انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!


انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!

معرفی انیمیشن هایی که ارزش دیدن دارند. انیمیشن هایی هم چون گیسو کمند تا زمان برف.

گیسوکمند یا ژولیده (به انگلیسی: Tangled) یک فیلم کمدی ماجراجویی موزیکال پویانمایی سه بعدی رایانه‌ای آمریکایی محصول ۲۰۱۰ است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شده‌است. این فیلم که بر پایهٔ «راپانزل» یک افسانه آلمانی از مجموعه داستان‌های عامیانه از برادران گریم ساخته شده‌است، پنجاهمین فیلم بلند پویانمایی دیزنی است. این فیلم با صدای مندی مور، زکری لی‌وای و دونا مورفی، داستان راپانزل، شاهدخت گمشده و جوانی با موهای بلوند بلند جادویی را روایت می‌کند که مشتاق ترک برج خلوت خود است. برخلاف میل مادر قلابی‌اش، او کمک یک دزد را می‌پذیرد تا او را به دنیایی که هرگز ندیده‌است، ببرد.

انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!

عنوان فیلم پیش از اکران تحت نام راپانزل (به انگلیسی: Rapunzel) معرفی شد اما بعداً به Tangled (ژولیده، درهم) تغییر یافت تا از نظر جنسیتی خنثی به بازار عرضه شود. گیسوکمند شش سال را صرف تولید با هزینه ای بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار کرد که اگر درست باشد، آن را به پرهزینه‌ترین فیلم پویانمایی و یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تمام دوران تبدیل می‌کند. این فیلم از سبک هنری منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که در آن با ترکیب ویژگی‌های تصاویر رایانه‌ای، پویانمایی سنتی و استفاده از رندر غیرعکاسی تصور یک نقاشی ایجاد می‌شود. آهنگساز آلن منکن که پیشتر روی پویانمایی‌های دیزنی کار کرده بود، برای آهنگسازی گیسوکمند بازگشت.

گیسوکمند در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۰ در تئاتر ال کاپیتان به نمایش درآمد و در ۲۴ نوامبر اکران عمومی شد. این فیلم ۵۹۲ میلیون دلار از باکس آفیس در سراسر جهان به دست آورد، ۲۰۰ میلیون دلار آن در ایالات متحده و کانادا به دست آمد که آن را به هشتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۰ و سی‌و‌ششمین فیلم پویانمایی پرفروش تمام دوران‌ها تبدیل کرده است. منتقدان این فیلم را برای پویانمایی، نویسندگی، شخصیت‌هایش و موسیقی آن تحسین کردند. این فیلم نامزد جوایز متعددی از جمله بهترین ترانهٔ اصلی در هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار شد و در ۲۹ مارس ۲۰۱۱ بر روی بلوری و دی‌وی‌دی منتشر شد. از این فیلم تاکنون یک دنبالهٔ کوتاه با نام گیسوکمند تا ابد در سال ۲۰۱۲ یک تله‌فیلم با نام گیسوکمند: پیش از تا ابد در سال ۲۰۱۷ و یک سریال تلویزیونی سه فصلی به نام ماجراجویی راپانزل گیسوکمند (۲۰۱۷—۲۰۲۰) منتشر شده‌اند.

انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!

۱۰۰٪ گرگ (انگلیسی: 100% Wolf) یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی فانتزی در ژانر ماجراجویی در سال ۲۰۲۰ به کارگردانی الکس استادرمن و تهیه کنندگی الکسیا گیتس-فواله و باربارا استفن است.

انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!

انیمیشن خانه یا همون هوم یه انیمیشن فانتزی فوق العاده جذاب، دوست داشتنی، ماجراجویانه و کمدی هست. این انیمیشن درباره خونه بووها است. اصلا میدونید بووها کی هستن؟!بووها موجودات فضایی کوچیک و بامزه ای هستند در رنگ های مختلف و یه بدن ‌تقریبا مستطیلی بدون گردن و دوتا چشم از حدقه بیرون زده و چندتا دندون درشت. البته دوتا گوش پیچ خورده هم دو طرف سرشون دارن. بووها هر وسیله ای که گیرشون بیاد میخورن،مثل پیچ، کتاب، دستمال کاغذی و . . . اونها به دستور فرمانده شون ناخدا اسمیک به سیاره ما یعنی زمین میان و اینجا رو خونه خودشون میکنن.

انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!

روز برفی یه انیمیشن جذاب ماجراجویانه و کمدیه. تو یه دهکده کوچیک تو کانادا که بیشتر ماه های سال برفیه یه جشنواره برپاست. به همین خاطر مدرسه ها دو هفته تعطیلن. لوک یه پسر نوجوونه که باباش ارتشی بوده و تو یه عملیات جونشو از دست داده. هرکدوم از بچه ها باید یه وسیله به مدرسه ببرن که تو جشنواره شرکت کنن. لوک و دوستش جک شیپور لوکو میبرن. جک یه پسر شیطون توپولی بامزست که دوست صمیمی لوکه. پیرس و فرانکی ام یه قلعه برفی میبرن. پیرس یه پسر بچه نوجوون با یه کلاه پشمیهفرانکی هم یه پسربچه کوتوله توپولی بانمکه که دوستاش بهش میگن چهار چشمی. اونا دارن با چند نفر دیگه نقشه میکشن که به دو گروه تقسیم بشن و با هم یه مسابقه برف بازی راه بندازن. ولی انگار این مسابقه زیادی داره جدی میشه. جک شیطون تو این لحظه یه خط رو زمین میکشه و خودشو لوک و دو قلوها وچند نفر دیگه که اونور خط بودن یه گروه رو تشکیل میدن. هریس و فرانکی تنها میمونن. 7 نفر به 2 نفر. باعث ناراحتی هریس و فرانکی میشه. اونها وقتی رفته بودن برای قلعه ای که فرانکی نقشه شو کشیده بود خرید کنن با یه دختر نوجوون به اسم سوفی آشنا میشن. وقتی تو راه برگشت بودن جک و لوک با گروهشون وارد میشن و میخان فرانکی و هریس رو اذیت کنن. جنگ رسما شروع میشه. نکنه این مسابقه واقعا تبدیل به یه جنگ بشه؟!بیاید با هم داستان این انیمیشن کمدی پر ماجرا رو ببینیم و با شخصیت ها و داستانهاشون همراه شیم.

انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!

داستان انیمیشن غارنشینان The Croods در دوره تخیلی ماقبل تاریخ اتفاق می‌افتد. خانواده‌ای از انسان‌های غارنشین به اسم کرودها به دلیل قوانین سخت پدر، گراگ، برعکس خانواده‌های اطرافشون تونستن زنده بمونند. گراگ همیشه به خانواده هشدار می‌ده که چیزای جدید واسشون خطرناکه. تنها کسی که قوانین پدرش رو زیر سؤال می‌بره دخترشون، ایپ، هستش و همیشه بخاطر کنجکاوی‌هاش از دستورات پدر سرپیچی می‌کنه. یه شب بعد از اینکه همه می‌خوابند از غار بیرون می‌رود و از دور متوجه نوری می‌شه و بعد با پسری به اسم گای که مشعلی دستشه، ملاقات می‌کنه.

گای به اون هشدار می‌ده و از یه پیشگویی در مورد پایان دنیا باهاش صحبت می‌کنه و بهش پیشنهاد می‌ده که باهاش بره ولی ایپ بخاطر خانواده‌اش می‌مونه. گای با دادن شیپور صدفی‌شکل به ایپ اونو ترک می‌کنه تا تو مواقع ضروری به کمکشون بیاد. وقتی ایپ برمی‌گرده پیش خانواده‌اش، بهشون در مورد گای و شیپور می‌گه ولی اونا چون با چیزای جدید مخالفند، شیپور رو از بین می‌برند. مدتی بعد یه زلزله بزرگ پناهگاهشونو خراب می‌کنه، آن‌ها به سمت جنگلی فرار می‌کنند که همیشه پشت پناهگاهشون بوده و ازش بی‌خبر بودند....

انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!

چگونه گرینچ کریسمس را دزدید ( How the Grinch Stole Christmas ) داستان شادی‌های عید است و اندازه قلب‌ها. بله درست خواندید. شب سال نو که همه آن‌را دوست دارند و قلب‌شان با ضربان بیشتری به شوق سال نو می‌تپد. همان‌طوری که ما عید نوروز را جشن می‌گیریم، انسان‌های زیادی هم کریسمس را جشن می‌گیرند. درست مثل فیلم شادی کریسمس که حس خوب سال نو را نشان می‌دهد. فرقی نمی‌کند؛ عید، عید است و بساط شادی و هدیه دادن و خنده و شادی برپاست. همه در سال جدید خوشحالند؛ همه به جز یک عده. آن‌هایی که خاطرات خوشی از سال نو ندارند، یا کسی را ندارند که در کنارش شادی کنند و جشن بگیرند، عید هم برایشان بی‌معناست. ران هاوارد(Ron Howard) کارگردان این فیلم به زیبایی زندگی یکی از همین افراد تنها و ناخشنود را به تصویر کشیده است....

انیمیشن هایی جالبی که ارزش دیدن دارن!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی