طرح راهداری نوروزی در استان بوشهر آغاز شد


طرح راهداری نوروزی در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- معاون اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طرح راهداری نوروزی با حضور 300 نیروی راهدار در این استان از امروز 26 اسفند 1400 آغاز و تا 20 فروردین1401 ادامه دارد.

عبدالکریم اخترشناس روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در طرح نوروزی راهداری استان بوشهر این شمار نیروی راهداری در قالب ۳۴ اکیپ راهداری و ۱۶ راهدارخانه ساماندهی شده اند.

وی هدف از اجرای طرح راهداری نوروزی را آماده سازی محورهای ارتباطی استان بوشهر برای عبور ایمن، کاهش حوادث جاده‌ای و ارائه خدمات به گردشگران نوروزی عنوان کرد.

اخترشناس اضافه کرد: باتوجه به بهبود شرایط کرونایی استان بوشهر احتمال ورود شمار زیادی از مسافران نوروزی به استان وجود دارد که در همین راستا از اول اسفند ماه نسبت به آماده سازی راه‌های ارتباطی و کاربران جاده ای اقدام شده است.

وی با اشاره به آشکار سازی نقاط حادثه خیز و پرحادثه استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر ۳۸ نقطه حادثه خیز در این استان شناسایی شده که بخشی از آنها اصلاح هندسی شده و نسبت به آشکارسازی تعدادی دیگر نیز اقدام شده است.

اخترشناس اضافه کرد: افزون بر این تجدید و تکمیل خط کشی ها در محورهای ارتباطی، لکه گیری، ترمیم روکش آسفالت، تکمیل روشنایی های طول محورها، آماده سازی راهدارخانه‌ها برای توقف اضطراری مسافران، استقرار اکیپ‌های راهداری، نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و استقرار جرثقیل در کنار نیروهای پلیس راه برای امداد رسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی و پاکسازی حریم راه‌ها انجام شده است.

وی برضرورت رعایت سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان تاکید کرد و گفت: سامانه ۱۴۱ پل ارتباطی مردم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است و رانندگان می توانند با تماس با این شماره تلفن از آخرین وضعیت راه‌ها با خبر شوند.

معاون اداره کل راهدرای و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی در محورهای ارتباطی استان فعال هستند.

وی در خصوص پروژه‌های لکه گیری و روکش آسفالت در استان بوشهر گفت: لکه گیری بلوارهای ورودی شهر کاکی به طول سه کیلومتر و بلوار شهر دالکی به طول ۲ کیلومتر با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار و اجرای عملیات اسلاری سیل در حوزه راههای فرعی به طول ۵۹ کیلومتر با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار با هدف ایمن سازی و روان سازی عبور و مرور اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها