صدور حکم قطعی تخریب در شمیرانات برای ساخت وساز غیر مجاز


صدور حکم قطعی تخریب در شمیرانات برای ساخت وساز غیر مجاز

تهران- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: با صدور حکم تخریب برای هر فقره ساخت‌وساز غیرمجاز،مالک متخلف مکلف به ارائه وثیقه به ارزش قیمت روز منطقه برای هر مترمتربع تا زمان پرداخت هزینه‌های تخریب به دولت و اعاده به وضع سابق زمین کشاورزی بوده و در صورت ارائه ندادن وثیقه بازداشت می‌شود.

رضا نامجویان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ارزش ریالی وثیقه‌های سال جاری از سوی دستگاه قضایی حداقل ۲ میلیارد تومان و حداکثر بیش از ۴۰ میلیارد تومان بوده ، اظهار داشت: با حمایت مسئولان دولتی ، قضایی و انتظامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، با تخریب ۳۱ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز، ۱۲۹ هزار و ۹۰۶ مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.

صدور حکم قطعی تخریب در شمیرانات برای ساخت وساز غیر مجاز

وی توضیح داد: از ۳۱ فقره مذکور، ۱۳ فقره با حکم قطعی، ۸ مورد از احکام قطعی توسط خود متخلف به صورت داوطلبانه جمع آوری و به وضع سابق اعاده و ۱۰ فقره طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و در ۳ فقره با مشارکت شهرداری (تامین ادوات) اجرایی شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات، سازه‌های غیرمجاز مذکور شامل ویلا، فوندانسیون، دیوارکشی و کانکس بوده است.

پیشتازی کشاورزان شمیرانات با بیش از ۱۴۷ هزار تن تولید سالانه

نامجویان در ادامه ،ضمن اعلام این‌که در سال جاری با آفت‌زدگی محصولات مواجه نشده‌ایم، گفت: شمیرانات در تولید سالانه محصولات باغی دارای رتبه‌های قابل توجهی است که از جمله آن‌ها می‌توان به رتبه اول گیلاس در کشور با تولید ۷۶ هزار تن در ۴ هزار و ۵۴۴ هکتار سطح زیر کشت، رتبه اول آلبالو در استان تهران با تولید ۶ هزار و ۳۲۸ تن در ۴۸۵ هکتار سطح زیر کشت، رتبه دوم سیب در استان تهران با تولید ۶۴ هزار و ۸۶۰ تن در یکهزار و ۲۸۲ هکتار سطح زیر کشت اشاره کرد.

صدور حکم قطعی تخریب در شمیرانات برای ساخت وساز غیر مجاز

به گفته وی، بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر در سطح هفت هزار و ۱۵۸ هکتار اراضی قابل کشت این شهرستان مشغول به کار هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات افزود: این شهرستان با دارا بودن ۴۵ هزار و ۴۳۵ راس دام سبک و سنگین با تولید سالانه ۳۳۷ تن گوشت قرمز و ۶ هزار و ۶۹۴ تن شیر خام، ۲۳ هزار و ۲۳۴ کلنی زنبور عسل با تولید ۲۱۸ تن عسل، و ۷ واحد پرورش ماهی با تولید ۱۵ تن گوشت ماهی است که در زمینه‌های مذکور نیز از پیشتازان استان تهران به شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا، شهرستان شمیرانات دارای ۶ اقلیم آب و هوایی متفاوت، اعم از نیمه خشک سرد، مدیترانه‌ای سرد، نیمه مرطوب سرد، کوهستانی و مرطوب، کوهستانی بسیار مرطوب نوع الف و فراسرد کوهستانی بسیار مرطوب است.

این شهرستان متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران، دارای ۵۷ آبادی و مزرعه، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان