی و... اقدام کنند.

عباسی با بیان اینکه رشد و بالندگی را در کشور و استان طی سال ۱۴۰۱ شاهد خواهید بود، گفت: در بخش پسماند نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و در حال ساماندهی این مسئله به صورت علمی هستیم چراکه مشکل یادشده، طی چندین دهه انباشت شده بود و نمی توان انتظار رفع آن در کوتاه مدت را داشت.

تقویت ظرفیت های کشاورزی استان از جمله چای و اختصاص اعتبار برای احیاء این صنعت و نیز تولید نهال، افزایش قیمت برگ سبز درجه یک و دو چای، برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در غرب استان و اهتمام به اتصال زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار گیلان به آنها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ فعالیت‌های صورت‌گرفته برای رشد اقتصادی از طریق ترانزیت کالا از استان، صدور مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری در قالب تهیه اطلس سرمایه‌گذاری مطابق با سند آمایش سرزمینی گیلان و نیز فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را مورد اشاره قرار داد.

استاندار گیلان در نظر داشتن توازن منطقه ای بر اساس مزیت نسبی گیلان را موضوعی عنوان کرد که در هدایت سرمایه گذاری در تمامی مناطق استان مورد توجه است.

عباسی با یادآوری اینکه در بخش صنعت ۶۰۰ کارخانه راکد و تعطیل در استان وجود داشت، گفت: در افق ۱۴۰۱ در تلاش برای فعال سازی ۲۰۰ واحد نیمه فعال هستیم که البته بخشی از کار، طی ماه های گذشته شروع شده است.

وی همچنین با اشاره به دستور هوشمندانه رئیس جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل که در سفر استانی دولت به گیلان انجام شد، افزود: این فرمان هوشمندانه آیت الله رئیسی، خواسته بحق همه مردم بویژه گیلانیان بوده و مجدانه و قاطعانه، نسبت به اجرایی کردن آن اقدام و این امر را از دستگاه های دولتی آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی هم، طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دستگاه قضایی، نسبت به بررسی پروانه های صادر شده در بخش خصوصی، نظارت های لازم صورت می گیرد.

این مقام م سئول ادامه داد: به فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران نیز دستور دادم در خصوص فعال سازی طرح های سالم سازی دریا، با اندیشه و برنامه ریزی صحیح، زمینه جذب سرمایه گذار برای شکوفایی اقتصاد دریامحور را فراهم سازند.

وی به دستور رئیس جمهوری در سفر اخیر دولت به مازندران مبنی بر برخورد با جنگل خواری و کوه خواری نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این ارتباط نیز در هماهنگی با دستگاه قضایی، وارد عمل شده ایم و اجازه نمی دهیم حتی یک اصله درخت که متعلق به آحاد مردم است، مورد دست اندازی قرار گیرد.

جلوگیری قاطعانه و جدی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل زمین های حاصلخیز زراعی به ویلا و سربرآوردن بناهای سیمانی و آجری از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان از تاکیدات خود به مسئولان مربوطه اعلام کرد.

وی خواستار نقش آفرینی جدی و موثر روحانیون برای تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن و در عین حال رعایت توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !