60 دستگاه اتوبوس سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل درون‌شهری اردبیل می‌شود


60 دستگاه اتوبوس سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل درون‌شهری اردبیل می‌شود

اردبیل - ایرنا - شهردار اردبیل گفت: 60 دستگاه اتوبوس جدید سال آینده به ناوگان حمل و نقل درون شهری، شهر اردبیل اضافه می‌شود.

به گزارش ایرنا ، محمود صفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میانگین عمر اتوبوس های درون شهری اردبیل بیش از ۱۵سال است، افزود: با هدف نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری اردبیل و ارائه خدمات بهتر به شهروندان ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر اردبیل اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه اردبیل یکی از کلانشهرهای کشور است، بیان کرد: با تلاش و پیگیری شهرداری و کمک مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این تعداد اتوبوس با پرداخت ۲۰ درصد ارزش واقعی خریداری خواهد شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه برای خرید این اتوبوس ها شهرداری اردبیل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است، اضافه کرد: اتوبوس‌های جدید از اردیبهشت ماه سال آینده تحویل و تا پایان شهریور ماه تمامی ۶۰ دستگاه وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر اردبیل خواهد شد.

صفری در بخش دیگری از این نشست با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی نیروی کار شهرداری اظهار کرد: در زمان تحویل کار، یک هزار و ۶۲ نفر نیروی کار شهرداری بود و بیش از دو هزار نفر هم نیروی شرکتی و حجمی در شهرداری فعالیت می‌کردند. در ۶ ماه اخیر نیروی کار موجود را ساماندهی کردیم و نیروی کار جدید هم اضافه نشد. علاوه بر این در این مدت ۱۱۹ نفر از کارکنان شهرداری بازنشست شدند.

وی با بیان اینکه پذیرش نیروی کار در مجموعه شهرداری اردبیل با آزمون است اظهار کرد: همچنین حدود ۵۶ نفر از کارکنان شهرداری با تحصیلات مرتبط که در سایر دستگاه‌ها فعالیت می کردند فراخوان زده و ساماندهی شدند.

شهردار اردبیل با یادآوری بارش‌های زمستان امسال گفت: در سه دهه اخیر در سال‌های ۶۷، ۷۵ و امسال میزان مشابه بارش برف داشتیم. در مقاطع گذشته وسعت شهری به این میزان گسترش نیافته بود. ضمن اینکه این تعداد وسیله نقلیه در شهر تردد نمی‌کردند.البته بابت مشکلات ایجاد شده به مردم حق می‌دهیم اما علیرغم مشکلات موجود و با وجود اینکه بعد از سفر وزیر کشور هم به شهرداری پولی پرداخت نشد، همه پیمانکاران شهرداری فعال شدند و با تلاش شبانه روزی مسیر عبور و مردم مردم باز شد.

صفری همچنین در خصوص تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر گفت: برای نخستین بار در این مدت ما توانستیم سه هزار تن قیر رایگان دریافت کننیم و هزینه قیر دریافت شده در دوره قبل را هم پرداخت کردیم.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403