ژل آلوئه ورا گزینه طبیعی درمان رفلاکس


آلوئه ورا (https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D9%84%D9%88%D8%A6%D9%87%E2%80%8C%D9%88%D8%B1%D8%A7)، صبر زرد یا شاخ بزی یک گیاه آبدار است که اغلب در آب و هوای گرمسیری یافت می شود. مصرف دارویی و درمانی این گیاه به زمان مصر باستان باز می گردد و از دیرباز به عنوان یک گیاه زینتی و دارویی از آن یاد می شود. آلوئه همچنین نوع خاصی فتوسنتز دارد که از...

موبنا آلوئه ورا، صبر زرد یا شاخ بزی یک گیاه آبدار است که اغلب در آب و هوای گرمسیری یافت می شود. مصرف دارویی و درمانی این گیاه به زمان مصر باستان باز می گردد و از دیرباز به عنوان یک گیاه زینتی و دارویی از آن یاد می شود.

آلوئه همچنین نوع خاصی فتوسنتز دارد که از تبخیر آب گیاه جلوگیری می‌کند. امروزه آلوئه ورا به هر دو شکل موضعی و خوراکی کاربردهای فراوان دارد.

معمولا از عصاره گیاه آلوئه ورا در تهیه لوازم آرایشی استفاده می شود و در همه چیز از عطرها گرفته تا مرطوب کننده ها حضور موثر دارد. ژل آلوئه ورا را می توانید با شکستن برگ ها به راحتی تخلیه و جمع آوری کنید. مصرف این ترکیب به طور گسترده به عنوان یک درمان خانگی برای خراش های جزئی و سوختگی ها به اثبات رسیده است.

برخی از مردم به صورت سنتی بر این باور هستند که آب گیاه آلوئه ورا می تواند اثر تسکین دهنده مشابهی روی افراد مبتلا به رفلاکس معده داشته باشد. آب آلوئه ورا در لاتکس این گیاه یافت می شود و از پوشش داخلی برگ های گیاه به دست می آید.

ژل آلوئه ورا گزینه طبیعی درمان رفلاکس

فواید آب آلوئه ورا

– آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی قوی است.

– این ترکیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است.

– آب آلوئه ورا می تواند فرآیند هضم را تقویت کرده و سموم را از بدن دفع کند.

آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل است که اغلب برای درمان آفتاب سوختگی یا سایر تحریکات جزئی استفاده می شود.

آب این گیاه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات مغذی است. به همین دلیل گفته می شود که آب آلوئه ورا در صورت مصرف داخلی بدن را سم زدایی می کند. ترکیب مذکور همچنین هضم را بهبود بخشیده و حذف مواد زائد از بدن را تسریع می کند.

سایر فواید درمانی احتمالی آب آلوئه ورا:

– کاهش کلسترول

– کمک به کاهش سطح قند خون

– تقویت رشد مو

– جوانسازی پوست

ژل آلوئه ورا گزینه طبیعی درمان رفلاکس

تحقیقات چه می گویند؟

بر اساس مطالعات جدید که یافته های کامل آنها از طریق مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی است، آب آلوئه ورا رنگ زدایی شده (فاقد رنگ خوراکی) و خالص در قالب یک درمان ایمن و موثر برای کاهش علائم رفلاکس موثر واقع می شود.

پژوهش دیگری مربوط به سال 2015 نشان داد که این ترکیب به طور معجزه آسایی علائم رفلاکس اسید را درست مانند برخی از داروهای متداول در این زمینه بدون هیچ گونه عارضه جانبی گزارش شده کاهش می دهد. حتی در یک سری از موارد، آب آلوئه ورا از داروهای سنتی هم موثرتر بود.

محققان معتقد هستند که به احتمال زیاد آلوئه ورا با کاهش تولید اسید و عمل به عنوان یک عامل ضد التهابی به بهبود رفلاکس معده یاری می رساند.

ژل آلوئه ورا گزینه طبیعی درمان رفلاکس

عوارض جانبی، هشدار و نحوه مصرف

– بسته به نحوه تهیه و برخی ترکیبات اضافه ،انواع خاصی از آب آلوئه ورا می تواند باعث اسهال شود.

– این ترکیب می تواند اثر داروهای ضد دیابت را تقویت کند و از این رو ریسک هیپوگلیسمی را افزایش دهد.

– نوشیدن آب آلوئه ورا ممکن است باعث سقط جنین شود، به همین علت توصیه می شود که در دوران بارداری از مصرف آن اجتناب شود.

اکثرا آب آلوئه ورا خالص و فاقد رنگ بدون آن که عوارض جانبی خاصی داشته باشد، به خوبی تحمل می شود. اما در برخی افراد آب آلوئه ورا شرکتی و دارای رنگ های خوراکی منجر به اسهال می شود. در چنین مواردی استفاده از شربت های دارویی این گیاه که در کارخانه های داروسازی فرموله شده اند، انتخاب چندان مناسبی به شمار نمی رود و بهتر است از نوشیدنی طبیعی آن استفاده شود. این موضوع بدین دلیل است که ترکیب مورد نظر حاوی آنتراکینون است. مطالعات حیوانی نشان می دهند که آنتراکینون ها به‌ عنوان ملین های قوی، محرک روده هستند. این ماده تحریک کننده حتی ممکن است منجر به سرطان روده یا تومور شود.

علاوه بر افراد مبتلا به دیابت و بانوان باردار بیمارانی که از داروهای دیورتیک (ادرار آور) و ملین نیز استفاده می کنند، بهتر است از مصرف آب آلوئه ورا پرهیز کنند.

اگر دچار احساس درد در ناحیه معده، کرامپ های شکمی یا اسهال شدید، مصرف آلوئه ورا را متوقف کنید. هرچند معمولا هیچگاه چنین مشکلاتی رخ نمی دهند، اما این گیاه نیز ممکن است عوارض جانبی خاص خود را داشته باشد. اگر ناراحتی معده یا اسهال بی دلیل دارید، مصرف آلوئه را برای چند روز متوقف کنید.

اگر علائم رفلاکس معده پس از 2 هفته بهبود نیافت، لازم است به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورتی که نشانه های زیر را نیز همراه با رفلاکس اسید تجربه می کنید، باید در اسرع وقت توسط پزشک معاینه شوید:

– حالت تهوع یا استفراغ مداوم

– بلع دردناک

– کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن

و اما در خصوص نحوه مصرف: هر روز 10 میلی لیتر از آب آلوئه ورای خود را بنوشید. این نوشیدنی را صبح ها 20 دقیقه قبل از صبحانه میل کنید. مصرف آلوئه ورا را هر روز ادامه دهید تا علائم رفلاکس معده کاهش یابند. شما باید ظرف چند روز از شروع مصرف احساس بهبودی داشته باشید، اما ممکن است مشاهده اثرات قطعی تا 2 هفته هم طول بکشد.

آب آلوئه ورا می تواند طعم تلخی داشته باشد. اگر می خواهید طعم کلی قابل تحمل تر شود، آن را در یک لیوان آب رقیق کنید. آب آلوئه را بعد از باز کردن در یخچال نگهداری کنید و بعد از 2 هفته، مقدار باقی مانده را دور بریزید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟